Aihe: Tik Tak & Negative Ruma klubilla
1 2 3 4 5 6
Cathi777
08.01.2004 09:23:58

Jep, Tik Tak voitti ihan 6-0. Paljon ammattimaisempi meininki oli tytöillä. Negativella soittimet erävireessä ja soittajat soittivat niitä hirvittävän epäpuhtaasti. Ja se laulaja siinä viimesessä piisissä... Ei oikein ääni riittänyt. Niin, tämän varmaan taas joku laskee perisuomalaiseksi kateudeksi.

Mä kanssa yllätyin siitä, että Jonnella ei lähtenyt tuo Momentin laulu oikein kulkemaan. Olikohan tullut huudettua keikan aikana jo liikaa niin ei rittänyt viimeiseen biisin paukkuja?? Mut kyllä jätkillä hieno rokkikukko meininki on kunhan vaan vielä hankkivat kunnon miksaajaan, että saavat soundit kunnolla kohdalleen.
Veri on vettä sakeampaa
jPekka
08.01.2004 09:43:38

Tiktak kuulostaa hyvältä kyllä, mutta koska olette noin tietäviä ja oikean musiikin kannattajia, niin eikö teitä häiritse yhtään se fakta ettei Tiktak tee biisejään itse?

Hyvä kysymys. Tosin eihän tämä biisien itse tekeminen ole kuulunut rock-kredibiliteetin piiriin kuin vasta 60-luvulta lähtien, ja siitähän ei ole kauan... häiritseekö Frank Sinatrassa se, ettei se tee biisejään? Robbie Williamsissa? Karita Mattilassa?

Itse en Tiktakin levyjä omista, enkä ole bändiä keikallakaan kovin usein nähnyt (Ruma-klubille saavuin valitettavasti vasta yhden biisin päässä T:n keikan lopusta ja tv-lähetyksen missasin), mutta kyllä se biisimateriaali on minusta ollut muuten erinomaisen bändin kohdalla se heikoin lenkki. En sitten tiedä bändin omasta biisintekotaidosta, irtoaisiko sieltä parempaa.
- SOITTAKAA 4'33"!!!!!!!!
vanttera
08.01.2004 10:11:20
Mitä lukee Negativen tekijänoikeustiedoissa? Lukeeko siellä Jonne Aaroni + kompis? Min en tiedä, kertokaa.
Mitä enemmä rynnii sitä nobemmin bääsee. -vanha turkulainen sananlasku.
Rokkikana
08.01.2004 10:18:22
Ei olisi Jonnea Savoyssa nähty...

Kuraa. Jonne on kaikista rokkikukoista söötein ja olisi taatusti koskettanut Nannaa niin että oksat pois. Mä nään edessäni idolin.
Emmääkään sitä keikkaa jaksanut katsoa. Nehän oli ihan hirveessä humalassa.
Tiktak on huippu, ja jahka ne löytyy alennuskorista vien ne omaksi kotiin. Olkoot vaan tuote.
- Viimeiset sanat ovat niille jotka tapetaan.
Risto Mustalisä
08.01.2004 10:32:14
Hyvä kysymys. Tosin eihän tämä biisien itse tekeminen ole kuulunut rock-kredibiliteetin piiriin kuin vasta 60-luvulta lähtien, ja siitähän ei ole kauan... häiritseekö Frank Sinatrassa se, ettei se tee biisejään? Robbie Williamsissa? Karita Mattilassa?

Kyllä häiritsee. Kyllä se ainakin omalla kohdalla arvostusta nostaa jos tekee itse biisinsä.Ja arvostan Beatlesin ja vaikkapa Paul Simonin korkeammalle kuin vaikkapa Sinatran.En minä näitä "tulkitsijoita" ole koskaan niin digannut vaan biisejä.Siinä on se pihvi.Jos joku tekee omat biisinsä ja vielä esittää ne kohtuu hyvin niin on jo meikäläisen kirjoissa astetta ylempänä kuin "pelkkä laulaja/soittaja".

Negativen ja TikTakin keikoista en osaa sanoa mitään kun en sitä nähnyt.
Born to be wild! - paitsi kotona..
larinparaske
08.01.2004 11:00:45

-Nooh...en lähtisi tiktakkia tulkitsijoina vertaamaan Sinatraan, Elvariin tai edes Robbie Williamsiin. Mun mielestä aika perusmeiningillä ne vetää. Tosiaan muodollisesti pätevästi, mutta mielestäni that's it, en minä ainakaan sieltä mitään elämää suurempaa hehkua aisti.

Niin, mutta kun ne on niin nuoria. No, ei ne enää edes ole kauhean nuoria, ja ei ne varmaan itsekään enää haluaisi saada ikätasoitusta ihmisten mielissä. Bändi on hitsautunut yhteen hienosti ja soittaa hyvin, nyt voisi sitten alkaa miettiä (ja varmaan miettivätkin), mitä niillä oikeasti olisi annettavaa, vai jääkö ne vaan hauskaksi kuriositeetiksi.

Ja kyllä mun täytyy sanoa, että mun kirjoissa Elvis, Sinatra ja kumppanit on 'vaan' hyviä laulajia, ne on ihan eri tyypit joita kunnioittaa ja ihailee. Mutta jollekin se tulkinta on se juttu, jollekin muulle hyvä biisi. Kukin tyylillään. Kyllä mä kuunnellessani joitain Sinatran hienoja biisejä enemmän mietin, että onpa joku (jonka nimeä tuskin edes tiedän) tehnyt hienon biisin Frankille.

Jees, tulihan tuota katsottua itsekin pätkän verran. Tiktakkia jaksoi katsella, laulaja lauloi hyvin, mutta sillä on nykyään sellainen ihme maneeri kokko ajan laulussa, miten sitä selittäisi, sellanen kovan plikan puhetyyli, se käy välillä hymyilyttämään :)
I want to be the king and queen of cheese
aikavaikea
08.01.2004 11:06:55
...biisien itse tekeminen? ...Robbie Williamsissa?

Robbie käsittääkseni on aikamoinen viisunikkari. Eiköhän hän itse ole suurimman osan hiteistään väsännyt. Näin olen antanut itselleni kertoa.
Muista aamuisin herätä, tehdä hyvin turha työsi. Kello käy sinun aikaasi, sinun lyhyttä aikaasi. (A.W.Y.)
paavi
08.01.2004 11:24:21
Riston ja paraskeen kanssa samoilla linjoilla. Itse asiassa mua hyvin usein häiritsee etenkin vanhempien ihmisten harjoittaman henkilöpalvonta. Ihan nuorilla sen ymmärtää. Mutta kun jotain Jari Sillanpäätä nostetaan jalustalle. Ihan peruslaulaja, joka ei itse sävellä, sanoita eikä sovita. Tottakai tarvitaan karismaattisia tulkitsijoita, mutta kuten sanottu, en minäkään pelkkiä tulkitsijoita kovinkaan korkealle arvosta.

Asia ei tietystikään ole aina niin mustavalkoinen. Heh, osuvasti sanottu. Nimittäin mietin juuri, kuinka Elvis oli omalla panoksellaan vaikuttamassa paljonkin mustan ja valkoisen musiikin sulautumiseen, josta koko rock lähti.

---

Pop ja perusrocksceneä vaivaa nykyisin jäykkyys. Ollaan pelosta kankeina. Sen pelosta, että tehdään jotain väärin, vastoin sääntöjä. Jotain, joka sulkee pois radiosoitosta. Välillä joku keksii hienosti yhdistää asioita ja sitten sekin idea käytetään loppuun. Mietitään musiikin toimivuutta, mutta uskaltaako moni ajatella, että löytämällä oman juttunsa homma alkaa toimia omin ehdoin ajan myötä raa'alla työllä?
I know the pieces fit
Juntunen
08.01.2004 11:42:06

Mutta rok on bändi, väititte mitä hyvänsä.

Ainakin ulkomuodoltaan kyllä.

Kauneushan on tietty kuulijan korvassa - ainakin minun korviin sen JonneAaronin ääni on vähän ohuenlainen. Semmonen vähän "hinkuva".
Rokkia kansalle! Keväällä uusi demo ulos!
sormunen
08.01.2004 12:12:41
Tottakai tarvitaan karismaattisia tulkitsijoita, mutta kuten sanottu, en minäkään pelkkiä tulkitsijoita kovinkaan korkealle arvosta.
---
Pop ja perusrocksceneä vaivaa nykyisin jäykkyys. Ollaan pelosta kankeina.

No okei, mun mielestäni rockin peruskivet ovat biisi ja bändi.

Mutta populaarimusassa se onkin kysymys, pitääkö sen biisin olla "itse kirjoitettu" vai muuten oma. "Omahan" sen kyllä pitää olla. Jos kuuntelee vaikkapa Dusty Springfieldiä, niin huolimatta siitä, että tekijät ovat bacharacheja ja kinggoffineita, on jokainen biisi kyllä Dustyn esittämänä sen oma. Sen verran siellä sitä kiihkoa on.

Ja onhan vaikkapa Agentseilla selvästi kuuluva agentskäsiala vaikkei biisit itse kirjoitettuja ookaan. Heillähän on hommissa maailman parhaat biisinkirjoittajat, niinkuin EP asian joskus totesi.

Tää ei tosiaan oo mikään yksipiippuinen juttu, mistä päästäänkin seuraavaan...
---
Mä oon täällä ennenkin sauhunnut samasta aiheesta. Nykyisin "tehdään uraa" hyvin tietoisesti kun pitäisi vain tehdä mitä huvittaa. Se on tietysti vaikeeta, mutta kyllä taiteen (jopa populaarikaman) historia on osoittanut, että vain niin jotain tapahtuu.

Nyt tällä meiningillä ne valinnat annetaan ulkopuolisille ammattilaisille. Niillä taas on joku kaupallinen koulutus, jonka luonteeseen kuuluu olla aina myöhässä kun taiteessa pitäisi öökata. Bisnesmiehet yrittävät luonnollisesti myös tehdä tulosta vähällä vaivalla ja niillehän on vain helpompaa, jos vastassa on keskinkertaisia juttuja.

Ps. Kohta joku kirjoittaa, kuinka pitää olla ammattilainen. Just sitähän mä yritän selittää. Ekonomin ammattilaisuus on eri asia kuin taiteilijan ja tässä tapauksessa se ekonomi on varmaan hyvä renki, mutta huono isäntä.
Risto Mustalisä
08.01.2004 12:47:36 (muokattu 08.01.2004 13:41:57)
EDIT:Viesti tuplana -sori.
Risto Mustalisä
08.01.2004 12:49:35
Mutta populaarimusassa se onkin kysymys, pitääkö sen biisin olla "itse kirjoitettu" vai muuten oma. "Omahan" sen kyllä pitää olla. Jos kuuntelee vaikkapa Dusty Springfieldiä, niin huolimatta siitä, että tekijät ovat bacharacheja ja kinggoffineita, on jokainen biisi kyllä Dustyn esittämänä sen oma. Sen verran siellä sitä kiihkoa on.

Ja onhan vaikkapa Agentseilla selvästi kuuluva agentskäsiala vaikkei biisit itse kirjoitettuja ookaan. Heillähän on hommissa maailman parhaat biisinkirjoittajat, niinkuin EP asian joskus totesi.

Agents on hyvä pointti.Kyllä Pulliainen ihan kieltämättä vääntää biisin kuin biisin Agents -kuuloiseksi. Ja uusistakin bändeistä kuulee Agents -vaikutteet vaikkei Agents juurikaan omia biisejä ole tehnyt. Mutta on ne biisitkin kyllä hyviä joten mukava niistä on tehdä.Mulla nuo itse biisinsä tekevät ja esittävät kuuluvat kyllä parhaaseen A-ryhmään ,mutta jos soittaja/laulaja tuo jotain selkeästi omaa lainabiisiin niin kunnioitettavaahan sekin kyllä on.Pulliainen on nyvä esimerkki - kuten myös Badding (joka teki omiakin biisejä).

Iskelmäpuolella tosiaan minuakin ottaa pannuun tuo laulajien ylenpalttinen suitsutus. Kai se kuuluu tuohon iskelmä/viihdyttäjä -genreen. Itse asiassa esim.Beatlesien suuruuden ymmärtää hyvin:kaikki biisit omia (aikana jolloin monet esittivät lainamateriaalia),historiallinen menestys omilla biiseillä,esittivät ne itse (no okei olihan levyillä vierailijoita) jne.

TikTakin suhteen toivon ,että tytöt rupeavat väsäämään vaan vähitellen omia biisejä - soitto ja laulu on ihan mukavasti hanskassa.Ja nuoriahan nuo vielä on - kyllä ne vielä ehtii :-)

Negativessakin on monia positiivisia (heh) seikkoja: omat biisit, kovalla pohjatyöllä (keikkailu) maineeseen, pienen levy-yhtiön menestys jne. mutta ei se yleisöstä kovin hauskaa ole mikäli todella on mokattu keikkoja kännissä....
Basismi
08.01.2004 12:53:08
Robbie käsittääkseni on aikamoinen viisunikkari. Eiköhän hän itse ole suurimman osan hiteistään väsännyt. Näin olen antanut itselleni kertoa.

Robbie väsää ihan asiallisia sanoituksia (see my sig). Sävellykset on hovisäveltäjän kynästä, tosin uusimmalla levyllä on pari omaa sävellystä mukana. Kyllähän useimmissa rokrok bändeissäkin sävelet ja sanat tekee eri henkilö.
It's hard to be humble when you're so fucking big!
Larry
08.01.2004 13:15:21

Juu kyllä "hovinikkari tekee melkein kaikki Robbien Biisit.
Mies ei paljoa itse kynäile muuta kun sanoja.

Robbie väsää ihan asiallisia sanoituksia (see my sig). Sävellykset on hovisäveltäjän kynästä, tosin uusimmalla levyllä on pari omaa sävellystä mukana. Kyllähän useimmissa rokrok bändeissäkin sävelet ja sanat tekee eri henkilö.

Eikös tästä ollut mediassa juttua, että hiukka jännittää kun Robbie antoi "kenkää" edelliselle säveltäjälle ja palkkas jonkun toisen. Pelottaa että jatkuuko hittiputki vai ei...
Mut Robbien tapauksessa ei varmaan oo enää rahallisesti niin välilä myykö levy 10 000 vai 1 000 000 kpl.
-You Can Tune a piano but can't Tuna Fish-
paavi
08.01.2004 13:25:42

Eikös tästä ollut mediassa juttua, että hiukka jännittää kun Robbie antoi "kenkää" edelliselle säveltäjälle ja palkkas jonkun toisen.

Mediassa oli myös juttu, että Robbie haluaisi olla aivan köyhä tavis. Mitä voimme tästä päätellä?

--

Taas ollaan hieman off-topic, mutta yleensä näin niitä syvääluotaavia keskusteluja syntyy - viitaten nyt esimerkiksi tähän kuin varkain muodostuneeseen biisintekijä/esittäjä-aiheeseen.

Epäilemättä monella olisi opittavaa Negativenkin lavashowsta. Kaikilla on kuitenkin oma tyylinsä jossain, tärkeätä, että sen vain löytää. Oon aina ollut kokonaisvaltaisen esityksen kannalla. Jos musiikkiin voi tuoda lisää jotain sitä tukevaa.
I know the pieces fit
Tupuna
08.01.2004 13:41:52
Tupuna muuten, sinuna en sanoisi sukupuolikäyttäytymisestä asiassa mitään, kyllä hyvin muistan miten olen kuullut jotain Ville Valoja nuolevia kommentteja sinun suustasi, "kun se o nii ihana mies".

Mutta sehän on ihana mies! :)
ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT!
Larry
08.01.2004 13:49:28
Mutta sehän on ihana mies! :)

Sopis hyvin Substralin kukkapuikko mainokseen, paitsi että Villellä ei olis mitään ravinteita jaettavanaan.
-You Can Tune a piano but can't Tuna Fish-
Nyar
08.01.2004 14:10:26

No jaa tuli katottua pätkä sitäkin, mutta enpä paljon katsonut kun muusikki tuntui olevan suunnattu 14-vuotiaista alaspäin oleville tytöille.
Miksi juuri minä?
Tupuna
08.01.2004 14:53:37
Sopis hyvin Substralin kukkapuikko mainokseen, paitsi että Villellä ei olis mitään ravinteita jaettavanaan.

Eivätkös miehen nesteet ole aika proteiinipitoisia lihavuudesta/laihuudesta huolimatta?

Off-topic: kyllä Ville Valo on silti seksikäs. Makunsa kullakin.
ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)