Fortune 24.03.2003 20:50:00 | |
---|
Mihin sitä kahden monitorin tukea oikeasti tarvitaan? Siis mitä useimmat käyttikset osaavat näytää siinä toisessa näytössä ja miten niitä käytetään? Sinne voi raahata ihan mitä tykkää, työpöytä on ikäänkuin tuplalevyinen. Eli esimerkiksi kuvankäsittelyssä sinulla on isolla näytöllä se muokattava kuva tai vaikkapa taitettava sivu ja toisella näytöllä työkalupaletit yms. roska. Kätevää. Audion kanssa voi vaikka laittaa ääniraidat toiseen näyttöön ja miksaus- ja plugarijutut toiseen. Ihan mitä tykkää. |
Jabbe 25.03.2003 20:35:45 | |
---|
Onko tuo litteä näyttö sitten vähemmän silmiä ärsyttävä oikeasti. Vai mistähän tämä johtuu, ei kärsi tätä kuvaputkea tuijottaa...? Musiikista puhuminen on kuin tanssisi arkkitehtuuria, mutta silti me puhumme siitä joka päivä. |
Fortune 25.03.2003 20:37:04 | |
---|
Onko tuo litteä näyttö sitten vähemmän silmiä ärsyttävä oikeasti. Vai mistähän tämä johtuu, ei kärsi tätä kuvaputkea tuijottaa...? Tuijotat joko liikaa sitä tai huoneesi on huonosti valaistu. Vähemmän se rasittaa silmiä kun ei loimota niin kirkkaasti, mutta niskakipuihin yms. ei näyttötyypin vaihto vaikuta. |
Jabbe 25.03.2003 20:46:30 | |
---|
Tuijotat joko liikaa sitä tai huoneesi on huonosti valaistu. Vähemmän se rasittaa silmiä kun ei loimota niin kirkkaasti, mutta niskakipuihin yms. ei näyttötyypin vaihto vaikuta. Niskakipuja ei ole, lähinnä silmien ärsytystä, joka voi kyllä johtua valostakin, tai näytön kirkkaudesta/kontarstista..?
Musiikista puhuminen on kuin tanssisi arkkitehtuuria, mutta silti me puhumme siitä joka päivä. |
jPekka 25.03.2003 21:28:03 | |
---|
Niskakipuja ei ole, lähinnä silmien ärsytystä, joka voi kyllä johtua valostakin, tai näytön kirkkaudesta/kontarstista..? Molempia kannattaa rukata. Samoin huoneen muuta valaistusta. Eikä välttämättä ole huono idea käväistä optikolla ja/tai silmälääkärilläkään. Itselläni silmien ärtyminen ja tietynlainen päänsärky silmien takana on varma merkki siitä, että lasien vahvuudet alkavat olla päivityksen tarpeessa. .
- SOITTAKAA 4'33"!!!!!!!! |
JKantonen 26.03.2003 09:03:09 | |
---|
Onko tuo litteä näyttö sitten vähemmän silmiä ärsyttävä oikeasti. Vai mistähän tämä johtuu, ei kärsi tätä kuvaputkea tuijottaa...? Näytön korkeus vaikuttaa silmien kuivumiseen paljon..muistaakseni näytön yläreunan pitäisi olla silmien tasalla. Vaikea saavuttaa nykyisillä jättimonitoreilla ja peruspöydillä. |
jPekka 26.03.2003 10:17:04 | |
---|
Näytön korkeus vaikuttaa silmien kuivumiseen paljon..muistaakseni näytön yläreunan pitäisi olla silmien tasalla. Vaikea saavuttaa nykyisillä jättimonitoreilla ja peruspöydillä. Jälleen yksi litteiden näyttöjen hyviä puolia. Jos jalustan säätövara ei riitä, aika monet litteät saa jalustastaan irti ja tuettua niin että alareuna on pöydän tasossa. (Mikä tekee tästä vanhan kunnon ajan Billnäsistä mainion pöydän: Näytön takalevy nojaa siihen pöydän korkeampaan takaosaan, minkä päällä on sitten hyvä pitää monitorikaiuttimia jokseenkin optimaalisessa lähikenttämonitoripaikassa.) Itse olen tosiaan huomannut lättänäytön ainakin omille silmilleni paljon paremmaksi. Heijastuksetkin vähenevät - näytön pinta on himmeä, ja itse asiassa näyttöön osuva valo vain kirkastaa näytöllä näkyvää kuvaa. .
- SOITTAKAA 4'33"!!!!!!!! |
Jabbe 26.03.2003 20:33:17 | |
---|
Näytön korkeus vaikuttaa silmien kuivumiseen paljon..muistaakseni näytön yläreunan pitäisi olla silmien tasalla. Vaikea saavuttaa nykyisillä jättimonitoreilla ja peruspöydillä. Onko tosiaan totta? Pitänee sitten ainakin vaihtaa pöytää... Älä puhu vain puhumisen takia, vaan koita mieluummin sanoa jotain. |
Fortune 26.03.2003 20:34:59 | |
---|
Näytön korkeus vaikuttaa silmien kuivumiseen paljon..muistaakseni näytön yläreunan pitäisi olla silmien tasalla. Vaikea saavuttaa nykyisillä jättimonitoreilla ja peruspöydillä. Tuo korkeusjuttu on ihan fakta, taitaa tosin enemmän vaikuttaa ergonomian kannalta ja niskan jumiutumiseen jne.
|
fridgebuzz 27.03.2003 10:48:00 | |
---|
Juu, ja tosiaan kannattaa muistaa myöskin se, että nuo litteät näytöt eivät ammu minkäänlaista säteilyä silmänpohjaan, toisin kuin nuo putket joista oikein tuntee kun krapulassa laittaa näytön päälle.. ;-) "I am a bomb technician, if you see me running try to keep up." |
jPekka 27.03.2003 11:05:26 | |
---|
Juu, ja tosiaan kannattaa muistaa myöskin se, että nuo litteät näytöt eivät ammu minkäänlaista säteilyä silmänpohjaan, toisin kuin nuo putket joista oikein tuntee kun krapulassa laittaa näytön päälle.. ;-) Ensimmäinen näkemäni tosi iso näyttö - oiskos ollut suunnilleen 22-tuumainen - oli joskus toistakymmentä vuotta sitten Sunin työasemassa. Kaverit teippasivat huvikseen paperiarkin yläreunastaan töllön yläpokaan. Kun näytön käynnisti, paperi nousi vaakasuoraan. Yhdellä aikaisemmalla duunipaikalla oli näytön edessä sellainen erillinen, maadoitettu lasi, joka tuntui tosi mukavalta. Vähensi tuota sähkökenttää näytön edessä, samoin heijastuksia. Paljon mukavampi tehdä duunia. Mutta kyllä TFT on tässäkin suhteessa aika ylivertainen. Nyt voi äänittää kitara- ja basso-osuudetkin sammuttamatta näyttöä oton ajaksi. . - SOITTAKAA 4'33"!!!!!!!! |
Fortune 27.03.2003 11:09:48 | |
---|
Mutta kyllä TFT on tässäkin suhteessa aika ylivertainen. Nyt voi äänittää kitara- ja basso-osuudetkin sammuttamatta näyttöä oton ajaksi. . Tuo on kyllä yksi suurimmista syistä, miksi itselläni tft on ostoslistalla. Ja kun niitä nykyään voi jopa ihminen ostaakin, kun eivät maksa valtameriristeilijän hintaa.
|
hörhö 27.03.2003 15:16:37 | |
---|
Säästyisi ihan hirveästi pöytätilaa, kun ripustaisi näytön taulun tavoin seinälle. Nerokasta... "Tritonus on harmonian ketsuppi" -E Rautavaara |
äM Mä 09.04.2003 09:42:44 (muokattu 09.04.2003 14:47:08) | |
---|
Selailin uusinta mikrobittiä (4/2003) ja siinä oli semmonen "näyttö" joka laitettiin ikkunaan. Siis se oli semmonen läpinäkyvä kalvo joka liitettiin vaa kiinni koneeseen. Vastaa koneeseen päi littunäyttöä. Koko oli muistaakseni 30 ja siit ylöspäin. Nyt alkaa kuulostaa varmaan unelmalta... iso näyttö joka ei vie pöytä tilaa! Ja tää viell' parantaa sitä: Hinta n. 150 € No toi oli sit kuitenki aprillipila meni muhun täydestä ... ku ei oo eka kerta kun luin ton tyyppisestä ideasta. |
Fortune 09.04.2003 09:44:27 | |
---|
Selailin uusinta mikrobittiä (4/2003) ja siinä oli semmonen "näyttö" joka laitettiin ikkunaan. Siis se oli semmonen läpinäkyvä kalvo joka liitettiin vaa kiinni koneeseen. Vastaa koneeseen päi littunäyttöä. Koko oli muistaakseni 30 ja siit ylöspäin. ... Aprillipäivä meni jo... http://www.mbnet.fi/viewthrough/ |
Anarkiapurilainen 10.04.2003 21:49:22 | |
---|
Silmiin sattumiseen auttaa usein virkistystaajuuksien tarkistaminen. Minun pääni ainakin leviää jos näytön taajuudet ovat alle 75:n, 85 on se standardi johon olen 1280x960-resoluutiolla tottunut. Ainakin joillain käyttöjärjestelmä / näytonohjainajuri-yhdistelmillä olen joutunut tappelemaan pitkään, ennen kuin olen saanut virkistystaajuudet kuntoon. Windows saattaa jättää ne optimaalinen-asetuksella 60 hz:n joka aiheuttaa päänsärkyä todella vikkelään. "Free your mind and your ass will follow" |
lxi 10.04.2003 21:55:02 | |
---|
Silmiin sattumiseen auttaa usein virkistystaajuuksien tarkistaminen. Minun pääni ainakin leviää jos näytön taajuudet ovat alle 75:n, 85 on se standardi johon olen 1280x960-resoluutiolla tottunut. Ainakin joillain käyttöjärjestelmä / näytonohjainajuri-yhdistelmillä olen joutunut tappelemaan pitkään, ennen kuin olen saanut virkistystaajuudet kuntoon. Windows saattaa jättää ne optimaalinen-asetuksella 60 hz:n joka aiheuttaa päänsärkyä todella vikkelään. Toden totta. 60 Hz ruutua ei pysty kauaa katsomaan. Yksilöllistähän tämä tietty on. Suosittelen lämpimästi sharewareohjelmaa nimeltä PowerStrip, auttaa kovasti monitorin ja näytönohjaimen asetusten hienosäädöissä. (Kyllä kelpaa meikäläisen kun on 21" Nokia ja virkistystaajuus 100 Hz. hähähähä.) |
Jackson Dinky 17.06.2007 23:40:44 | |
---|
Nostetaanpas nyt vanha ketju mutta aiheesta. Oon hankkimassa 22" litteää laajakuvanäyttöä. Missähän ois hyvä hintalaatusuhde? Riittääkö tuo 5ms oikeasti mihinkään fps peleihin vai miten ne toimii. Entä värit esim. photoshopissa? Hintaluokkaa ei olla vielä lyöty lukkoon. ...yhdessä illassa et kolmessa tunnissa. |
Santtu_123 18.06.2007 01:25:49 | |
---|
No nyt on kaiveltu :) Todallakin 5ms:n vasteaika riittää mihin vain. Samsung, HP ja Acer on hyviä merkkejä. Viewsonic:n jouduin palauttamaan kauppaan kuolleitten pikselien takia, ja oli siinä suttunen kuvakin. |
No nyt on kaiveltu :) Todallakin 5ms:n vasteaika riittää mihin vain. Samsung, HP ja Acer on hyviä merkkejä. Viewsonic:n jouduin palauttamaan kauppaan kuolleitten pikselien takia, ja oli siinä suttunen kuvakin. Entäs Quaket jne? Pitääpä testiä kaupasa sit. 5ms ois kova sana joo. Miten 8ms ? Paljonko vasteaika on putkinäytöissä? ...yhdessä illassa et kolmessa tunnissa. |