Aihe: Mistä octobanit?
1 2
lkx
13.01.2004 21:46:22

301mm,343mm ja 390mm

Mietin alunperin itse Taman mittojen kopioimista, mutta ajattelin että perkele kai ne ny kuulostaa tasasemmillakin väleillä hyvältä.

Joo ja se maalaus koskee tosiaan vain sisäpuolta. Lopputulos on siisti, kun siitä tulee semmonen überhiano lasivaikutelma (jos pyyhkii pölyt).

Kylkyl, varmaan hyvät ne oktovanteet, mutta ei mulla o teettäny ongelmaa osumistarkkuuden suhteen. Nythän niihin on jo tottunut ihan täysin... :P
There is no spoon...
Paas
19.01.2004 20:58:44
Entäs tota noi kalvot, löytyykö niitäkin,vai täytyykö tapaa joku eläin ja pingotta sen nahka töttörön päälle.hehe?

Jos ei putiikista satu löytymään(mikä on kyllä hyvin todennäköistä) ne saa kyllä tilaamalla.
Takatukat kunniaan!
MoonDog
19.01.2004 22:56:29
Olisi ihan mukava kuulla jokin yksityiskohtainen sepustus tuosta operaatiosta. Voisi sitten vaikka itsekin väkästää tuollaiset, kun ei viitsisi pilata kalliita aineita, jos ihan mutu-tuntumalta alkaisi rakentamaan. Etenkin kun kassavirta on kovin tukkoinen.
Shit just doesn't happen, it takes effort.
Tombo
20.01.2004 13:13:08
tulipas tätä keskustelua seuratessa mieleeni, että kävin tuossa männä viikolla Kaakamon parhaassa musiikkiliikkeessä(Pohjosen pojat ainakin tietää). Paavolla oli siellä ainakin kolme :) kuustuumaista Remon CS kalvoa. Luulisin halvalla lähtevän kun tingitte. Nro on (016) 287470.

tommi
LumPus
20.01.2004 14:35:46
Evansin 6" kalvo on täällä muistaakseni n.15€
mä yritän tässä lähiaikoina laittaa tietoa siitä rakentamisesta, nyt on vaan kiireitä (myös UFOlle pistän kun lupasin..)
Viekö elämä liikaa aikaasi?
U.F.O
20.01.2004 16:35:38
Juu ei täs mitää kiiret :) Kuhan nyt ei vuoden päästä xD Mut joo tääl etolas o 89e/m onko toi kallista? siis se akryyli putki..
Free your mind and your ass will follow!!.
Epämuusikko
20.01.2004 17:24:36 (muokattu 20.01.2004 17:29:55)
Octobanit.................
no, tarve on varmaan musatyylikysymys.
"I'm using the chicken to measure it"
hepe69
20.01.2004 19:44:50
Kyselin vähän hintoja ja tein vähän tilauksia.
Vanteet maksaa n.15 eunukkia kpl. Helsingistä tilattuna (olen itse Turusta).Siellä oli yksi kappale hyllyssä, minkä sitten tilasin tänne päin ja loput 3 luvattiin 1-2 kuukauden päästä.Kalvoja oli Sound Gardenilla 6 kpl. mut ne oli valkosia, eli karheita. myyjä tiesi että läpinakyvä 1 kerroksinen on paras.Nekin kestää tulla n.1-2 kk.Ruuvit Ja tilbehöörit on n.1 euro kappale.6 tuuman Akryyli putki maksaa täällä, 3mm seinämällä 34 euroa ja 4mm seinämällä 59 euroa metriltä.Mahtaako joku tietää että,kumpi seinämä vahvuus olis parempi?
U.F.O
20.01.2004 19:50:46
Hehe tääl o niiku 150/140 elikkä 1cm paksusta :) Kukaan ei oo tainnut kyl vielä sanoo tota paksuutta...
Free your mind and your ass will follow!!.
kede
20.01.2004 20:11:15
Tässäpä hyödyllinen linkki jos itse väsäätte:
http://www.robotics.com/tubetoms.html
hepe69
21.01.2004 05:46:18
Tässäpä hyödyllinen linkki jos itse väsäätte:
http://www.robotics.com/tubetoms.html

Eli tuon mukaan seinämä olis, jos en oo kauheesti väärässä ni 3 paikkeilla.
miän vain
21.01.2004 09:50:16

Aina oon myöhässä ku octoista puhutaan. Uittu.

Tässä hieman erilaista näkökulmaa. Olen nimittäin väsännyt noita tähän mennessä kolme kpl. Putket on löydetty sieltä sun täältä ja kiristimet napattu vanhasta hajonneesta tomista. Vain vanteet ja kalvot ostin kaupasta.

Kun nyt nuo 6-tuumaiset vanteet ja kalvot tuntuivat silloinkin olevan ison kiven alla, ja kun nurkassa pölyttyi juuri sopivasti 8-tuumainen putki - niin ajattelin että miksei. Jyrsimen puutteessa väänsin siihen reunaviisteen Dremel-kopiolla, hitaasti mutta tarkasti. Kalvo kiinni ja piru vie, sehän moikaa kuin mikäkin.

8-tuumaisuudessa on se hyvä puoli, että kalvo on isompi. Saa tarkemmin lyötyä reunaan tai keskelle, soundivalikoima kasvaa. Erityisen vinkeitä soundeja lähtee, kun lyö rimshotin niin, että tippi osuu lähelle reunaa. Kuin timbale minikoossa. Ja kun siirtyy hiljalleen keskemmälle, saa tehtyä slaideja, jotka ovat aika lähellä puhuvaa rumpua. Vau.

Sitten on tuo putken hankkimisen ongelma. Kun satuin löytämään noin 6,5 -tuumaista putkea, johon ei kuutonen mahdu ja kasi on iso. No. kun nyt oli ne rautaosat siinä toisessa rummussa... Ja kalvonhan voi laittaa menemään kuin bongoissa, kai se sen kestää.

Kesti se. Ja soundikin parani, aukeni. Ja taas tuli lisää soundeja, kun voi lyödä rimshotin myös reunaviisteeseen. Se vasta on jotain, korkealla vireellä. Virityspesinen kanssa piti vähän virittää, ne kun eivät voi vanteen koon vuoksi olla rungossa kiinni. Ongelma ratkesi kiinnittämällä pesät vain alemmasta ruuvistaan, löysästi, että ne voivat olla vinossa ja yltää ruuveihin. Katso kuvaa, jos et tajua.

Entä kestääkö tällainen viritelmä? Kyllä. Kohta kaksi vuotta ne ovat olleet. Ja kalvokaan ei ota itseensä, jos muistaa kiristää vähän kerrassaan. Radikaalilta tuntuu, mutta toimii.

Niin, niitä kuvia (ne pitkät jutut joissa on liekkejä):

http://ameba.lpt.fi/~toivamik/musa/rumputuli.html
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)