Aihe: Roudariksi ?
1
Julli79
25.02.2007 20:30:01
Moro. antakaas vinkkejä kuinka vois päästä roudariksi. Olisin kiinnostunut työskentelemään kyseisellä alalla mutta kun ei oo laisinkaan suhteita musiikin tekijöihin.
Wiitala
25.02.2007 20:51:48
Moro. antakaas vinkkejä kuinka vois päästä roudariksi. Olisin kiinnostunut työskentelemään kyseisellä alalla mutta kun ei oo laisinkaan suhteita musiikin tekijöihin.

Jaa, että ei lainkaan? Kuulostaa kyllä aika uskomattomalta, varsinkin jos alalle tahdot...

No kerroppas ensiksi että miksi tälle alalle tahdot. Roudarin hommakaan (jos voi puhua "ammattiroudareista") ei todellakaan ole vain sitä tavaran kantamista paikasta toiseen. Hyvä roudari tuntee hyvin niin soittimet, muut laitteet kuin PA-tekniikankin, joten ehkä jonkinlaista osoitusta näistä em. taidoista pitäisi kyetä esittämään.

Jos niitä em. taitoja ei vielä ole, niin ne täytyy jostain hommata. Harvoin mikään bändi tahtoo itselleen lisää huolta ja murhetta keikkareissuille, kun mukana onkin täysin "pihalla oleva" roudarinalku.

Ja kaiken tämän jälkeen luomaan niitä suhteita musiikin tekijöihin. Heiltähän niitä töitä täytyy sitten loppujen lopuksikin kysyä...
"Siat pääsee taivaaseen, ihmiset ei. Liity meihin enkeleihin."
Aki205dg
26.02.2007 14:30:15
Eastwaylla olen ainakin kulttuuritalon keikoilla nähnyt vakkariroudareita. Itse olen käynyt roudaamassa RSOta, ja usein nämä edellämainitut saapuvat tekemään töitään kun olemme lopettelemassa purkua. Kannattanee siis ottaa yhteyttä johonkin suurempaan ohjelmatoimistoon jos roudariksi halajaa.

ja muista kertoa miten kävi:)
"Once I wrote a song about dental floss but did anyone's teeth get cleaner?" -Frank Zappa
dewil
01.03.2007 11:45:30

Ota yhteyttä äänentoistofirmoihin ja kerro asiasi.
Laatikontyöntäjiä tarvitaan aina.
Tässäkin hommat alkaa ihan paskoista orjanakeista, kuten just laatikon kannosta, josta sitten
ylennytään käärimään piuhaa jne. jne...
Dont Clone The Beat. Own The Beat.
brn2sk8
04.03.2007 14:33:29
No millasia firmoja muunmuassa? Antakaa vähän jotain nimiä ;)
Ei kiitos, ei enää viinaa minulle...
M.i.k.key
04.03.2007 15:15:50 (muokattu 04.03.2007 15:19:39)
No millasia firmoja muunmuassa? Antakaa vähän jotain nimiä ;)

No vaikka noi isoimmat Eastway, RMC, Akun Tehdas, Starlike, Moving Light...
möllisty
saastara
04.03.2007 19:03:50
Lisäksi kaikkiin musatahtumiin, isoihin ja pieniin kannattaa ihan rohkein mielin soittaa ja kysyä suoraan.. Itse olen näin saanut itseäni ympäri Suomea kiikutettua.. Ja säästääpähän esim festareilla lippuhinnat.. Sangen käytännöllistä. :)
Lisää middleä.
Madshaman
09.05.2007 22:25:26
Suomessa opiskelumahdollisuuksia ei paljoa ole, varmaan yksi asiallisimmista löytyy Outokummusta. Toiseen asteen 3-vuotinen linja, teatteri- ja esitystekniikka.

Lämmöllä voin suositella.

http://www.pkky.fi/Resource.phx/pkk … ulutusalat/kulttuuri/amooesitek.htx

Lisää saa fiiliksiä kysellä mailitse, jos opiskelijan oma kohtaiset kokemukset kiinnostaa.
Locrian
10.05.2007 08:20:07
Älä lähe. Ranteet venyy ja vit*ttaa.
Tyhmästä päästä kärsii koko tyhmä hippi.
Vilhelmus
10.05.2007 10:18:03

Ensin vapaa-aikapohjalta jonkun aloittelevan bändin keikoille hommaa oppimaan. Siitä sitten pikku hiljaa.
Kuuntelehan aitoa heviä: Burning Winter
Bonham
11.05.2007 07:48:11
Ensin vapaa-aikapohjalta jonkun aloittelevan bändin keikoille hommaa oppimaan. Siitä sitten pikku hiljaa.

Ja semmosella huomiolla, että ei noilla isoillakaan bändeillä ole yhtään pelkästään laatikkoja kantavaa ukkoa - jokaisella on myös muita tehtäviä, jotka jo vaatiikin erityisosaamista...

Isommissa keikkapaikoissa on useasti tarvetta apukäsille... niistä voi myös kysellä.
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
tanjuli
11.05.2007 10:58:02
Ja semmosella huomiolla, että ei noilla isoillakaan bändeillä ole yhtään pelkästään laatikkoja kantavaa ukkoa - jokaisella on myös muita tehtäviä, jotka jo vaatiikin erityisosaamista...

Yleensä valo- tai äänitekniikkaa, pystytystä ja käyttöä (esim. miksaus). Auton ajaminenkaan ei ole yhtään väheksyttävä "muu tehtävä". Voisit varmaan kysellä isommilta porukoilta että minkälaisia apukäsiä ne tarttee. Mitä vähemmin apukäsiä (ts. yks ukko hoitaa monta asiaa tehokkaasti) sen parempi.
[i hear voices but at least they're on tune]
tommiot
14.08.2007 22:03:36 (muokattu 16.08.2007 00:55:31)
--------------

Selvisi jo.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)