punkygirl 18.01.2004 18:10:38 | |
---|
mikä olis sellane tosi lyhytkaulanen basso? kaikki mikä ei tapa, sattuu ihan helvetisti. |
fox 18.01.2004 18:20:07 | |
---|
mikä olis sellane tosi lyhytkaulanen basso? Tarkoitatkos sellaista lyhytskaalaista ns. "tyttöbassoa"? Taikka toki tietysti tarkoitat... Hmm. Gibson EB-0, EB-3 (ei siis EB-3L) ja kaikki niiden kopiot, Epiphone, Ibanez, Maya,Greco Fender Bronco ja taas kaikki sen kopiot, Squier jne. Nuo kaks perusmallia tässä ensiks tuli mieleen.. =) |
jPekka 18.01.2004 18:21:15 | |
---|
mikä olis sellane tosi lyhytkaulanen basso? Vanhoja Guild Ashboryja lyhytkaulaisemmaksi ei pahemmin pääse... mutta jos ajatellaan vähän "normaalimpia" bassoja (esmes niin, että niissä käytetään teräskieliä ja sillai) niin Danelectron muutamat mallit ovat asiaa. Fenderillä on Mustang Bass, Gibsonillakin jokunen. Rickenbackerit ovat perinteisesti _vähän_ lyhytskaalaisempia (kuin esmes perus-Fenderit), mutta ero ei ole enää kovin suuri. Riittävän suuri kuitenkin, että minä aika lyhytsormisena tykkään 'backerin mensuurista. - SOITTAKAA 4'33"!!!!!!!! |
Pahisguy 18.01.2004 18:25:18 | |
---|
Todettakoon nyt vielä, että mun vähäisen kokemuksen parusteella halpa ja lyhyt = paska. "Ihmisten pitäisi olla kiltimpiä toisilleen. Ja kasvattaa pidempi tukka."
Zuge 15 v. Pointsi-lehdessä 1972 |
Teijo K. 18.01.2004 18:33:22 (muokattu 18.01.2004 19:15:39) | |
---|
Unohtamatta kenties maailman kuuluisinta lyhytkaulaista, eli Beatle bassonkin nimellä kulkevaa Höfnerin viulubassoa. Tästä on kuulemma Ephiphone tehnyt ihan soitettavan kopionkin. http://www.music123.com/item/?itemno=63174 Kauneus, niinkuin rumuuskin on katsojan silmässä. Omaperäinen muotoilu tuossa toki on. Jiihaa.
-Teppo "Jiihaa" Nättilä. |
Unohtamatta kenties maailman kuuluisinta lyhytkaulaista, eli Beatle bassonkin nimellä kulkevaa Höfnerin viulubassoa. Tästä on kuulemma Ephiphone tehnyt ihan soitettavan kopionkin. Viulubassot, nuo rumuuden vertauskuvat. (Mielipide) "Oulun Riossa THX-äänet kun paukkaavat välillä niin, että munuaiset lepattaa ja perna komppaa jazz-tanssilla."
-Jaristoteles |
Muhwi 18.01.2004 20:09:35 | |
---|
Gibson EB-0, EB-3 (ei siis EB-3L) ja kaikki niiden kopiot, Epiphone Epin EB-kolmosessa on kyllä täyspitkä kaula, mutta eb-0 on sitten esikuvansa tavoin lyhytskaalainen. It wasn't me, it was the Other Guy. |
fox 18.01.2004 20:11:13 | |
---|
Vielä lyhytskaalabassoista, tsekkasin tuossa.. Jos EB-3:sen skaalaa lyhennetään vielä 3 mm niin löytyy Gibson Les Paul Professional ja LP Triumph... ja ainakin Triumphista teki Ibaneesi lawsuit-aikaan kopioita. Muuten aika harvinaisia nuo. |
fox 18.01.2004 20:12:30 | |
---|
Epin EB-kolmosessa on kyllä täyspitkä kaula, mutta eb-0 on sitten esikuvansa tavoin lyhytskaalainen. Niinpä se taitaa olla, se Epiphone on sitten EB-3L-kopio..ei suinkaan Gibsonin EB-3. |
Mynthor 18.01.2004 20:55:12 | |
---|
Danelectro Longhorn. Siinä basso just sulle. Helppo soittaa, saa irti hyvän perussoundin ja halpa ellei halvin. Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat. |
vanttera 19.01.2004 00:52:59 | |
---|
Danelectro Longhorn. Siinä basso just sulle. Helppo soittaa, saa irti hyvän perussoundin ja halpa ellei halvin. Ja ruma kuin minä. Mitä enemmä rynnii sitä nobemmin bääsee. -vanha turkulainen sananlasku. |
absqua 19.01.2004 07:41:51 | |
---|
Lyhytkaulaiset bassot ovat oivimpia pelejä tuhtien reggae ja dubsoundien aikaansaamiseen. Oma suosikkini on Fenderin Mustang Bass sekä Danelectron Longhorn-halpis (loistava basso, kaiken lisäksi tyylikäs IMO). Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Ylläri 19.01.2004 15:24:11 | |
---|
Ja ruma kuin minä. Henk. koht. olen samaa mieltä (vaikken sinua ole koskaan nähnytkään) , mutta saattahan tuo naisen silmää miellyttää - he kun eivät yleensä jämähtäneet meille miehille niin tyypilliseen "Presari ja Jatsari on ainoat oikeat muodot bassolle"-konservatiivisuuteen ;-) Montako basistia tarvitaan vaihtamaan hehkulamppu? Ei yhtään, koska kosketinsoittaja hoitaa sen vasemmalla kädellä. |
Muhwi 19.01.2004 15:49:51 | |
---|
Sekoitettakoon Epiphone-pakkaa vielä mainitsemalla, että uusi Elitist EB-3 onkin sitten taas lyhytskaalainen, mutta hinta ei enää olekkaan ihan niin halpa kun näissä muissa. It wasn't me, it was the Other Guy. |
Heikki L. 19.01.2004 16:07:53 | |
---|
Missäs noita Danelectroja pääsee hiplaamaan? En oo missään musakaupassa noita nähny. No, hirveesti en oo kylläkään niitä etsiny... Shack! |
Mynthor 19.01.2004 16:37:44 | |
---|
Missäs noita Danelectroja pääsee hiplaamaan? En oo missään musakaupassa noita nähny. No, hirveesti en oo kylläkään niitä etsiny... Helsingissä olen nähnyt Fasulla, omani hankin Soitin-Laineelta Turuust. Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat. |