Aihe: straton mikit: Custom 69
1
Sammakko
04.01.2004 21:52:49

Noihin mikkeihin olen päätymässä. Thomannilla maksaa yksittäinen mikki 66 Euroa ja koko setti 205 euroa. Tulee halvemmaksi ostaa kolme yksittäistä. Onko nuo kaikki kolme samanlaisia.
Fenderin nettisivuilla oli Texas speciaaleisa arvot vaihtelevat seuraavasti:

Bridge: 7.6K Inductance: 3.58Henries
Middle: 6.5K Inductance: 2.6Henries
Neck: 6.2K Inductance: 2.4Henries

mutta samassa kohdassa custom 69 mikin kohdalla luki seuraavasti: Custom '69 Strat Pickups Used in Neck / Middle / and Bridge positions

Frontlinessä oli custom 69 mikin tiedoissa ainoastaan yhdet arvot ilmoitettu.

Onko kellään kokemusta näistä mikestä? Ainakin texas speciaaleja (jotka omistan) kirkkaammat ja heikommat. eli ilmeisesesti juuri sitä mitä haen. Miten luonnolliselta nämä mikit kuulostavat?
Böö!
PoLFus
04.01.2004 21:57:06

Ootko löytänyt ääninäytteitä?
~ 7ender $tratocaster ~
Sammakko
04.01.2004 21:58:34

Ootko löytänyt ääninäytteitä?

Ei. mutta olen testannut kitaraa jossa nuo mikit olivat. Mutta siitä on jo jonkin aikaa, joten kommentit eivät ole pahasta.
Böö!
TexasFlood
05.01.2004 10:34:40
Muistelen, että Corballa olisi jossain Stratossa ko. mikit.
Odotellaan, että Corba huomaa tämän threadin. Tai sitten muistan väärin...
HBM
05.01.2004 13:18:59
Joo Corballa on 70´s Stratossaan nuo mikit.

Sain maistiaisia The Legendsien piakkoin julkaistavalta "Etkö tunne rakkauttain"-levyltä ja täytyy sanoa noista Corban kitarasaundeista, että saundit eivät tuosta juuri parane. Eikä levy kyllä muutenkaan hassummalta kuulostanut.

Toki noihin saundeihin vaikuttaa moni asia, mutta jos on paskat, huonosaundiset mikit, niin sitä on aika vaikea millään efekteillä korjailla.
skebajaba
05.01.2004 18:21:52
vaikka soundihan tulee enemmän vahvaristakin=)
toki mikitkin siihen vaikuttaa.
-hei jätkät, vähän häpyä tohon touhuun!!!-
Sammakko
05.01.2004 18:25:24

vaikka soundihan tulee enemmän vahvaristakin=)
toki mikitkin siihen vaikuttaa.

Mä olen tyytyväinen saundiini tallamikillä mutta en keski ja kaula -mikeillä. Aattelin tilata kaksi custom 69:ä. nuo keski ja kaulamikit on mun makuun liian mutasia.
Böö!
skebajaba
05.01.2004 18:27:08
Mä olen tyytyväinen saundiini tallamikillä mutta en keski ja kaula -mikeillä. Aattelin tilata kaksi custom 69:ä. nuo keski ja kaulamikit on mun makuun liian mutasia.

eiköhän sillä luulis sit paranevan
-hei jätkät, vähän häpyä tohon touhuun!!!-
Corba
06.01.2004 17:40:16 (muokattu 06.01.2004 17:46:11)

Onko kellään kokemusta näistä mikestä? Ainakin texas speciaaleja (jotka omistan) kirkkaammat ja heikommat. eli ilmeisesesti juuri sitä mitä haen. Miten luonnolliselta nämä mikit kuulostavat?

Jep, omassa -70 Classic stratossa on kyseiset mikit kiinni.

Soundia kuvailisin just niin kuin kirjoitit. Kirkas, mutta ei riipivä ja outputti ei voimakas. Esim. -70 classic straton omissa mikeissä oli terävämpi ja riipivämpi diskantti. Custom shop 69 mikit ovat myös kohtuullisen herkät hurisemaan, mutta sen kanssa oppii elämään. Kuuluu ilmeisesti asiaan näissä wintage-mikeissä.

Jos ostat koko sarjan, niin mikit voi laittaa mihin järjestykseen tahansa, koska ne on kaikki samanlaisia eli ei ole talla tai kaula mikkiä erikseen.

Mikit on valmistettu perinteisesti eli mm. johtimet ovat punottua ja tinattua lankaa ja johtimet on päällystetty vahatulla kankaalla. Myös itse mikit oli hyvin vahattu.

Itse olen tykännyt mikkien soundista. Vielä jos viittaan noihin "alkuperäisiin" -70 classic kitaran mikkeihin, niin nyt kun kitarassa on -69 custom shop mikit, niin sen soundi maailma vastaa lähes alkuperäisen 70-luvun kitaran soundia.
Vertailupohjana käytän muutama vuosi sitten omistamaani -75 vuoden stratoa, jossa oli -74 valmistetut mikit.

Jos tilaat mikit Thomannin kautta, niin varaudu siihen että saatat joutua odottamaan niitä pari-kolme kuukautta, vaikka ne myyntilistoilla onkin. Hommasin itsekkin mikit Thomannilta, ja kävi juuri kertomallani tavalla.

Corba

P.S. HBM mainitsikin levystä. Se on juuri ilmestymässä ja sitä voi tilata vaikka laittamalla pikaviestin, tai www-sivujen kautta www.the-legends.org
Corba http://www.the-legends.org
Dr. Muff
09.01.2004 10:31:48
Menee varmaan kuuroille korville mutta tuota soundia voi hienosäätää muuttamalla(pienentämällä) konkan arvoa.
Myykää mulle ja Screamer!
HBM
09.01.2004 12:12:39 (muokattu 09.01.2004 12:18:57)
Custom 69 mikkien valmistaminen on lopetettu. Olisin tilannut thomannilta 2kpl custom 69:ä mutta niillä oli varastossa vain yksi joten ostin sen viimeisen.

Olivatko ne vain Thomannin varastosta loppuneet vai oliko niiden valmistus kokonaan lopetettu. Ainakin Fenderin internet-sivuilla nuo ovat vielä valikoimassa enkä ole huomannut, että myöskään Fenderforumissa http://www.fenderforum.com/forum.html kukaan olisi ainakaan vielä älähtänyt asiasta.

Jos ei tuo palsta ole vielä jollekin tuttu, niin ehdottomasti tsekkaamisen arvoinen. Mikeistä kiinnostuneiden kannattaa tsekata tuolta tuo The 'Pup' Tent. Siellä mm. vastikään jengi kertoi kokemuksiaan myös noista Custom Shop 69´mikeistä.
Sammakko
09.01.2004 14:03:53

Olivatko ne vain Thomannin varastosta loppuneet vai oliko niiden valmistus kokonaan lopetettu. Ainakin Fenderin internet-sivuilla nuo ovat vielä valikoimassa enkä ole huomannut, että myöskään Fenderforumissa http://www.fenderforum.com/forum.html kukaan olisi ainakaan vielä älähtänyt asiasta.

Jos ei tuo palsta ole vielä jollekin tuttu, niin ehdottomasti tsekkaamisen arvoinen. Mikeistä kiinnostuneiden kannattaa tsekata tuolta tuo The 'Pup' Tent. Siellä mm. vastikään jengi kertoi kokemuksiaan myös noista Custom Shop 69´mikeistä.

Soitin sinne ja äijjä sano että niiden valmistus on lopetettu.
Suomen Vox V810 Valve-Tone -keräilijät & soittajat RY:n jäsen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)