ManuMäkinen 02.07.2007 13:18:00 | |
---|
Jospa ensi vuonna tulisivat: Nile Meshuggah Evergrey Scar Symmetry Melechesh Soulgrind Crystalic Cannibal Corpse ja vielä Entombed, niin oma lähtö olisi kyllä takuuvarma.
täytyy sanoa että olen aivan eri mieltä kanssasi :P Minä tykkään enemmän rauhallisemmasta metallista enkä tykkää kuunnella livenä sellaisa kannipaalirunkkausta. Sonata ja opeth kehiin!!! |
mailbag 02.07.2007 13:27:01 | |
---|
pitkästä aikaa jäi tuskat väliin :/ noh ensvuonna taas |
Veco 02.07.2007 13:34:04 | |
---|
Yksi sana, Emperor. Siis tuollainen aloitus EI voi jättäää kylmäksi, ja loppu keikka meni sitten huumassa ja ekstaasissa(ei kirjaimellisesti). Jokainen biisi toimi kuin tauti ja yleisössä hirveä meininki koko keikan ajan. Olisi kiva nähdä kuvia kuinka paljon paikalla oli porukkaa, kun eturivistä ei oikein hahmottanut. Nyt on sen verran haikea fiilis, kun Emperorin on nähnyt livenä, ettei enää voi tulla parempaa. Erittäin tosi ison järkyttävän kokoisen valtava. |
Räkkipeli 02.07.2007 13:37:22 (muokattu 02.07.2007 13:37:40) | |
---|
Kyllähän se Misery Index veti hurjimman ja parhaimman shown! Uskomaton live bändi! Viimeksi moista energian latausta olen nähnyt jossain Panteran keikoilla! Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..."
Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!" |
hullu_ukko 02.07.2007 13:46:13 | |
---|
Jospa ensi vuonna tulisivat: Nile Opeth Deicide Cannibal Corpse ja sitten vielä Stam1na tai Mokoma, niin oma lähtö olisi kyllä takuuvarma. M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | ''Mun mielestä tolla Farerilla on ihan hyvää kamaa.''-Blake Steelwolf |
Narcosynthesis 02.07.2007 13:47:19 | |
---|
Misery Index oli tosiaan kova. Painia olin kattomassa ekaa kertaa ja sekin toimi mainiosti, samoin Profane Omen ja Insomnium! Nicole oli positiivisin uusi tuttavuus meikäläiselle ja Brother Firetribellä oli siistein lavaintro ikinä. :D Arvoisat lyöjät: tottelemattomia VEDETÄÄN TURPAAN! (kyltti Helsingin konservatorion rumpuluokan seinällä joskus 2000-luvun alussa) |
kid ego 02.07.2007 13:54:18 | |
---|
Opeth Stam1na Mokoma Ei hyviäkään bändejä tarvitsisi joka vuosi tuonne roudata. Jo joutui Armas, Aika ja Suvi suloinen. |
hullu_ukko 02.07.2007 13:56:58 | |
---|
Ei hyviäkään bändejä tarvitsisi joka vuosi tuonne roudata. Mutta kun mä en koskaan käy Tuskassa niin tulisi vihdoin hyvä syy raahata perseensä sinne asti :) M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | ''Mun mielestä tolla Farerilla on ihan hyvää kamaa.''-Blake Steelwolf |
cfe 02.07.2007 14:07:26 | |
---|
Fuck the sun! http://www.causeforeffect.org |
LexaR 02.07.2007 14:29:57 (muokattu 02.07.2007 14:42:52) | |
---|
Fuck the sun! Abbath on mies, soitti perkele vielä samanlaisella kitaralla ku mun yks (miinus se floikka) :D Harmittaa helvetisti, ettei Immortalin pojat jakanu nimmareita. Kaiken kaikkiaan aivan saatanan kovat tuskat, EMPEROR(!!!), Immortal, Vader, Legion of the Damned, Misery Index, Katatonia, ISIS (vaikka väärässä paikassa olikin), loistavien keikkojen lista vaan jatkuu ja jatkuu... "Ahhrrrr... and... hh... FUCK THE SUN!"- Abbath, Tuska '07 |
Ziggy Bubba 02.07.2007 14:30:03 (muokattu 02.07.2007 14:30:25) | |
---|
Ite olin tuolla vaan lauantaina, kun sain lipun puolivahingossa kun kaverilla oli menoa. Päivän paras bändi oli ehdottomasti Isis, joka oli aikamoinen piristysruiske noiden useiden väsyneiden nostalgialla ratsastavien aktien välissä. Tuskan järjestäjät voisivat yrittää saada vähän enemmänkin näitä tuoreita bändejä, eikä aina vaan niitä kasari/ysäri -reunioneja. Perkele kun eivät Mastodonia tuonne hommanneet... Hatebreed, Lamb Of God, Cult Of Luna, Meshuggah tai vaikka se tuttu ja turvallinen Stam1na olisivat piristäneet festaria jo kummasti. Jos sama ummehtunut meno jatkuu tulevina vuosina, ei taida olla meikäläisellä paljoa tuonne asiaa. You said a' what now? |
phf 02.07.2007 16:41:01 | |
---|
Emperor oli kyllä jotakin uskomattoman parasta!! Hesari väitti että saattoi olla kaikkien aikojen viimeinen Emperor keikka :( Noh tulipahan se todistettua Ihsahnin ja Samothin nimmarien ja kättelyjen kera :). Saiko joku biisi listaa ylös?? But they will return. |
Hesari väitti että saattoi olla kaikkien aikojen viimeinen Emperor keikka Kyllähän niillä kiertue vielä jatkuu. Viimeinen Suomen-keikka tuo saattoi hyvinkin olla. E: Eikun eipäs jatkukaan. Tuska oli tosiaan viimeinen keikka 2007:n listassa. |
kammio 02.07.2007 20:07:01 | |
---|
http://www.festarit.org |
rc 02.07.2007 20:09:12 | |
---|
Lainaus Helsingin Sanomista: Emperorin konsertti olikin lähinnä nostalgiaa joka perustui ajatukselle nyt ne ovat tuolla soittamassa niitä kappaleita. Metallikonsertit ovat nykyisin liian usein sitä. Millä keikalla ne oikein olivat olleet? Peace, love & death metal |
LexaR 02.07.2007 22:30:23 | |
---|
Saiko joku biisi listaa ylös?? Jotakuinkin näin taisi mennä: Into the Infinity of Thoughts Thus Spake the Nightspirit The Majesty of the Nightsky An Elegy of Icaros Curse You All Men With Strength I Burn In the Wordless Chamber The Loss and Curse of Reverence Inno a Satana I Am the Black Wizards Ye Entrancemperium Korjatkaa jos huomaatte virheitä. Millä keikalla ne oikein olivat olleet? No huhhuh mitä idiootteja. Varmaankin kaljateltan puolelta tehty toi arvio, oli nimittäin parhaita koskaan näkemiäni keikkoja. En usko, että ihmiset olisivat jääneet chanttaamaan tyyliin puoleksi tunniksi keikan jälkeen jos olisivat aivan tyhjänpäiväsesti olleet siellä lavalla heilumassa... voisi lähettää noottia hesarille, että ampuu kyseisen toimittajan. "Ahhrrrr... and... hh... FUCK THE SUN!"- Abbath, Tuska '07 |
Ziggy Bubba 03.07.2007 02:20:27 (muokattu 03.07.2007 02:20:46) | |
---|
...voisi lähettää noottia hesarille, että ampuu kyseisen toimittajan. Noh, noh. Kyllä tuo kirjoitus oli pääpiirteissään ihan asiallista tekstiä, vaikkei ehkä Emperorin kohdalla pitänytkään paikkaansa... Kandee olla muuten tarkkana noiden herjojen suhteen, vink, vink. You said a' what now? |
offerotorium 03.07.2007 03:25:27 | |
---|
Emperorin keikka OLI maailman mahtaviin keikka ikinä, näin minun näkökulmastani! Joku sanoi että kaikki veti vähän "melkeen oikein lähes", no emperor veti täydellisesti. Meininki katossa ja käsi kaiteessa eikö vain phf? In Sorte Diaboli |
Skebaholikko 03.07.2007 03:39:31 (muokattu 04.07.2007 22:42:47) | |
---|
Niih, Tuska oli ja meni taas. Mukavaa aikaa, todellakin. Kaksi maailman kolmesta välittämisen arvoisesta bläkkispumpusta on nyt nähty livenä. Hienoa settiä tarjosivat Immortal ja Emperor. Horgh ja Trym olivat molemmat aika murhaavassa kannukunnossa. Dragonforce pomppi jälleen iloisen hyperaktiivisesti. Cob oli tasaisen kova livemoottori, mutta lähes sama setti on tullut jo kuultua liian monta kertaa. Wasp nuukahti ikävästi ihan timmin alun jälkeen. Straton tahdissa oli ihan mukava loilotella jälkihöyryissä. Tosin missä jälkihöyryissä! GUARDIAN! GUARDIAN! GUARDIAN OF THE BLIND! Ei jumaleissön, mikä veto! Oli tätä odotettukin, muttei silti osannut valmistautua kunnolla. Kunhan tiedosti, ettei tämä bändi olisi kolmen tunnin keikallakaan ehtinyt vetää kaikkia katalookinsa MUST-biisejä. Soittelisivat vaikka vain Forgotten Talesilta coverinsa, niin keikka omistaisi totaalisesti. Kun mediarunkkarina piäsin takaportista odottelemaan kumikana Volmarin kera alueelle jo ennen massoja niin eihän siinä ollut muuta vaihtoehtoa kuin mennä aidalle seisoskelemaan valmiiksi Hansin eteen. Siitä saikin nauttia koko keikan ajan. Bändi rysähti voimalla lavalle Fredrik Ehmken (the man brings sexy beard, Gawd damn!) johdolla. Miehen rumpalointia seuratessa ei kaivannut Thomenia, niin kova kuin hänkin on. Olbrich ja Siepen riffittelivät ranteet heikkoina ja sooloja pystyi vetämään mukana äänellä, kanalla tai ilmankin. Perhanan hienoa kurvittelua. Hansi käskytti kunnon germaanin elkein ja lauloi leijonan lailla kylmiä väreitä pitkin selkää. Settilista leikkasi uraa melko mukavasti yltympäriinsä. Vaikka kovasti liputin Turn The Pagen puolesta, niin This Will Never End ja Fly olivat uudelta levyltä erittäin mainiot siivut. Traveller In Time olikin sitten sen luokan ylläri, että housuihin tuli vähintään lusikallinen. the morning sun/the MORNING sun/THE MORNING SUN! Mahtavaa. And Then There Was Silence oli kyllä ristiriitainen veto. Onhan biisi upea progekikkoineen, soittorasiakilkutuksineen ja mahtavan tarinansa kera, mutta vajaan vartin pituisen kappaleen soittaminen maksimissaan 75-minuutin setissä on sinällään kyseenalaistettavaa, kun kolmekin muuta klassikkoa mahtuisi samaan rakoon. Eipä niistäkään puutetta ollut kun Im Alive, Imaginations From The Other Side, Nightfall ja Mirror, Mirror ladottiin tiskiin. Sitten se Bards Song, ei Äeeti! Onhan se niin huima jo DVD:llä ja levyillä, mutta tajuaa koko homman uskomattoman hurmion kun on itse mukana. Kentällinen bardeja vetämässä biisin sanasta sanaan läpi. Musiikin yhtenäistävää voimaa, ärrrkeles! Paha tämä veto oli siinä mielessä, että mikään yleisönlaulatus ei enää tunnu miltään, ellei BG itse tule taas keikalle. Maiden voi tulla vaikka vetämään keikan verran Fear Of The Darkia, ihan sama. Ei pärjää. Hansikin totesi keikan jälkeen (kuvaa nähtävissä profiilissani, jeah!), että pakkohan heidän on tulla takaisin, kun eivät ehtineet soitella enempää klassikoitaan. Herrojen vielä kumarrellessa koitin huudella vielä lujaa F*ck the other bands! Guardian! Guardian! Guardian! Ikävä kyllä he antoivat muille tilaa. Oli tosin hienoa keikan loputtuakin laulella kannattajajoukon kanssa vielä hieman The Last Candlea ja Valhallaa. Kiitoksia heille kaikille kumikanaurpolta. Blind Guardian määräsi! Paras näkemäni Tuska-keikka, eikä ihan heti tule mieleen, mikä parantaisi. Huhhhui, vieläkin tärisen muistellessani. Fanboy ranting, loppuu täältä tähän. M.A.C.H.O. # 1
Don't break radio silence until they see this strike force.
"Wimpy, non-strike force person: How will I know?"
Because all fucking hell is going to break loose. |
RrRailo 03.07.2007 13:50:34 (muokattu 03.07.2007 13:54:07) | |
---|
Lauantaina olin, onneksi. Epäilytti hieman enemmänkin Misery Indexin laittaminen aloitusbändiksi päälavalle, vaikka viime vuoden Pakkahuoneen veto lähentelikin täydellisyyttä. Suotta huolestuin, päälle tuli kuin tonni marmorikuulia. Emperorin lisäksi päivän paras, selkeästi. Legion Of The Damnedin yllätti postiivisesti, vaikka levyiltä ei bändiä jaksa paria biisiä kauempaa kuunnellakaan. Pain hyppyytti kanssa mukavasti, samoin Insomnium, joka veti todella tanakan setin, miehet hulluina heiluen. Emperorin aloittaessa meinasi tulla paniikki, että meneekö penkin alle, sillä kitarat ei jostain syystä kuulununeet lähes lainkaan, toisin kuin Trymin rummut...tomifillit tirskauttelivat verta korvista ensimmäisen biisin aikana. Loppukeikka pelasti kuitenkin maailmani ikiaikojen loppuun, Kiitos Empoille siitä. Inno A Sa-ta-na! |