Aihe: PJ-mikitys toisinpäin?
1
NYdoll
16.05.2007 12:02:21

Huomaa, että on töissä tylsää, kun tällaisia tulee mieleen, mutta onko joku koittanut tuota melko vakiintunutta bassomikitystä toisinpäin? Eli jazz-mikki kaulassa ja p-mikki tallassa? Minkähänlaisia soundeja siitä saisi irti? Mitkä olisivat edut ja mitkä haitat?
-It's always better to be out of tune than out of feeling-
seak
16.05.2007 13:47:27 (muokattu 16.05.2007 13:54:32)
Joskus omistamassani Charvelissa luki lavassa Charvel JP Bass ja soundi oli kyllä samanlainen kuin PJ-mikitetyssä (johtuen siitä, että mikit olivat niin, että jatsi oli tallassa - hah hah haa, anteeksi kuiva huumori). Samaan topikkiin voisi lisätä, että minkähänlainen soundi lähtee ylipäätään tallassa olevasta P-mikistä tai sitten P+P -konfiguraatiosta? Ainakin joissain noissa BC Richin häkkyröissä näyttäisi P+P -mikitys olevan, mutta enpä ole koskaan itse moista kokeillut.
A veteran of a thousand psychic wars.
NYdoll
16.05.2007 14:07:31

Olen myös itse miettinyt tuota PP-konfiguraatiota ja tainnut siitäkin täällä jotain kysellä, muttei siihen viimeksi osannut oikeen kukaan mitään sanoa. Itselläkään ei ole ollut toistaiseksi mahdollisuutta testata tuollaista kahden P-mikin bassoa.
-It's always better to be out of tune than out of feeling-
Wilkeson
16.05.2007 14:12:50
Joskus omistamassani Charvelissa luki lavassa Charvel JP Bass ja soundi oli kyllä samanlainen kuin PJ-mikitetyssä (johtuen siitä, että mikit olivat niin, että jatsi oli tallassa - hah hah haa, anteeksi kuiva huumori). Samaan topikkiin voisi lisätä, että minkähänlainen soundi lähtee ylipäätään tallassa olevasta P-mikistä tai sitten P+P -konfiguraatiosta? Ainakin joissain noissa BC Richin häkkyröissä näyttäisi P+P -mikitys olevan, mutta enpä ole koskaan itse moista kokeillut.

Mä oon soitellu muutamalla P/P mikitetyllä bassolla.Parilla erilaisella BC Richillä ja Fenix merkkisellä ritsalla kans missä on P/P mikitys.

Ei mun mielestä saundissa ollu mitään erikoisen mainittavaa. Tai erityisen poikkeevaa.

Ihan "normaalilta" / "hyvältä" se anyway kuulosti.

Ulkonäössä sitte onki musta mainittavaa. Ruma se vaan on. Ei voi mitään.
Daddy went to the store for cigarrettes....And never came back
seak
16.05.2007 14:15:53
Olen myös itse miettinyt tuota PP-konfiguraatiota ja tainnut siitäkin täällä jotain kysellä, muttei siihen viimeksi osannut oikeen kukaan mitään sanoa. Itselläkään ei ole ollut toistaiseksi mahdollisuutta testata tuollaista kahden P-mikin bassoa.

Noitten BC Richien lisäksi näyttäisi Warwick Corvette LTD 2005:ssä olevan myöskin P+P konfiguraatio:

http://www.basscentral.com/warwick/basscombo/CORV4_HOTROD.jpg

Hauska olisi tosiaan tietää miltä moinen soundaa.
seak
16.05.2007 14:17:03
Mä oon soitellu muutamalla P/P mikitetyllä bassolla.Parilla erilaisella BC Richillä ja Fenix merkkisellä ritsalla kans missä on P/P mikitys.

Ei mun mielestä saundissa ollu mitään erikoisen mainittavaa. Tai erityisen poikkeevaa.

Ihan "normaalilta" / "hyvältä" se anyway kuulosti.

Ulkonäössä sitte onki musta mainittavaa. Ruma se vaan on. Ei voi mitään.

Kokeilitko pelkällä tallamikillä, että millainen soundi lähti siitä talla-p:stä?
Groovelover
16.05.2007 16:17:29
P/P-mikitys on ainakin ameriikan studiovelho Lee Sklarin ykkösbassossa joka on erilaisista osista koottu viritys, fenderin kaula, charvelin runko ja 2 kpl EMG:n P-mikkiä. Näkyy hyvin allaolevan linkin kuvassa, kauniisti on patinoitunut:

http://www.groovetubes.de/images/leland_sklar.jpg
"It's not really what you play, but what you leave out that counts." Rick Danko, 1976
Tatuo
16.05.2007 23:06:52
P/P mikityksellä tulee tuplatumput soundit :D
olis oikeesti kokeilemisen arvonen
www.yad.fi | et sillee
Blaque
17.05.2007 00:41:13
P/P-mikitys on ainakin ameriikan studiovelho Lee Sklarin ykkösbassossa joka on erilaisista osista koottu viritys, fenderin kaula, charvelin runko ja 2 kpl EMG:n P-mikkiä. Näkyy hyvin allaolevan linkin kuvassa, kauniisti on patinoitunut:

http://www.groovetubes.de/images/leland_sklar.jpg

Aika lähellä kaulaa näyttä olevan toi toinen... lähempänä ku "normi" presarissa? vaiko näköharha... (ainaki 1,5 1/1000 veressä ät tö moument...).
Isot aallot vaatii isoja numeroita...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)