Aihe: VST-efektit toimimaan kitaralla CubaseSX:ssä
1
re infecta
19.01.2004 19:41:40
Osaisiko joku auttaa minua?
Well, I wish I was a catfish...
jiipeep
20.01.2004 14:21:57

Cubaseen audioraita, jolle aktiiviseksi äänitys. Kyseiselle raidalle insert efektiksi kitaraplugini.
re infecta
20.01.2004 19:55:52 (muokattu 20.01.2004 19:56:03)
Cubaseen audioraita, jolle aktiiviseksi äänitys. Kyseiselle raidalle insert efektiksi kitaraplugini.

Mistä valitaan nauhoitusta varten sisääntulo miciksi?
Juntunen
20.01.2004 20:45:09

Mistä valitaan nauhoitusta varten sisääntulo miciksi?

Raidan asetuksista. Siinä on inputit semmosessa droppivalikossa.
Rokkia kansalle! Keväällä uusi demo ulos!
askomiko
20.01.2004 21:36:00
Cubasen manuaalissa siinä ABC-peruskäytön luvussa?
Myytävänä superb-hevikitara ja superb-twängistrato.
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
re infecta
20.01.2004 22:55:08
Äh. Kiitos ohjeista. Olin tehnyt aikaisemmin juuri niin kuin neuvotte, mutta ei toiminut. Nyt kuitenkin lähti ihmeelllisesti toimimaan. Turha topiikki siis! Kiitos kuitenkin.
re infecta
20.01.2004 23:15:20
Itse asiassa. Miten midit saa kuulumaan CubaseSX:ssä? Näyttää muka soittavan midejä (volume-palkit heiluvat), mutta mitään ei kuulu.
Juntunen
20.01.2004 23:43:40

Itse asiassa. Miten midit saa kuulumaan CubaseSX:ssä? Näyttää muka soittavan midejä (volume-palkit heiluvat), mutta mitään ei kuulu.

Tarttee laittaa se midi ohjaamaan jotaki vehjettä. Vaiko ihan kokonaista midi-biisiäkö yrität soittaa? Niitä en ole kokeillut qbasella.

Mutta midiraita noin yleensäkin ohjaa jotaki Vst-laitetta esim syntikkaa.
Rokkia kansalle! Keväällä uusi demo ulos!
re infecta
21.01.2004 15:46:09
Tarttee laittaa se midi ohjaamaan jotaki vehjettä. Vaiko ihan kokonaista midi-biisiäkö yrität soittaa? Niitä en ole kokeillut qbasella.

Mutta midiraita noin yleensäkin ohjaa jotaki Vst-laitetta esim syntikkaa.

Siis ajattelin laitta yhdelle raidalle midi-taustaraidan soimaan ja soittaa toiselle raidalle omaa kitaraa. Miten saan tuon midin kuulumaan kajareista?
Groove Man
21.01.2004 16:27:22
Miten saan tuon midin kuulumaan kajareista?

Tässä onkin haastetta. Suosittelen, että luet tuosta hiukan ylempää Mikaelin FAQ kirjoituksen MIDIstä, joka selventää MIDIn perusteita ja käyttöä.
Lähikauppias
22.01.2004 22:35:18

Cubasessa siis ei ole automaattisesti määritelty midiraidoille mitään soittimia. Niille täytyy itse valita jokin VST-instrumentti. Muuten siinä näkyy ainoastaan nuottitiedot, eikä niistä siis kuulu mitään.

Tämä taas onnistuu, kun laitat jonkin VST-soittimen päälle, valitset midiraidan ja sen vasemman laidan asetuksista kohtaan "output" valitset sen VST-soittimesi. (En ole varma meneekö juuri näin, kun Cubase ei nyt ole mulla auki, aika lähelle kuitenkin)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)