Aihe: Suositelkaas hyviä roolipelejä PC:lle
1 2 3 4 5
dipshit
10.06.2007 19:26:46
Tönkkö otsikko sen jo kertoi.
Tekisi mieli pelata läpi joku oikein loistava roolipeli, vaikkapa ihan näin kesäisten sadepäivien ratoksi. Mitään HC-ropeja ei pelien tarvitse olla, vaan ihan mielelläni pelaan kevyempiäkin toimintaroolipelejä tyyliin Diablot.
DaKiller
10.06.2007 19:43:13

Elders scroll IV: Oblivion on ainakin xbox 360:llä ihan mukiinmenevä roolipeli. Sitä on tullut tässä muutama viikko tahkottua. Käsittääkseni löytyy pc:lle.
gandar
10.06.2007 19:45:02 (muokattu 10.06.2007 19:50:36)
Vanhempaa kauraa:

Arcanum
Baldurs Gate
Baldurs Gate II: Shadows of Amn
Fallout
Fallout 2
Icewind Dale
Icewind Dale II
Planescape: Torment

Kaikki täyttä timanttia, poislukien ehkä Icewind Dalet, mutta ne taas ovat eniten Diablo-tyyppistä hack'n'slashia. Tiedä sitten, löytyykö noita kaikkia enää pelikaupoista.

/edit: Ja tietenkin:

Nethack
Ancient Domains of Mystery
Ceci n'est pas une signature
Jormaz
10.06.2007 20:22:21
Eye of the Beholder II :)
Summer is coming, fat boys are happy
zernobyl
10.06.2007 21:09:40

Vanhempaa kauraa:

Arcanum
Baldurs Gate
Baldurs Gate II: Shadows of Amn
Fallout
Fallout 2
Icewind Dale
Icewind Dale II
Planescape: Torment

Kaikki täyttä timanttia, poislukien ehkä Icewind Dalet, mutta ne taas ovat eniten Diablo-tyyppistä hack'n'slashia. Tiedä sitten, löytyykö noita kaikkia enää pelikaupoista.

/edit: Ja tietenkin:

Nethack
Ancient Domains of Mystery

Minä suosittelen myös Arcanumia. Ehkä paras pelaamani peli ikinä. Haluaisin että tulisi Arcanumin kaltaisia steampunk-pelejä lisää. Taian ja teknologian vastakkainasettelu toimii.
Computer Generated Monkeys Silently Operate a Space Station.
masterhat
10.06.2007 21:18:35
Thief sarja kokonaisuudessaan.

En tiedä onko nämä kirjaimellisesti roolipelejä, mutta helvetin tunelmallista hiiviskelyä ja ongelman ratkaisua.
Näitä pelejä jos edes yrittää pelata yksin pimeässä huoneessa, niin itselläni ei ainakaan tule mitään kun pelottaa liikaa..

Pelit lehdenkin arviossa aikoinaan arvostelija taisi sanoa Thief II:sta, että olisi mukava nähdä videokameralta omaa pelaamistaan pimeässä huoneessa. Sen verta jännittävästä kokemukseta on kysymys
Sergei Fallinen
10.06.2007 21:23:23
Nethackin kun vaikka pelaat jonain rattoisana kesäpäivänä läpi.
Veco
10.06.2007 21:24:15
Muistaakseni Nox oli saman tyylinen kuin Diablo ja yhtä hyväkin.
Erittäin tosi ison järkyttävän kokoisen valtava.
voima
10.06.2007 21:25:37
Jo mainitut.

Iter Vehemens ad Necem (btw suomalainen peli)
http://ivan.sourceforge.net/

Neverwinter nights sarja
Dungeon siege sarja
Moi oon protuisti.
Kikolaa
10.06.2007 21:31:32
Knights of the Old Republic 1 ja 2.

Ykköstä en ole kokeillut mutta kakkosen olen läpi hakannut ja oli aika herkkua alusta loppuun. Ehkä ykkönen kannattaa pelata ensin, sillä KotOR2 on tavallaan jatkoa KotOR1:sen tarinalle, mutta mä tajusin vasta jälkeenpäin kun kattelin videoita ykkösestä.
dipshit
10.06.2007 21:50:09
Knights of the Old Republic 1 ja 2.

Ykköstä en ole kokeillut mutta kakkosen olen läpi hakannut ja oli aika herkkua alusta loppuun. Ehkä ykkönen kannattaa pelata ensin, sillä KotOR2 on tavallaan jatkoa KotOR1:sen tarinalle, mutta mä tajusin vasta jälkeenpäin kun kattelin videoita ykkösestä.

Tässä on kyllä semmonen jonka olin jo unohtanut. Xboxilla hakkasin ykkösen n. neljä kertaa läpi mutta kakkosta ei sitten tullutkaan koskaan ostettua. Voisi nuo vetäistäkin vaikka läpi uudestaan.

Niin ja kiitoksia kaikille vastauksista, tästä on ollut apua 8-)
kozmik
11.06.2007 05:01:52

Kun täällä näköjään suositellaan vain (minunlaiselleni veteraanille) uudempia pelejä, niin vedetäänpäs tuolta muistojen arkistoista muutamat klassikot... Eli legendaarisen Ultima-sarjan osat IV, V, VII ja VII part 2 sekä "spin-off"-sarja Ultima Underworldin molemmat osat. Tietokoneropeilun historiaa ja aivan fantastisia pelejä, jos pystyy sopeutumaan 320x200 resoluutioon ja nelosen ja vitosen tapauksessa kuuteentoista väriin ja piipperin ääniin. :)

Tietty jokaisen tietokoneropeltajan yleissivistykseen kuuluu myös Dungeon Master, joka on myös ihan mahtava, ja tietääkseni ensimmäinen varsinainen 3D-roolipeli. Jatko-osa Chaos Strikes Backia ovat myös kehuneet, mutta sen aivan ylivaikea alku tappoi oman innostukseni hyvin nopeasti.

Kaikkien yllämainittujen pelaamiseen tarvitaan (tai ainakin on suositeltavaa käyttää) DosBoxia. Abandonware-sivustoilta pitäisi löytyä niin DM ja CSB kuin koko Ultima-sarjakin, ysiä lukuunottamatta, niistä olen itsekin niitä kaivellut.

Uudemmista itselläni on perin vähän kokemusta, mutta Baldur's Gate-sarjaa voi kyllä suositella varauksetta.
"Worship!" cried the clown, "I am a TV, making bandsmen go clockwork!"
wavelength
11.06.2007 06:28:21

Betrayal at Krondor. Jos silmä kestää kankean ulkoasun, on tiedossa mitä mahtavin fantasiarooliseikkailu.
kozmik
11.06.2007 06:37:32

Betrayal at Krondor. Jos silmä kestää kankean ulkoasun, on tiedossa mitä mahtavin fantasiarooliseikkailu.

Perskeles, kun pääsi itseltä unohtumaan tuosta nostalgialistauksesta!

Komppia komppia. Loistava peli.
"Worship!" cried the clown, "I am a TV, making bandsmen go clockwork!"
Incarnation
11.06.2007 10:34:12

Paras kaikista.

Myös Baldur's Gate I ja II sekä Knights of the Old Republic I ja II ovat suosituslistallani. Mahtavia pelejä.
"Wash away a man, take him with the floods" RIP Dime
Mr T
11.06.2007 11:04:20
Oma suosikkini on Neverwinter Nights. Siihen löytyy paljon loistavia modeja pelattavaksi. Kakkososakin on ollut jo muutaman kuukauden kaupoissa, mutta se vissiin kaipaa edelleen aika reippaasti lisäpäivityksiä.
'I hate your music and you hair is too long But I'll sign you up because I'd hate to be wrong'
Eddie
11.06.2007 11:13:11 (muokattu 11.06.2007 11:13:43)

Kyllä, kyllä, kyllä. Meinasin nostaa älämölöä siitä, ettei kukaan tiedä tätä peliä, mutta olihan tämä mestariteos jo mainittu. Yksi kovimmasta peleistä ikinä, ja musiikit on aika timmiä shittiä. Kaivaisin tämän itsekin esiin, jos vain olisi aikaa tarpeeksi.

Mulla on muuten tässä pelissä aina kova pakkomielle reenata yksi hahmoista kunnon luuttustaraksi. :P Yleensä Owen, kun se on niin starban näköinen letteineen.
Ostetaan soittotaito.
Milkop
11.06.2007 11:45:16

Fallout 2:sta kannattaa harkita, sen luulisi halvalla jostain löytyvän. Ainoa vain, että itselläni on ainakin ollut ongelmia saada peli toimimaan XP:n kanssa. Mutta joka tapauksessa, F2 on paras roolipeli mitä olen itse pelannut.

Uudemmista KOTOR1 ja Oblivion ovat loistoa.
Dj P.
11.06.2007 15:14:31 (muokattu 11.06.2007 15:43:14)
Miksei kukaan ole maininnut Morrowindia? Ja siihen tietysti lisäosat Bloodmoon ja Tribunal.

Edit:

Fable on myöskin loistava. Suosittelen PC versiota, jossa on enemmän tekemistä.

Ja jos toimintaroolipelit kiinnostaa niin Jade Empire on kokeilemisen arvoinen.
"Bullshit makes flowers grow and that's beautiful."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)