Onko kellään kokemusta näistä mikestä? Ainakin texas speciaaleja (jotka omistan) kirkkaammat ja heikommat. eli ilmeisesesti juuri sitä mitä haen. Miten luonnolliselta nämä mikit kuulostavat? Jep, omassa -70 Classic stratossa on kyseiset mikit kiinni.
Soundia kuvailisin just niin kuin kirjoitit. Kirkas, mutta ei riipivä ja outputti ei voimakas. Esim. -70 classic straton omissa mikeissä oli terävämpi ja riipivämpi diskantti. Custom shop 69 mikit ovat myös kohtuullisen herkät hurisemaan, mutta sen kanssa oppii elämään. Kuuluu ilmeisesti asiaan näissä wintage-mikeissä.
Jos ostat koko sarjan, niin mikit voi laittaa mihin järjestykseen tahansa, koska ne on kaikki samanlaisia eli ei ole talla tai kaula mikkiä erikseen.
Mikit on valmistettu perinteisesti eli mm. johtimet ovat punottua ja tinattua lankaa ja johtimet on päällystetty vahatulla kankaalla. Myös itse mikit oli hyvin vahattu.
Itse olen tykännyt mikkien soundista. Vielä jos viittaan noihin "alkuperäisiin" -70 classic kitaran mikkeihin, niin nyt kun kitarassa on -69 custom shop mikit, niin sen soundi maailma vastaa lähes alkuperäisen 70-luvun kitaran soundia.
Vertailupohjana käytän muutama vuosi sitten omistamaani -75 vuoden stratoa, jossa oli -74 valmistetut mikit.
Jos tilaat mikit Thomannin kautta, niin varaudu siihen että saatat joutua odottamaan niitä pari-kolme kuukautta, vaikka ne myyntilistoilla onkin. Hommasin itsekkin mikit Thomannilta, ja kävi juuri kertomallani tavalla.
Corba
P.S. HBM mainitsikin levystä. Se on juuri ilmestymässä ja sitä voi tilata vaikka laittamalla pikaviestin, tai www-sivujen kautta
www.the-legends.org