Aihe: räkkiä pelleille
1 2
Ode70
25.05.2007 08:05:15
Elikkäs alkaa tuota metallirojua olla lattialla siihen malliin että mietin kuvia katsellessani joskohan hommaisi räkin ympärille.

Sitten törmäsin Pearlin räkkiin ja muuten ihan ok mutta taitaa olla neliskanttinen kun silmää hiveli pyöreästä putkesta valmistettu.

Jos joku guru tietää (halvemman pliis) pyöreäputkisen niin saa ilmoo merkkiä,paikkaa mistä saa tai jos jollain jopa kokemusta voiko itse rakennella moista niin kaikesta infosta olisin kovin iloinen ;-)
Peltor
25.05.2007 10:16:49
Mikäs siinä neliskulmasessa räkissä on epämiellyttävää, itse hankin juuri tuon Pearlin DR-503 eikä kamat liiku mihinkään kun kiristää.
ddrum54
26.05.2007 12:48:07
Mikäs siinä neliskulmasessa räkissä on epämiellyttävää, itse hankin juuri tuon Pearlin DR-503 eikä kamat liiku mihinkään kun kiristää.

Tämä : silmää hiveli pyöreästä putkesta valmistettu.

Yksi tykkää äidistä...
hollmi-5
26.05.2007 14:40:40
Ne on nuo räkit Pelleille ;-) Tuossa linkki pyöreäputkiseen: http://www.thomann.de/fi/gibraltar_grs850dbl_drum_rack.htm
Soundit, piuhat ja kajarit.
tolppa-apina
26.05.2007 19:44:12
Tuossa halvempi ja pyöreäputkinen. Varaosiakin t-kaupasta saa dixon räkkeihin todella hyvin.

http://www.thomann.de/fi/dixon_pso1800_drumrack_komplett.htm
"Tästäkö me sitten rakennamme minulle monitorin?" "Iliman muuta, ei tarvita kuin vähän kärsivällisyyttä, kolme euroa ja kasvispitsa"
Eukka
27.05.2007 01:17:10
http://youtube.com/watch?v=xcjLEwZqcQI

mä ainaki hankkisin tollasen rackin symbaaleille.
Akatax for you!
tolppa-apina
31.05.2007 01:12:06 (muokattu 31.05.2007 01:12:42)
Juu kyllä ideaa on kaikissa mutta jäi ehkä ilmoilematta että olisi kovasti iloa ja apua jos kuitenkin räkki tulisi sivullekin eikä pelkästään eteen eli silloin kai puhutaan ihan tavallisesta räkistä?

http://www.thomann.de/fi/dixon_pso950_drumrack_komplett.htm
siitä sitten.

tai jos olet säästäväinen ja peukku ei ole aivan keskellä kämmentä niin tuosta http://www.thomann.de/fi/dixon_rackstange_125cm_gebogen.htm täysin samaa putkea ja noita http://www.thomann.de/fi/dixon_verbindungsstueck.htm muutama niin sulla on jopa sivuille jatkuva räkki.

tavallisia ne on kaikki, mutta vain erimallisia ja erilaisia settejä/asetteluja varten koottuja.
"Tästäkö me sitten rakennamme minulle monitorin?" "Iliman muuta, ei tarvita kuin vähän kärsivällisyyttä, kolme euroa ja kasvispitsa"
ruNpali666
09.08.2007 00:49:39
http://www.thomann.de/fi/dixon_pso1800_drumrack_komplett.htm itellä on just tuo räkki käytössä. ja on omasta mielestä hyvä. ei todellakaan oo mikään pili pali vaikka toi hinta on noihin muihin nähden niin "halpa" =) mutta helvetin hyvä!
mr_b
11.08.2007 02:21:37

Olen väsynyt, luin otsikon että "räkivä pelle".

Ei muuta, jatkakaa.
I've been a teenager since before you were born
Epämuusikko
11.08.2007 13:46:39
Olen väsynyt, luin otsikon että "räkivä pelle".

Ei muuta, jatkakaa.

Kovasti nauroin kyllä.

Jotta melkein aiheessa pysyisi, onko kellään kokemuksia räkin tekemisestä itse?
"Joskus annoin. Voi jumalauta sitä pieremistä"-Noir. Bustard #1
hollmi-5
12.08.2007 23:15:22
onko kellään kokemuksia räkin tekemisestä itse? No ei ole. Mihin ihmeeseen niitä räkkejä tarvitaan? Mielestäni ne muistuttavat leikkikehiä, joihin lapset eristettiin joskus 60-luvullakin vielä. Rumia ovat ja ihan kertakaikkisen turhia vehkeitä. Vähän niinkuin apupyörät Harley Davidsoniin...
miän vain
13.08.2007 08:38:34

Jotta melkein aiheessa pysyisi, onko kellään kokemuksia räkin tekemisestä itse?

Mietin tätä joskus. Ainoa juttu, jossa voi säästää, on putket. Niitä saanee halvemmalla jostain. Klampit pitää kuitenkin olla tehdaskamaa, että on riittävästi säätöjä. Tai kai räkin voi hitsata harjateräksestä, mutta tuleepa tosi toimiva ja kätevä roudattava. Ja jos jotain haluaa muuttaa, niin rälläkkä ja hitsipilli esiin. Ois metal.

Ständeissä on se muunneltavuus aina. Jos lähtee kahden tomin ja kahden pellin pikkukeikalle, on räkistä vain vaivaa. Ständejä voi ottaa aina niin monta kuin oikeasti tarvitsee, ja niistäkin saa klampeilla vaikka millaisia joulukuusia.

Luovuin ajatuksesta. Olisi ollut epäkätevää - ja lisäksi räkki näyttää... no, räkiltä.
F.A.R.O - Rumpusivu -päivitetty
ÄM
13.08.2007 10:51:52

Mihin ihmeeseen niitä räkkejä tarvitaan?
Jos ei tähän kysymykseen tiedä vastausta, niin ei sitten kysyjä tarvitse niitä yhtään mihinkään.

Makuasiahan tuo lienee; mitään niin merkittävää hyötyä siitä ei ole, että ständeihin tottuneet rumpalit sankoin joukoin rynnisivät muuttamaan tottumuksiaan. Pienellä setillä vedettäessä varsinkaan ei laitteelle ole käyttöä juurikaan. Rojun lisääntyessä, omien kokemuksieni mukaan, on kasaaminen "helpompaa" ja selkeämpää; holderit (pelti/tomi) mahtuvat sellaisenaan teline laatikkoon, josta ne tarvitse kuin lätkiä kiinni "leikkikehään", johon on tietty merkitty oikeat paikat valmiiksi. Myös roudattavan raudan määrä kevenee tiettyyn pisteeseen päästessä. Toki jos ständeillä mentäessä käytetään paljon lisäpuomeja ja tomholdereita kiinni ständeissä, puhutaan varmaan aika marginaalisista eroista, vielä kohtuu kokoisissa seteissä

Fiilisjuttuja mielestäni kuitenkin pääasiassa, kuin niin monet asiat yleensäkin. Itse koen räkin myös hienona somisteena; tulee enemmän "kioskimainen" tunnelma settiin, setti on ikään kuin kiinteämpi kokonaisuus. Toinen fiilis juttu on se, että itse en jotenkin saa päässäni heräämään luottamusta pyöreiden putkien pitävyyteen, kun taas neliöputkesta tuulee varma fiilis, että rojut pysyy siinä just eikä melkein.

Täytyy kyllä myöntää, että on siitä vuosia, kun on ollut itsellä räkki käytössä. Tämä siksi, että moposetillä on vedelty, eikä silloin tulisi mieleenkään raahata räkkiä mukana, kun kahdella sdändin alaosalla päästään samaan tulokseen.
Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan!
hollmi-5
13.08.2007 14:18:47
Jos ei tähän kysymykseen tiedä vastausta, niin ei sitten kysyjä tarvitse niitä yhtään mihinkään. Kurkaa omakuvani settiä: http://muusikoiden.net/dyn/users/19862.jpg Joskus siinä oli 13 symbaaliakin. Ei ollut räkkiä silloinkaan.
ÄM
13.08.2007 14:53:01

Kurkaa omakuvani settiä: http://muusikoiden.net/dyn/users/19862.jpg Joskus siinä oli 13 symbaaliakin. Ei ollut räkkiä silloinkaan.

Juu-u, ymmärrän kyllä. Painollisesti tossa oltais aika rajoilla, kumpaan kallistuu. Kasaamisen helppoudessa ajaisi varmaan eniten tottumus, eikä merkittäviä eroja olisi. Fiilis juttuja. Täytyyhän sunkin myöntää, että sulla suurimpana motivaattorina räkin vastaisuudessa on se, että sä et vaan pidä räkeistä.

Jos nyt joku kokee sen mauttomana ja toinen siistinä, niin siitä se monesti vaan on kiinni. Usein vaan, jo uskottavuudenkin nimissä, tietysti mieluummin perustellaan mahdollisella käytännön hyödyllä, tai vastaavasti hyödyttömyydellä, ym. Itse realistina myönnän, että pidän värkkiä siistinä. Käytännön puolelta tiedostan kenties marginaalisen hyödyn, sekä vastaavasti pienemmissä seteissä taakan.

Mulla on aina ständien kanssa tökkinyt se, kun teleskooppeja nostelee ja puomeja suuntailee. Eli tämä asemien hakeminen. Nautin eniten siitä, jos pystyy vaan lätkimään kamat paikoilleen, ilman säätöä. Siihen pääsi räkin kanssa. Mutta nyt myös mopo-setillä olen saavuttanut saman, ständeillä mentäessä. Mulla on kaks alaosaa, sahattuna niin lyhyeksi, että jalat mahtuu just taittumaan nippuun. Ridelle on ylä osa, jonka pystytanko on sahattu n. 25cm:ksi ja puomi 30cm:ksi. Siinä vielä tomiholderi, isotomille, klampilla kiinni. Tämä kokonaisuus mahtuu avattuna ja koottuna lootaan. Eli sen vaan lätkäisee alaosaan, niin se asettuu, muistilukko-palan avulla, suoraan oikeaan paikkaansa. Vastaavin järjestelyin on kaikki osat vaan lätkittävissä suoraan paikoilleen, ilman säätämistä. Siihen kun olen päässyt, niin tyytyväinen olen ollut. Ennätys on, kun kasasin setin ja PA:n, mikitin rummut ja tsekkasin, että singnaalit kulkee, samassa ajassa, kuin kitaristi sai omat kamansa pystyyn. No okei, siinä vaikutti varmaan vähän muukin, kuin rumpujeni helppo kasattavuus.

Toisaalti joku taas on tottunut joka kerta sihtaamaan ständit kohdilleen ja se on osa kasaamisriittiä, josta poikkeaminen voisi tuntua taas vaivalloiselta. Kukin tekee aina tavallaan. Tietty välillä kannattaa vähän rikkoa rutiinejakin, jos vaikka löytäisi teknisiä ratkaisuja, toimintamalleineen, joilla helpottaa entisestään omaa elämäänsä.

Itsellä tie meni niin, että hommasin räkin jolloin koin setin kasaamisen olevan helpompaa, nopeampaa ja kevyempää, roudauksen kannalta. Sitten laiskuus eteni siinä määrin, että rupesin kulkemaan pienemmällä setillä, jolloin koin räkin taas turhaksi. Mutta räkkimeiningeissä hyviksi todetut pysyvät asetelmat siirsin eteen päin ständi-meininkeihin sovitettuina.
Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan!
hollmi-5
13.08.2007 15:33:13
Toisaalti joku taas on tottunut joka kerta sihtaamaan ständit kohdilleen Olen kyllä tottunut laittamaan standeihin tavarat. Settaus käy nopeasti. Kymmenessä minuutissa on setti pystyssä ja mikitettynä. Muisteja voi olla standeissa ja tomiholdereissakin.

Myönnän sen, että räkki on toisista hieno, mutta minun silmiini se on ruma. Eri määrä rumpuja ja peltejä joustaa tilanteen mukaan helposti erillisin standein.
markkuliini
13.08.2007 15:35:58

No ei ole. Mihin ihmeeseen niitä räkkejä tarvitaan? Mielestäni ne muistuttavat leikkikehiä, joihin lapset eristettiin joskus 60-luvullakin vielä. Rumia ovat ja ihan kertakaikkisen turhia vehkeitä. Vähän niinkuin apupyörät Harley Davidsoniin...

Toisaalta voisi ajattella että yli kolmen tomin setti näyttää leikkikehältä, räkillä tai ilman. :P
Rumba-Ali
13.08.2007 18:43:49

Yks jonkinlainen hyöty (tosin pieni sellainen) on, että monta symbaali- ja tomitelinettä aseteltaessa meinaa käydä se lattiatila ahtaaksi. ÄM suhteellisen kattavasti muuten tähän vastasikin, joten ei mulla muuta.

Itse pidän räkkiä suhteellisen turhana, varsinkin omassa käytössäni.
Ken esileikkiin ryhtyy, Barbie sen kestäköön.
hollmi-5
13.08.2007 22:15:14
Toisaalta voisi ajattella että yli kolmen tomin setti näyttää leikkikehältä, räkillä tai ilman. :P Juupa! Keikoilla onkin vain kolme tomia maksimissaan kulkenut. Toki siihen vaikuttaa lavojen ajoittainen ahtaus, kuljetuskapasiteetti ja ennen kaikkea laiskuus. Tosin kyllä kai Markkuliinillekin kelpaisi iso setti, josta sitten ottaa mukaan mieleisiä tomeja eri tilanteisiin?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)