N4754_ 18.02.2007 15:14:05 (muokattu 18.02.2007 15:15:06) | |
---|
On. Muuten samanlainen ku sulla beissi man mutta vaan SB-600. Muuten Mistä saisin tuohon sopivat mikitykset? Aktiivilla ja passiivilla ei ole väliä. |
beissi man 18.02.2007 18:52:18 | |
---|
Joku oli pistäny tälläseen EMG'n humpparin en sitten tiedä meneekö heittämällä kannattaa katsoa mitat |
2541 18.02.2007 19:03:53 (muokattu 18.02.2007 19:05:58) | |
---|
Joku oli pistäny tälläseen EMG'n humpparin en sitten tiedä meneekö heittämällä kannattaa katsoa mitat Miulla on SB -sarjalaisessa EMG:n humbucker alkuperäisen mikin tilalla. Itse en ole sitä asentanut, mutta muistelen kaverin sanonen, että heittämällä meni. Malliahan en tietenkään tiedä, mutta näyttäis olevan vastaava (ainakin ulkomitoiltaan) tämän sarjalaisten kanssa: http://www.emginc.com/displayproduc … amp;categoryid=28&catalogid=118 |
steelmän 19.02.2007 09:42:11 | |
---|
Itelläkin ollut mielessä mikkien vaihtaminen (meinaa mainittuun merkkiin). Alkuperäiset mikit sikapitkät vaikka vain 4-kielinen ja narrow stringspace, miten pelittää jos laittaa tämmöset 5-kieliseen tarkoitetut (paikka on tosiaan 'bout 40 x 102 mm)? Jos kielen paikka 'määritelty' niin ei ainakaa parasta tulosta saa? |
2541 19.02.2007 10:12:44 | |
---|
Jos kielen paikka 'määritelty' niin ei ainakaa parasta tulosta saa? Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta tuossa EMG:ssä ei ole kielen paikkaa määritelty, vaan mikin magneetit ovat mallia "tanko". |
Jonaz88 04.03.2007 10:47:13 | |
---|
Mulla on Aria Pro II SB1000, ostin kesällä 400 eurolla, ja kaikki toimi hyvin ja intonaatio oli kohdallaan, mutta nyt se on viime aikoina vähän huonontunut. Mistäköhän se johtuu? Pitäiskö itse yrittää säätää, auttaisko kielten vaihdo, vaikka kielet ovatkin vain 1-2 kk vanhoja? Niin ja sitten olen kaksi kertaa onnistunut saamaan D-kielen poikki juuri sieltä mistä se taittuu tallan kohdasta. Soitan plekulla, onkohan se normaalia, vai onkohan talla jotenkin terävä? off direction |
Penasol 04.03.2007 12:04:44 | |
---|
Mulla on Aria Pro II SB1000, ostin kesällä 400 eurolla, ja kaikki toimi hyvin ja intonaatio oli kohdallaan, mutta nyt se on viime aikoina vähän huonontunut. Mistäköhän se johtuu? Pitäiskö itse yrittää säätää, auttaisko kielten vaihdo, vaikka kielet ovatkin vain 1-2 kk vanhoja? Niin ja sitten olen kaksi kertaa onnistunut saamaan D-kielen poikki juuri sieltä mistä se taittuu tallan kohdasta. Soitan plekulla, onkohan se normaalia, vai onkohan talla jotenkin terävä?
Taitaa olla tallapalassa terävä kulma. Varovasti jollain pienellä viilalla pyöristät niin eiköhän se siitä. Intonaatio on helppo säätää jos on viritysmittari. Jos ei niin tietsikalle saa netistä ilmaisia. "Tekotaide lol pitää tapella hardwaresta ku tekisivät esim kitaravahvariin softaa joka tekis valmiita biisejä"
Hörörh, örh. AKKK#9 |
beissi man 04.03.2007 14:03:11 | |
---|
Taitaa olla tallapalassa terävä kulma. Varovasti jollain pienellä viilalla pyöristät niin eiköhän se siitä. Intonaatio on helppo säätää jos on viritysmittari. Jos ei niin tietsikalle saa netistä ilmaisia. Joo toi SB'n talla on just semmone että siihen voi helposti tulla terävä vekki. Muuten todella hyvä ja jykevä talla. This is my bass.
There are many like it, but this one is MINE.
My bass is my best friend. It is my life.
I must master it as I must master my life.
My bass without me is useless. Without my bass, I am useless. |
beissi man 04.03.2007 14:05:28 | |
---|
Onkos muuten Aria Pro II'lla ollut joskus ihan kunnon maahantuojakin suomessa muuten ei ole paljoa näkynyt mutta täällä m.netissä näitä näkyy kuitenkin jonkun verran olevan This is my bass.
There are many like it, but this one is MINE.
My bass is my best friend. It is my life.
I must master it as I must master my life.
My bass without me is useless. Without my bass, I am useless. |
Jonaz88 20.03.2007 18:42:36 | |
---|
Jeez, luin netistä vähän ohjeita, ja puolentoista tunnin säätelyn jälkeen sain tyydyttävän lopputuloksen. Yllättävän paljon piti mielestäni pidentää kieliä, (siirtää tallaa taaksepäin), E-kielen kohdasta ehkä 8mm - 10mm, muut noin 5-3mm, mutta olenkin kitaristi =D off direction |
jPekka 20.03.2007 19:23:54 | |
---|
Onkos muuten Aria Pro II'lla ollut joskus ihan kunnon maahantuojakin suomessa muuten ei ole paljoa näkynyt mutta täällä m.netissä näitä näkyy kuitenkin jonkun verran olevan Jos en ihan väärin muista, 80-luvun alussa Lasipalatsissa sijainnut PSO-musiikki toi niitä maahan. Ainakin myi. "Isn't the universe a wonderful place? I wouldn't live anywhere else."
-- G'Kar (Andreas Katsulas 1946-2006) |
steelmän 20.03.2007 22:40:35 | |
---|
Mulla on Aria Pro II SB1000, ostin kesällä 400 eurolla, ja kaikki toimi hyvin ja intonaatio oli kohdallaan, mutta nyt se on viime aikoina vähän huonontunut. Mistäköhän se johtuu? Pitäiskö itse yrittää säätää, auttaisko kielten vaihdo, vaikka kielet ovatkin vain 1-2 kk vanhoja? Huomasin omassani samaa huonoa nuottien kohtaamista (2 oktaavin ero) ja näemmä soittotaukokin vaan parantanut nuottikorvaa: G-kielen säätö oli 10 mm pielessä ... pitäisi varmaan tehdä 'rekku' Soitin Laineelle turkuun kun eivät siis olleet virittäneet peliä sitä v.84 myydessään ...... ;-) |
Basso-Aslak 02.04.2007 22:04:33 | |
---|
Jos en ihan väärin muista, 80-luvun alussa Lasipalatsissa sijainnut PSO-musiikki toi niitä maahan. Ainakin myi. Oikein muistat. Ostin omani Joensuusta vuonna ´81 ja PSO:n logo komistaa takuulappua maahantuojan ominaisuudessa. Mutta eipä tuonne sitten koskaan ollut asiaa.... . |
Lume 04.04.2007 12:11:23 | |
---|
Jeez, luin netistä vähän ohjeita, ja puolentoista tunnin säätelyn jälkeen sain tyydyttävän lopputuloksen. Yllättävän paljon piti mielestäni pidentää kieliä, (siirtää tallaa taaksepäin), E-kielen kohdasta ehkä 8mm - 10mm, muut noin 5-3mm, mutta olenkin kitaristi =D Joo, onkin yllättävää että kitaristit säätelee mitään. ehe. |
Mikkiasiaa ihmetelleille - http://muusikoiden.net/dyn/users/24421.jpg Siinä omani, mikki EMG 40DC eli viisikielisille tarkoitettu humppari. Heittämällä menee paikalleen. Basson ominainen nasaali soundi aika lailla katoaa, mistä en ole niin valtavan pahoillani... varsin läpinäkyvä ääni on tuloksena, basson monsterisustainilla. Toimii. Ja kyllä, aktiivi/passiivikatkaisijan tilalla on korvatulppa =) pakkohan reiät kannessa jollain on paikata! Kepistä maksoin 340e viisi vuotta sitten, SB-1000 on siis kyseessä. Todella... käytetyn oloinen, roudattu luultavasti raahaamalla kaulasta portaita alas, mutta hei, saa vuonna -80 rakennettu soitin vähän kuluneelta näyttääkin =) semminkin kun vielä soi. Tämän soittimen löydettyäni ei ole kyllä yhdenkään muun kaula enää käteeni sopinut. Järjettömän kapea otelauta ja tallassa hyvin lähekkäin olevat kielet ovat niin pop. Saattaapi olla että joutuu vielä rakennuttamaan seuraavan keppinsä tämän kaulan speksien mukaan. |
samulj 05.08.2007 02:48:09 | |
---|
Mikkiasiaa ihmetelleille - http://muusikoiden.net/dyn/users/24421.jpg Siinä omani, mikki EMG 40DC eli viisikielisille tarkoitettu humppari. Heittämällä menee paikalleen. Basson ominainen nasaali soundi aika lailla katoaa, mistä en ole niin valtavan pahoillani... varsin läpinäkyvä ääni on tuloksena, basson monsterisustainilla. Toimii. Ja kyllä, aktiivi/passiivikatkaisijan tilalla on korvatulppa =) pakkohan reiät kannessa jollain on paikata! Käytitkö uuden mikin kiinnityksessä jotain alkuperäisen mikin kiinnitysosia vai miten tuo meni? Itselläni on SB 600, johon on asennettu EMG:n kitaramikkikokoinen HB. Asennus on hoidettu erikoisella alumiinilevyvirityksellä (kts. http://muusikoiden.net/dyn/users/26695.jpg), josta haluaisin päästä eroon asentamalla tilalle jonkin alkuperäiseen koloon soveliaamman pötikän. |
losalvaros 05.08.2007 20:40:34 | |
---|
Oon pari kertaa tuollaisella soitellut ja aikamoisen keikkaratsun maineessahan tuo näyttää täälläkin olevan. Kaverilla tuollainen on ihan sikapidolla, murjonut seiniin ja lattiaan ja vaikka vallan mihin, mutta kestää vieläkin soitella bänditreenit yhdellä virityskerralla. Kaula nyt oli vähän paksu omaan tassuun, sehän on ymmärrettävää, kun itsellä on Epiföönin Beatlebasso :D "Minä käytin alkoholia ja alkoholi käytti minua" |
samulj 08.01.2008 16:48:11 | |
---|
Nyt olisi tuon mun SB-600 vuodelta 1981 myynnissä muiden hankintojen rahoittamiseksi. Vaihdoin EMG:n aktiivimikin Kent Armstrongin Soapbarin ja hyvinhän tuo tuntui kokonsa puolesta alkuperäiseen koloon istuvan. http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=209136 |
Wolfie 08.01.2008 22:07:09 | |
---|
Mikkiasiaa ihmetelleille - http://muusikoiden.net/dyn/users/24421.jpg Siinä omani, mikki EMG 40DC eli viisikielisille tarkoitettu humppari. Heittämällä menee paikalleen. Basson ominainen nasaali soundi aika lailla katoaa, mistä en ole niin valtavan pahoillani... varsin läpinäkyvä ääni on tuloksena, basson monsterisustainilla. Toimii. Ja kyllä, aktiivi/passiivikatkaisijan tilalla on korvatulppa =) pakkohan reiät kannessa jollain on paikata! Kepistä maksoin 340e viisi vuotta sitten, SB-1000 on siis kyseessä. Todella... käytetyn oloinen, roudattu luultavasti raahaamalla kaulasta portaita alas, mutta hei, saa vuonna -80 rakennettu soitin vähän kuluneelta näyttääkin =) semminkin kun vielä soi. Tämän soittimen löydettyäni ei ole kyllä yhdenkään muun kaula enää käteeni sopinut. Järjettömän kapea otelauta ja tallassa hyvin lähekkäin olevat kielet ovat niin pop. Saattaapi olla että joutuu vielä rakennuttamaan seuraavan keppinsä tämän kaulan speksien mukaan. Millainen saundi tuolla mikillä muotoutuu? Olen miettinyt, että vaihteleisin mikityksen tuohon SB900:een ja olen etsiskellyt vaihtoehtoja. Lisäksi pitäisi tallaan saada enemmän tehoa, kun nykyisellään kyykyttyy tallamikki kokonaan. Jos saisi kunnon murinan aikaan, niin voisin huoletta arkistoida pitopeliksi tuon. Hieman liikaa samankaltaisuutta Carvinin kanssa saundissa nykyisellään. Ei niin hirveästi, mutta tarpeeksi kuitenkin. Mitään allekirjoituksia/sooloja/ajatuksia tarvita... |
M.Hanski 09.01.2008 08:02:44 | |
---|
EMG:n 40-sarjalaisia on myös muitakin kuin tuo DC: - 40CS (kaksikelainen, vähän vähemmän aggressiivinen soundi kuin DC:ssä) - 40J (yksikelainen) - 40TW (sama kuin CS, mutta mahdollisuus kytkeä single coil -moodiin) P-malleja on myös, mutta soveltuvin taitaisi olla 35P4, jonka leveys on vain 89 mm. |