Aihe: Pantera
1 2 3 4 566 67 68 69 70131 132 133 134 135
bedlam
27.06.2007 18:34:42 (muokattu 27.06.2007 18:37:43)

En muuten ole kuullut vielä yhtään bändiä mikä kopioisi panteraa, en väitä siis etteikö näin olisi. Ei ole tainnut yksikään vain päästä vielä julkisuuteen.

Mä kyllä tiedän suosittujakin orkestereita, joiden yksittäisistä riffeistä esim. kuulee päivänselviä Pantera-vaikutteita.
Se viimeksi nauraa joka hitaimmin ajattelee.
Majesty
27.06.2007 19:51:44
Myönnän kyllä että sekin pieni aalto ehti ehkä hiukan jo hälvetä. Nyt määrää Trivium ja kaikki soittaa Metallicaa :)

E. Ei se suoranaista Pantera-kopiointia koskaan ollutkaan, mutta samoja elementtejä koitettiin hakea. Groovea ja isoja saundeja, Anselmon tapaista laulutyyliä jne. Sanoisin että LoG kyllä edustaa tätä linjaa.

Joo, itte en ole myöskään huomannut yhtään bändiä, joka yrittäisi Panteraksi Panteran paikalle. Puolestaan jos bändit hakee groovea ja isoa soundia, niin I'm all for that, hyvä juttuhan se vaan on. Esim. kyllä LoGilla on mun mielestä niin selkeesti oma juttu, että Redneckiä lukuunottamatta en huomaa yhteyksiä, eikä mua haittaisi vaikka niitä enemmän olisi, ko. biisi kun on mielestäni aivan helvetin hyvä, eikä se ole vanhalta parhaalta Panteralta pois.

Totta on se, että toista Panteraa ei ole eikä tule.
En juo vettä koska kalat naivat siinä.
McNulty
27.06.2007 22:28:36
En muuten ole kuullut vielä yhtään bändiä mikä kopioisi panteraa

En muista bändin nimeä ulkoa, mutta ex-Megadeth kannuttajan Nick Menzan uusin bändin on kyllä kovasti Pantera-plagiaatilta haiskahtavaa groove metallia. Ihan siis laulajaa myöten. Ko. bändissä ei ollut parin sample-biisin myötä yhtään mitään omaa.
if the shit fits... wear it!
Marshallga
28.06.2007 05:20:15 (muokattu 28.06.2007 05:20:33)
En muista bändin nimeä ulkoa, mutta ex-Megadeth kannuttajan Nick Menzan uusin bändin on kyllä kovasti Pantera-plagiaatilta haiskahtavaa groove metallia. Ihan siis laulajaa myöten. Ko. bändissä ei ollut parin sample-biisin myötä yhtään mitään omaa.

Jokin biiseistä kuulosti jopa soundiensa puolesta täysin Floodsille.
Mohla
28.06.2007 10:31:37

Esim. kyllä LoGilla on mun mielestä niin selkeesti oma juttu, että Redneckiä lukuunottamatta en huomaa yhteyksiä, eikä mua haittaisi vaikka niitä enemmän olisi, ko. biisi kun on mielestäni aivan helvetin hyvä, eikä se ole vanhalta parhaalta Panteralta pois.

Joo, muakin jo tympii tuo jatkuva Pantera ja LoG vertailu. Ainoa yhdistävä juttu on tosiaan tuo Redneck, joka tosiaan on (kenties tarkoituksella?) aika Panteraa. Sen sijaan tuolla uusimmallakaan levyllä ei kyllä ensimmäisenä Pantera tule mieleen. Kuunnelkaa nyt vaikka öö... Walk with me in Hell tms.

Molempien bändien tuotantoa löytyy hyllystä, ja Panteraa kuuntelen kun haluan kuulla Panteraa, ja Lamb of Godia kun haluan kuulla Lamb of Godia. Molemmissa on ihan oma fiiliksessä, ja molemmilla se toimii helvetin hyvin.
Adamantium Studios
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski?
-Charlie McCharty

Housut.
phf
28.06.2007 12:59:11
Again we rise biisissä on tavoiteltu Anselmoa vokaaleissa (lähde: soundi). Mun mielestä ainaki kuuluu Panterat vaikutteet sillon tällön, ei minua ainakaan haittaa yhtään.
But they will return.
Dr.El
28.06.2007 15:23:30
Kyllä esim. a perfect murder bändistä tulee enempi Pantera mieleen ko LOG:sta.
Mutta tottahan se on että kukaan ei kuninkaan paikkaa valtaa koskaan.
R.I.P Dimebag Darrell 1966-2004
Kirk_Hammett
28.06.2007 15:36:17
Tottakai bändeistä näkee ja kuulee heidän omien idoleidensa tyylin hieman läpi. Varsinkin näissä uudemmissa bändeissä. Eihän siinä ole mitään uutta eikä ihmeellistä! Tuskimpa kukaan kuitenkaan tarkoituksella yrittää matkia suoraan jotain toista bändiä. Ellei tietenkin ole joku coveri bändi, mutta niitä ei lasketa mukaan.
You know it's sad but true...
Abysmal
28.06.2007 16:34:41 (muokattu 28.06.2007 16:37:37)
Again we rise biisissä on tavoiteltu Anselmoa vokaaleissa (lähde: soundi). Mun mielestä ainaki kuuluu Panterat vaikutteet sillon tällön, ei minua ainakaan haittaa yhtään.

Hmm, mun mielestä Again We Rise on tyylillisesti enemmäkin lähempänä Arch Enemyä kuin Panteraa. Mutta mielipiteensä jokaisella. Joo, ja tätä mieltä taisi olla myös Antti Mattila arvostellessaan Sacramentia Soundissa.
toxic
28.06.2007 21:04:59

Sehän on ripuuttibändi? :)
McNulty
28.06.2007 22:03:45
Sehän on ripuuttibändi? :)

Ei tainnut olla... tai emmä muista. Joskus Maispeississä kuuntelin.
if the shit fits... wear it!
toxic
28.06.2007 23:46:01
Ei tainnut olla... tai emmä muista. Joskus Maispeississä kuuntelin.

http://www.myspace.com/ORPHANEDTOHATRED

Tuokos se nyt oli? Muistelin että siellä oli joskus sellainen teksti missä luki, että se on ripuuttibändi. Nyt siellä on walkkia ym. :)
Ozzman
28.06.2007 23:59:18

Tuokos se nyt oli? Muistelin että siellä oli joskus sellainen teksti missä luki, että se on ripuuttibändi. Nyt siellä on walkkia ym. :)

Hääh, missä siellä Walk löytyy?
Onko yleensä metallikeikoilla semmosia hulluja remuleijonia, jotka tulevat ja hakkaavat toisiaan siellä. Oon kuullut, että eturivissä tulee aina ruumiita. -Linkinpark87
Painajaismainen
29.06.2007 01:08:09
Tartun olelliseen asiaan tässä skenepoliisin roolissa: Reinventing the steel ei ole kokoelma.

D´oh! Meni Hell ja Steel sekaisin. Pahoittelen.
"Kuka haluaa kuunnella kitaraa joka kuulostaa nussivilta norsuilta?!?! En minä ainakaan!!" - Dave Mustaine
toxic
29.06.2007 01:55:48
Hääh, missä siellä Walk löytyy?

Kuuntele :)
phiit
29.06.2007 08:38:25
Nu juu, jos ribuutti-bändillä meinataan, että soittaa toisen biisejä ni ei sitte, mutta onhan se nyt selkeä kunnianosoitus- ja apinointi-bändi Panteraa kohtaan. Kaikki vaikutteet on Panteralta. Ja bändi kyllä varmasti myöntää sen itse. Kuka torspo ottaisi logoonsa täysin samanmoisen fontin kuin bändillä mistä materiaalinsa ammentaa, jos ei tarkoituksellinen apinointi olisi kyseessä. Ribuutti-bändi sanon minä.

Ripuutti tai ei niin ihan kelpo kamaa hyvin rankoilla Pantera vaikutteilla
Valdemar
29.06.2007 12:43:04

Enemmän tosta tulee SJR mieleen ku pantera.
Live fast die
KurtCobain
02.07.2007 15:30:53
Ittelle Pantera on jäänyt pimentoon pikkasen, mutta nyt hankin ton cowboys from hell levyn. Tää on kyllä aivan loistavaa bile/moshaus musaa. Mitä muita klassikko levyjä panteralla on ku cowboys from hell mikä kannattais ostaa?
"Sun hiuksethan näyttää ihan mopilta" -Yks Kaveri
Milkop
02.07.2007 15:36:44

Mitä muita klassikko levyjä panteralla on ku cowboys from hell mikä kannattais ostaa?

Kaikki, mutta ainakin Vulgar Display Of Power, Far Beyond Driven ja The Great Southern Trendkill.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)