NYdoll 16.05.2007 12:02:21 | |
---|
Huomaa, että on töissä tylsää, kun tällaisia tulee mieleen, mutta onko joku koittanut tuota melko vakiintunutta bassomikitystä toisinpäin? Eli jazz-mikki kaulassa ja p-mikki tallassa? Minkähänlaisia soundeja siitä saisi irti? Mitkä olisivat edut ja mitkä haitat? -It's always better to be out of tune than out of feeling- |
seak 16.05.2007 13:47:27 (muokattu 16.05.2007 13:54:32) | |
---|
Joskus omistamassani Charvelissa luki lavassa Charvel JP Bass ja soundi oli kyllä samanlainen kuin PJ-mikitetyssä (johtuen siitä, että mikit olivat niin, että jatsi oli tallassa - hah hah haa, anteeksi kuiva huumori). Samaan topikkiin voisi lisätä, että minkähänlainen soundi lähtee ylipäätään tallassa olevasta P-mikistä tai sitten P+P -konfiguraatiosta? Ainakin joissain noissa BC Richin häkkyröissä näyttäisi P+P -mikitys olevan, mutta enpä ole koskaan itse moista kokeillut. A veteran of a thousand psychic wars. |
NYdoll 16.05.2007 14:07:31 | |
---|
Olen myös itse miettinyt tuota PP-konfiguraatiota ja tainnut siitäkin täällä jotain kysellä, muttei siihen viimeksi osannut oikeen kukaan mitään sanoa. Itselläkään ei ole ollut toistaiseksi mahdollisuutta testata tuollaista kahden P-mikin bassoa. -It's always better to be out of tune than out of feeling- |
Wilkeson 16.05.2007 14:12:50 | |
---|
Joskus omistamassani Charvelissa luki lavassa Charvel JP Bass ja soundi oli kyllä samanlainen kuin PJ-mikitetyssä (johtuen siitä, että mikit olivat niin, että jatsi oli tallassa - hah hah haa, anteeksi kuiva huumori). Samaan topikkiin voisi lisätä, että minkähänlainen soundi lähtee ylipäätään tallassa olevasta P-mikistä tai sitten P+P -konfiguraatiosta? Ainakin joissain noissa BC Richin häkkyröissä näyttäisi P+P -mikitys olevan, mutta enpä ole koskaan itse moista kokeillut. Mä oon soitellu muutamalla P/P mikitetyllä bassolla.Parilla erilaisella BC Richillä ja Fenix merkkisellä ritsalla kans missä on P/P mikitys. Ei mun mielestä saundissa ollu mitään erikoisen mainittavaa. Tai erityisen poikkeevaa. Ihan "normaalilta" / "hyvältä" se anyway kuulosti. Ulkonäössä sitte onki musta mainittavaa. Ruma se vaan on. Ei voi mitään. Daddy went to the store for cigarrettes....And never came back |
seak 16.05.2007 14:15:53 | |
---|
Olen myös itse miettinyt tuota PP-konfiguraatiota ja tainnut siitäkin täällä jotain kysellä, muttei siihen viimeksi osannut oikeen kukaan mitään sanoa. Itselläkään ei ole ollut toistaiseksi mahdollisuutta testata tuollaista kahden P-mikin bassoa. Noitten BC Richien lisäksi näyttäisi Warwick Corvette LTD 2005:ssä olevan myöskin P+P konfiguraatio: http://www.basscentral.com/warwick/basscombo/CORV4_HOTROD.jpg Hauska olisi tosiaan tietää miltä moinen soundaa. A veteran of a thousand psychic wars. |
seak 16.05.2007 14:17:03 | |
---|
Mä oon soitellu muutamalla P/P mikitetyllä bassolla.Parilla erilaisella BC Richillä ja Fenix merkkisellä ritsalla kans missä on P/P mikitys. Ei mun mielestä saundissa ollu mitään erikoisen mainittavaa. Tai erityisen poikkeevaa. Ihan "normaalilta" / "hyvältä" se anyway kuulosti. Ulkonäössä sitte onki musta mainittavaa. Ruma se vaan on. Ei voi mitään. Kokeilitko pelkällä tallamikillä, että millainen soundi lähti siitä talla-p:stä? A veteran of a thousand psychic wars. |
Wilkeson 16.05.2007 14:30:56 | |
---|
Kokeilitko pelkällä tallamikillä, että millainen soundi lähti siitä talla-p:stä? Kokeilin. Mä räpläsin niitä aika paljon. Ja sitä Fenix ritsaa oon soitellu aikas paljon ku yhellä frendillä semmonen on. Pelkällä tallamikillä saundi oli iha tukevan olonen. aika paljo verrattavissa aika stydiin J tallamikkiin. Ehkä aika vaikee verrata J:n ja P:n saundieroo sillee ku ei kuitenkaa oo samassa ritsassa kiinni et vois paremmin vertaa. Loopujen lopux ehkä pikkasen "pyöreämpi" saundi. Ei iha niin nasaali ku pelkässä Jazz mikissä. Olettaisin kuitenki niin että jos esim. 2 samanlaista BC Rich mallia ja toises olis kuuma jazz mikki tallassa ja toisessa P mikki ni ei hirveesti saundieroo kuitenkaa niiden välil ois. Näin mä voisin kuvitella tai olettaa. Daddy went to the store for cigarrettes....And never came back |
P/P-mikitys on ainakin ameriikan studiovelho Lee Sklarin ykkösbassossa joka on erilaisista osista koottu viritys, fenderin kaula, charvelin runko ja 2 kpl EMG:n P-mikkiä. Näkyy hyvin allaolevan linkin kuvassa, kauniisti on patinoitunut: http://www.groovetubes.de/images/leland_sklar.jpg"It's not really what you play, but what you leave out that counts." Rick Danko, 1976 |
Tatuo 16.05.2007 23:06:52 | |
---|
P/P mikityksellä tulee tuplatumput soundit :D olis oikeesti kokeilemisen arvonen www.yad.fi | et sillee |
Blaque 17.05.2007 00:41:13 | |
---|
P/P-mikitys on ainakin ameriikan studiovelho Lee Sklarin ykkösbassossa joka on erilaisista osista koottu viritys, fenderin kaula, charvelin runko ja 2 kpl EMG:n P-mikkiä. Näkyy hyvin allaolevan linkin kuvassa, kauniisti on patinoitunut: http://www.groovetubes.de/images/leland_sklar.jpg Aika lähellä kaulaa näyttä olevan toi toinen... lähempänä ku "normi" presarissa? vaiko näköharha... (ainaki 1,5 1/1000 veressä ät tö moument...). Isot aallot vaatii isoja numeroita... |