Aihe: kitaransoiton opettaja 15v tytölle helsingissä??
1 2
MrQ
08.01.2004 15:14:46
kuule en anna sulle muuta neuvoo, kun:
Opettele hyvä ihminen itse soittamaan!!!!

Niin minäkin olen tehnyt ja teen tästä eteenkin päin.
Ja kyllä olen hyvin oppinut. Teoriakin on helppoa opetella jostain hyvin varustetuista kitarakirjoista ja jos haluaa tabulatuureista soittaa niin senkin kyllä oppii hetkessä.
Otat vaan netistä pari helpolta näyttävää tabulatuuria ja opettelet lukemaan. Helppoa kun sen osaa.
Ja otteet eli soinnut näet myös otetaulukoista ja kyseisiä taulukoita löytyy netistä ja kirjoista.

EI MUUTA KUIN KITARA KÄTEEN JA OPETTELEMAAN!

Miten voit antaa noin idioottimaisen vastauksen ihan fiksuun kysymykseen?
RainmakeRI
08.01.2004 20:17:33
jaa -a....
lähetäppä miulle osottees oman kuvas kanssa, niin mietin että tulenko opettamaan =)
Jos tunnet työn iloa, istahda hetkeksi ja odota että kohtaus menee ohi
Keppi
09.01.2004 12:30:23
Kunnon opettaja pistää oppilaansa tahkoamaan myös niitä tylsiä, mutta pidemmän päälle erinomaisen hyödyllisiä juttuja. Niitä, jotka tulevat tarpeeseen kun mennään biisin ehdoilla eikä sen mukaan mitä soittaja sattuu osaamaan.

Totta...mutt vaarana on aina tietysti se, ett motivaatio kuolee tollasessa. Muistan pienenä, kun hoitopaikkani tytär opetteli puoliväkisin pianonsoittoa soittotunneilla. Ei se erityisen intohimoiselta oppimiselta vaikuttanu;)

No joo...uskon, että hyvät soitonopettajat pyrkivät olemaan enemmän innostavia? En tosin itse ole ottanu tuntiakaan.

Sillon kun itse aloittelin hommia, ni ei ollut ajatustakaan mistään muusta tavasta, kun oppia itse. Kaikki kaverit opetteli itse, eikä toisaalta meilläpäin ois ollu edes mahdollista löytää mitään opettajaa. Aloin sitten vaan kuuntelemaan levyiltä ja kokeilemaan. Sitä oli niin itseppäinen, ett kuunteli jotain levyn kohtaa vaikka 100 kertaa, ett keksi,miten se meni! Omalta kohdaltani voin sanoo, ett olen nauttinut joka ikisestä hetkestä, minkä olen viettänyt kitaran kanssa treenaten tai soittaen. Homma ei oo ikinä tuntunu vastenmieliseltä! Onhan itseoppimisessa oma viehätyksensä ja tottakai siitä saa kiksejä, kun keksii juttuja itse. Eikä kukaan muu ole määräämässä, millon treenaan tai mitä treenaan.

Toisaalta, niinkun tossa mainittiin, ni kyllähän noissa tunneissa etunsa on. Kyllä se itsellekin ois välillä tehny ihan hyvää, ku ois joku ollu vieressä sanomassa, ett älä tee tuollatavalla!;) No mutta ei se ole oikeestaan ikinä harmittanu.

Kyllähän tunneille kannattaa mennä...jos hommaa pitää mielekkäänä. Pääasia on, ett se on hauskaa. Itsekkin tottakai voi opetella. Kannattaa vaan sillon ottaa ihan tosissaan kaikki neuvot, mitä kirjoissa kerrotaan, eikä sovellella niinku allekirjoittanu!;) Tollaset hullunkurisesti opetellut perusjutukin saattaa vuosien jälkeen olla aika hankalia muuttaa...nim. kokemusta on!
...no ei vaineskaan;)
Zebu
17.01.2004 20:08:22
Joo, kyllähän siltä opettajalta voi oppiakin, mutta omasta mielestäni hauskinta on soitella itsekseen ja samalla opetella ite soittelemaan. Tiedän monta henkilöä, joiden kitarainnostus on loppunut joihinkin tylsiin oppitunteihin. Kun soittaa itse niin saa soittaa mitä vaan ja opiskella sitä mikä itseä kiinnostaa.
simosiili
18.01.2004 10:38:13
-Halkesin!

samoin..HAH..hyvä vitsi.. ja lol..
mä suosittelen et opettelee jonkinaikaa itse, koska sitten näkee onko todellaki itsekuria ja motiivia ja halua opetella eteenpäin kitaroinnissa..koska ei kitaransoitto kandeo lla mitään pakkopullaa..
att0r
20.01.2004 10:32:07
tunteja vain kehiin, et muuten ikinä mitään opi paitsi ehkä jotkut vitossoinnut ja sitten tietysti metallican soolot epätahtiin soitettuina.
KMT
20.01.2004 17:15:28

tunteja vain kehiin, et muuten ikinä mitään opi paitsi ehkä jotkut vitossoinnut ja sitten tietysti metallican soolot epätahtiin soitettuina.

Hyvä vitsi...

Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)