Aihe: Kaksi äänikorttia rinnakkain
1
Cocktus
09.01.2004 17:40:53

Enpä saanut haulla yhtään tärppiä viitaten otsikkoon, joten päätin kirjoittaa uuden aiheen, vaikka noita äänikorttiasioita on puitu täällä aika paljon.

Eli on vissiin mahdollista tökätä kaksi äänikorttia koneeseen kiinni, mutta voiko se tuottaa jotain lisäongelmia? Minulla on nyt koneessa Audigy, mutta saattaisin saada Midimanin Delta Omni Studio 66:n reiluun 200 euroon. En haluaisi konettani heti hylätä pelkästään audiokäyttöön, eli pelejäkin pitäisi pyöritellä. Eikös ohjelman optionsseista pysty yleensä valitsemaan kumpaa äänikorttia se käyttää?

En viitsi ostaa tuota Midimania ennen kuin tiedän ettei mikään voi mennä pieleen (voi tietysti, mutta näin teoreettisella tasolla). Onko tuosta Midimanista muuten mihinkään?
Älä jauha paskaa, koska se ei maistu hyvälle!
askomiko
09.01.2004 17:44:29
Mulla on toiminut emolevyn oma paska ja aardvark kiltisti rinnakkain. Aardvark muutoin aina päällä, mutta usemmissa peleissä se ei toimi. Joskus erehtyy kuuntelemaan musiikkia, ja ihmettelee jotta mikä vinkuu ja tirisee..
Myytävänä pari kitaraa ja Orange Ad30? Myykääs joku mulle 4x12" greenbackeillä.
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
Cocktus
09.01.2004 17:47:15

Mulla on toiminut emolevyn oma paska ja aardvark kiltisti rinnakkain.

Mutta miten on asian laita kun on kyseessä kaksi "oikeata" äänikorttia. Kyllähän multakin se integroitu tuhnu varmaan löytyy, mutta ei oikein huvittaisi sitä käyttää.
Älä jauha paskaa, koska se ei maistu hyvälle!
Insomnia_
09.01.2004 19:06:37
Mutta miten on asian laita kun on kyseessä kaksi "oikeata" äänikorttia. Kyllähän multakin se integroitu tuhnu varmaan löytyy, mutta ei oikein huvittaisi sitä käyttää.

Ei pitäisi tuottaa mitään ongelmia. Tosin mistä sitä koskaan tietää, kun on tietokoneista kyse.. ;)
Itsellä toimi joskus aikoinaan ainakin ihan hyvin.
Paskasta ei saa kultaa vaikka olisi Midas...
assassin
09.01.2004 19:10:15
2 äänikorttia toimii koneessa rinnakkain hyvin, jos käyttöjärjestelmänä on Windows XP. XP:tä aiemmissa versioissa saattaa tulla pahojakin ongelmia. Lisäksi XP:ssä äänikortin vaihtaminen lennosta sujuu helposti.
I don't have an attitude problem. You have a perception problem.
Gronsbyk
09.01.2004 20:02:37
2 äänikorttia toimii koneessa rinnakkain hyvin, jos käyttöjärjestelmänä on Windows XP. XP:tä aiemmissa versioissa saattaa tulla pahojakin ongelmia. Lisäksi XP:ssä äänikortin vaihtaminen lennosta sujuu helposti.

Nauhoituskoneessa on RME ja SB128PCI, eikä mitään ongelmia Windows XP:ssä eikä aiemmin Win2000:llakaan, uskoisin että NT4:ssä onnistunee myös.
Toisessa koneessa RME ja integroitu pelasivat myös ongelmitta.
Lennosta en nyt kuitenkaan ole vaihtanut...
jPekka
09.01.2004 21:07:29

Olen itse käyttänyt Windows 98:ssa parhaimmillaan kolmea äänikorttia yhtä aikaa. SE rupesi menemään vähän hankalaksi aina silloin kun piti löytää toimivat asetukset.

Pikkuisen enemmän voi joutua käsipelillä rukkaamaan asetuksia ainakin noilla vanhemmilla käyttiksillä, mutta muuten kaksi korttia tuskin on mikään ongelma. Kaksi SAMANLAISTA korttia voi olla isokin ongelma, kaksi erilaista harvemmin.

.
- SOITTAKAA 4'33"!!!!!!!!
Juntunen
09.01.2004 21:38:43

2 äänikorttia toimii koneessa rinnakkain hyvin, jos käyttöjärjestelmänä on Windows XP.

Itse yritin aikoinani käyttää emon integroitua AC97:aa ja Herculeksen erästä korttia rinnan niin, että olisin saanut nauhoitettua kummallakin yhden kanavan sisään samanaikaisesti, mutta paksat ne mitään mistään synkasta tienneet.

Ainakaan siinä tapauksessa ei toiminut toivotulla tavalla.
Rokkia kansalle! Keväällä uusi demo ulos!
Cocktus
11.01.2004 00:02:04 (muokattu 11.01.2004 00:02:21)

Pelikorttien kanssa voi olla tietysti vähän heikompi tilanne.

Kyllä me ollaan kavereiden kanssa pelattu monia korttipelejä kahdella pakalla. Ihan hyvin on toiminut! =)
www.mikseri.net/zombi
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)