Aihe: Tik Tak & Negative Ruma klubilla
1 2 3 4 5 6
Fortune
10.01.2004 17:23:47
Tuo tosiaan tuntuu olevan nykyään vallalla oleva näkemys. Noita luuppeja ja muita taustoja vartenhan klikin kanssa vedetään. Minä olen kuitenkin sitä mieltä että keikoilla kaikki pitää soittaa livenä.

Tuokin on niin genrekohtaista, hyvä esimerkki siitä, kuinka midi-ohjatut syntikat ovat oleellisia vaikkei kopioidakaan levyversioita, on Rushin uusi live-dvd. Äijät tosin soittavat aika pitkälle kaiken itse, mutta jotakin luuppeja ja sampleja täytyy kuitenkin trigata, sellaisia olennaisia puhe-sampleja jne. Ja kuitenkin Rush on rockia IMHO.

Kyllä tuon eron nykymenon ja vanhan ajan rennomman meinigin välillä kuulee levyiltä. Nykyään kaikki on sitä samaa puuduttavaa täydellisessä timessa olevaa huttua. Heti kun kuuntelee vanhoja klassikkorocklevyjä, jotka on rehellisesti ilman apuja soitettu, huomaa mitä tuolla täydellisyyteen pyrkimisellä menetetään.

Ymmärrän kyllä pointtisi ja kyllähän minäkin tykkään enemmän luomumeiningistä ja vanhan koulun soitosta. Eikä tämä nykymeininki tosiaan pahimmillaan ole kovin kivaa kuultavaa, konemaistahan se on. Mutta heitän edelleen ilmaan oman teesini: jos musiikki vaatii klikkiä, sitä käytetään ja hyvä soittaja pystyy silti vetämään rennosti ja groovaten, eloisasti.

Ehkä tuo nykyajan steriiliys johtuu siitä, että _jokaisessa_ setin kappaleessa on klikkiä vaativaa tavaraa. Kyllä ne perusrokkivedot, joissa ei syntsamattoa tai mörkömonologia bridgessä tarvita, voisi vetää ihan perstuntumalla.

Klikki siis ei ole turha keksintö oikein käytettynä, rokissakaan.
"Look behind you, a three-headed guitar!"
mr_b
10.01.2004 22:51:52

Noh voi perkele olihan nyt Plastic Tears musiikillisesti paljon parempi ku Negative! Heh toi tavastia juttuhan on klassikko, Miqu näytti äijille kaapin paikan kesken keikan. Sut on erotettu..ja sut kans!

Makuasioita. Mutta olihan tuo hajoaminenkin kieltämättä kätevä tapa tehdä itsestään kuolematon osa Tavastian ja samalla koko Suomen rockhistoriaa. Eikös muuten itseasiassa yksi erotettu ja toinen päätti että "mä lähden sitten kans"?
And that's the way it is. Even when we're pissed.
-Mickill-
11.01.2004 01:38:58
Makuasioita. Mutta olihan tuo hajoaminenkin kieltämättä kätevä tapa tehdä itsestään kuolematon osa Tavastian ja samalla koko Suomen rockhistoriaa. Eikös muuten itseasiassa yksi erotettu ja toinen päätti että "mä lähden sitten kans"?

En tarkalleen tiedä kun en itse silloin ollut paikalla. Kuullu vaan paljon kavereilta juttua tapahtuneesta. Eikös myös se Merimaa muistaakseen sanonut jossain että Plastic Tearsin laulaja erotti kaksi jäsentä kesken keikan. En minä tiedä, aika sama loppujen lopuksi. Hauska ja legendaarinen juttu joka tapauksessa!
Jos mä sanon et tappakaa mut ei se tarkota sitä että teidän pitää kastella miun housut -Tuntematon, Ilosaarirock 2003-
Pluto
14.01.2004 11:43:02 (muokattu 14.01.2004 11:43:21)
Mutta Negativen jätkät näyttävät keskittyvän enemmän meikkaamiseen kuin soittamiseen.

Mutta sitähän musiikki, levyn tekeminen, soittaminen, laulaminen ja kaikki muukin oikeasti on!
Suomen Vox V810 Valve-Tone -keräilijät & soittajat RY:n jäsen.
Mr. Juge
14.01.2004 12:49:03
Kyllä Tiktakin pupusissa oli paljon enemmän energiaa ja jopa rankkuuttakin kuin näissä omaan hikeensä tukehtuvissa kiiltokuvapojissa.
Negative oli aika ponneton esitys!
I'm not a prisoner, I'm a free man!!!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)