Aihe: Huonoimmat omistamasi levyt
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Tupuna
08.01.2004 00:31:49 (muokattu 08.01.2004 21:24:37)
Taas selasin levykokoelmaani, ja kyllähän sieltä aikamoista scheissea löytyykin. Olisi mukavaa kuulla mitä oikeasti huonoja levyjä m.netin rockuskottavat ja oikeamieliset muusikot ja musiikinystävät omaavat, mutta eivät niistä kenellekään kerro.

Minä kerron.

1. Chevi Eye - Die for my sins (single)
* hillitöntä scheissea. Ei voi sanoin kuvailla. Kuopiolainen bändi, josta en ole oppinut tykkäämään en sitten koskaan.. HIM-kopiointia, jätkillä ei ole mitään hyvää muusikkotaustaa, biisit on huonoja, soundit ääliömäisiä jne. Olisi mukava tietää, tunteeko joku tällä palstalla tämän bändin tuotantoa? Mitä mieltä? Die for my sins on muka Chevi Eyen paras biisi, mutta edelleenkin minua naurattaa miksi ihmeessä minulla tuo sinkku on. Annan lahjaksi vihamiehelleni.

2. Dr. Bombay - Rice & Curry
* sain kaverilta joululahjaksi. Jaksoihan tuo "hattarahattarahattarahei, I play my sitar everyday" naurattaa jonkin aikaa, mutta nyt voisin heittää levyllä vesilintua. Huono lahja edes vitsiksi.

3. Ilkka Marttala - Ihania ruusuja (single)
* sain kaverilta pari vuotta sitten 19-vuotissynttärilahjaksi. Jokin radiopromo, joka on heitetty käyttämättömänä levydivariin ja ostettu markalla. Mitä voikaan kuvitella iskelmästä, jonka nimi on ihania ruusuja? Kaiken lisäksi biisin on kirjoittanut Jope Ruonansuu, joka promotekstin mukaan "yrittää kerrankin tulla vakavasti otetuksi lauluntekijänä", mutta mielestäni epäonnistuu ja kunnolla. Ilkka Marttalan ääni muistuttaa lähinnä lättyyn vetästyn juntin ääntä johon on miksattu Jope Ruonansuun ääni päälle. Ihanaa musiikkia!

4. Isto Hiltunen - Parhaat (tuplacd)
* sain levyn itseltään Isto Hiltuselta. Älkää kysykö miksi. Tämä ei kai esittelyjä kaipaa, "tral-la-la-laa taivas alla maan" kertonee jo kaiken. Lempikappaleeni levyltä on "Alla kuuman auringon", joka on cover Robert Milesin "One and one"-biisistä. Ihanaa musiikkia!

EDIT: Heh, löytyi vielä yksi huono levy. Tämänkin olen saanut huumorina lahjaksi. Vihaan huumorilevylahjoja yli kaiken! Elikkäs: Klamydia - Ootko tehny lenkkiä (pyörällä ilman penkkiä). Siis ei hyvä jumala. Ehkä tämä riittää kertomaan kaiken.
ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT!
Vilhelmus
08.01.2004 01:26:48 (muokattu 08.01.2004 01:28:41)

1. Chevi Eye - Die for my sins (single)
* hillitöntä scheissea. Ei voi sanoin kuvailla. Kuopiolainen bändi, josta en ole oppinut tykkäämään en sitten koskaan.. HIM-kopiointia, jätkillä ei ole mitään hyvää muusikkotaustaa, biisit on huonoja, soundit ääliömäisiä jne. Olisi mukava tietää, tunteeko joku tällä palstalla tämän bändin tuotantoa? Mitä mieltä?

Tuntee. Tunnen myös jäsenet, kaksi hyvinkin. Aika HIM, ei tarpeeksi loistobiisejä, mutta hyvä livenä, imitoinnistaan huolimatta loistava laulaja ja miten niin "ei hyvää muusikkotaustaa"?

EDIT:
Ainiin, itse asia. Mulla ei oo huonoja levyjä. GWAR-yhtyeen This toilet Earth ei kyllä älyllä loista...
Now he knows his father betrayed, Now his wings turn to ashes to ashes his grave.
Burning Winter The Coveralls
FearMTC
08.01.2004 01:27:20
Minulla on Stratovariuksen Intermissions.. tai jokin sellainen. Se oli kyllä aivan järkyttävä levy. Ainoa hyvä oli jokin Kill The Kingin live, jonka heittivät kohtuu melskeellä.

Michael Jacksonilta minulla on paljon levyjä, mutta niistä viimeisin, Blood On The Dancefloor, on kyllä äijän uran pohjanoteeraus - ainakin mitä minä niistä tiedän. En ole juurikaan sen jälkeen seuraillut herran/neidin tuotantoa.

Sitten on vielä tällainen Metal Dreams vol. 3, jolla on oikeastaan kaikkien ihme metallibändien paskat balldait. On Nightwishia, Crematorya, Anathemaa, Helloweenia, Opethia ym. No Opethin Harvest on oikeastaan levyn paras biisi. Muuten huonoimpien levyjen kärkikaastiin.

Levylistani löytyy muuten jäsentiedoistani. Kolmasosa on yhtä bändiä. Mikä saavutus.
On helpompi arvostella muita kuin yrittää itse muuttua.
Tupuna
08.01.2004 01:31:52
Tuntee. Tunnen myös jäsenet, kaksi hyvinkin. Aika HIM, ei tarpeeksi loistobiisejä, mutta hyvä livenä, imitoinnistaan huolimatta loistava laulaja ja miten niin "ei hyvää muusikkotaustaa"?

Itseasiassa minäkin tunnen laulajan hyvin. Mukava ihminen ja söpö ja kaikkea. Mutta enpä ole kuullut että mitään olisi koskaan soittanut. Kosketinjutut biiseissä ovat niin auttamattoman huonot! Murrettua kolmisointua murretun kolmisoinnun perään! Ei murretussa kolmisoinnussa sinällään mitään, mutta saa sitä tehdä vähän kikkailua ja sointukäännöksiäkin joskus...

Vaikka Toni onkin maailman ihanin tyyppi, niin silti mun mielestä bändi on yksinkertaisesti aika huono. Eikä se poista sitä faktaa, että bändin kitaristilla on noussu kusi päähän - ja tyhjästä. Nämäkö kaksi hemmoa tunnet, Vilhelmus?
Tupuna
08.01.2004 01:34:30
Michael Jacksonilta minulla on paljon levyjä, mutta niistä viimeisin, Blood On The Dancefloor, on kyllä äijän uran pohjanoteeraus - ainakin mitä minä niistä tiedän. En ole juurikaan sen jälkeen seuraillut herran/neidin tuotantoa.

Juuh, minä olen joskus ollut kovakin Jacko-fani, ja voinpa sanoa että taso laski jo HIStorylla kuin lehmänhäntä. Blood on the dancefloor levynä on auttamatonta täytehelinää, mutta tämä "uusin" Invincible se vasta scheissea onkin! Unohdin mainita, että omistan ko. levyn. Sais heittää vesilintua.
Tupuna
08.01.2004 01:35:49
Hoho, keikalla vaan olen kanssaan ollut, basistin ja tuoreen kakkoskitaristin tunnen.

Ja tämähän osoittaa että tunnet kaksi bändin jäsentä hyvinkin.
blastoff
08.01.2004 01:43:25
Minulla on sellainen tyylikäs leopardin nahalla päällystetty tupla-CD, joka sisältää hissimusiikkiversioita Burt Bacharachin tunnetuimmista kappaleista.
Tupuna
08.01.2004 01:47:03
Öh, nyt en tajunnut? Toinen soitti kanssani 5 vuotta samassa bändissä ja toinen on luokkakaveri.

Ok, eihän siinä sitten mittään.
Tompsi
08.01.2004 02:47:48 (muokattu 08.01.2004 02:50:12)
Led Zeppelinin sekä Santanan Greatest Hits-kokoelmat.

EDIT: Niin ja Backstreet Boysin sinimusta levy jonka sain joululahjaksi.
Neuroticus Maximus
08.01.2004 03:12:58
Taitaa olla Rhapsodyn Legendary Tales. Levy on todella kammottavaa kuunneltavaa. Soolot järkyttäviä lurituksia ja biisien sisältö pumpulia. Ja fantasiamaailman luomisessa käytetyistä kliseisistä paikannimistä saa näppylöitä. Kai senkin olisi voinut tehdä tyylillä? Tai sitten jättää kokonaan tekemättä. Ja itseironiaa en ole yhtyeellä havainnut missään vaiheessa.

Siis ihan oikeasti, kitaristina Luca Turilli on huonoudessa aivan omaa luokkaansa.

Kylläpäs teki hyvää avautua.
Nimismies
08.01.2004 08:34:15
Offspringin Americana on tyypillistä jenkkiräminää, ja ei siinä ole kuin kaksi hyvää biisiä. Sillä levyllä en tee mitään.
"Karkasin Nimismiehen kyydistä sivutuuliherkkyyden sillalla vallitessa." - Absoluuttinen Nollapiste: Suvannossa Ylpeä Ilme
balzary
08.01.2004 08:47:46

vaikka j.karjalaisesta pidänkin, niin keltainen talo on levy joka ei soittimeen enää eksy. kuten myöskään garth brooksin tupla-live, joku rajoitettu erikoispainos vielä, sain usan kaverilta lahjaksi. oli vielä jonottanut sitä puoli päivää. hyväähän se tarkoitti, mutta että garth brooks... ei ei EI!
Str prd skrz prdel!
salmivaara
08.01.2004 08:49:40

Christ Agony - Darkside
- kökköä bm:ää, joka yrittää olla niin jööttiä, niin jööttiä.

End Of Green - Infinity
- kökköä Sentenced -metallia.

Rockers Hi-Fi - Rockers to Rockers
- jotain konehuttua, en tiedä mistä tämän olen saanut.

Skyscraper - Superstate
- kökköä alternative metallia, nykyään luokitellaan varmaan nu-metalliksi.

Kaikkia yhdistää se, etten ole mitään näistä pystyny kuuntelemaan läpi. Eikä nämä mitään superpaskoja ole vaan lähinnä niin mitäänsanomattomia, ettei näitä voi edes vihata.
Against the grain, thats where Ill stay, swimming upstream, I maintain against the grain
aikavaikea
08.01.2004 08:59:50
Tämä on kyllä aika huono, mutta muistoarvonsa vuoksi siitä ei raaski luopuakaan: G.D. Flickers - Changes. Japanilainen Hanoi Rocks -lookalike ja wannabejengi. Tuskin on enää edes olemassakaan tosin.
Muista aamuisin herätä, tehdä hyvin turha työsi. Kello käy sinun aikaasi, sinun lyhyttä aikaasi. (A.W.Y.)
Nimismies
08.01.2004 09:00:11
Edit: Ei mitään, suhtauduin äkkipikaisesti ja äärisubjektiivisesti Nimismiehen lausuntoon, otan takaisin.

Ai niin, sinä olit Offspring - fani. Anteeksi. Minulla tuon yhtyeen fanikausi meni ohi.
"Karkasin Nimismiehen kyydistä sivutuuliherkkyyden sillalla vallitessa." - Absoluuttinen Nollapiste: Suvannossa Ylpeä Ilme
Mimi
08.01.2004 09:17:32
Iih.. Gregorianin (vai gregorius/gregomikälie en edes muista sen nimeä) semmonen keltanen levy missä on jotain coverjoikuja muutamilta tunnetuilta bändeiltä.. Olen joskus tilapäisessä mielenhäiriössä sattunut ostamaan sen kun ajattelin että se on hyvä kun siinä on Himin Join me ja oliko joku Elton Johninkin veisu... Pettymys oli... oon ehkä kaks kertaa selannu ne kappaleet läpi ja siihen se jäiikin.

Toinen huono on Spice girlsin joku levy missä oli melko valkeat kannet, taitaa olla se uusin minkä ne joskus on ulos työntäny.. Sen sain joskus joululahjaksi ja siitäkin olen kappaleet selannut läpi... Ja taisinpa lahjoittaa sen veljen tytärpuolelle että ei onneksi ole enää edes minun hyllyssä...
"Jos oikeutta enemmän vain nähdä saan, voin verhoutua vaikka lumenvalkeaan. Mutta jos maailma jatkaa pimeän matkan taivallusta, ylläni on surupuku, ja surupuku on musta..." NOMEN EST OMEN
jPekka
08.01.2004 09:34:14

Tähän kategoriaan voisi ehkä laskea joskus 70-luvun lopulla Fazerin musiikkikerhosta tilatun LP:n "Super Disco Dancing". Ajan huippu-diskohittejä ja mukaeroottinen kansi.

En ole kuunnellut tuota toviin, mutta siihen aikaan kun ostelin säännöllisesti Guitar Playeria ja lehden mukana tuli näitä fleksi-singlejä, käytin SDD:tä fleksien alustana. Miltei säännönmukaisesti ajattelin sitten fleksin kuunneltuani, että milltähän tuo LP kuulostaisi. Yleensä pääsin noin puoleenväliin aloitusraitaa (Boney M:n "Rasputin") ennen kuin ärvötys kohosi niin suureksi että levy piti ottaa pois. Joskus yritin vaihdella aloitusbiisiäkin, mutta sekään ei auttanut. No jaa, oli siellä pari aika kuunneltavaa raitaa. Muistaakseni.

Mutta levy on erinomainen muistutus kahdesta asiasta:
- Tanssimusiikki ei ole totisesti ainakaan huonommaksi muuttunut vuosien mittaan.
- "Minä elin 70-lukuni 70-luvulla ja sillä selvä" on ainakin musiikkiasioissa edelleenkin erittäin terve maksiimi.
- SOITTAKAA 4'33"!!!!!!!!
karkki
08.01.2004 09:38:51

Suomen ensimmäinen omakustanne-cd, muistaakseeni: Reinin Myrkyn Länsimaisen musiikin historia 1.
Pojat ovat menneet torvineen studioon ja tuutanneet levylle pätkiä tunemistaan kappaleista. Kuulostaa niin kamalalta, että tahtoo kääntyä loistokkuuden puolelle. Tästä levystä en luovu!

Jotta saisitte käsityksen asiasta, on pakko laittaa tähän pitkä copypaste osoitteesta http://www.ling.helsinki.fi/~widenius/reininmyrkky.html

Reinin myrkky: Länsimaisen musiikin historia I

RMKL-1999, ilmestymisvuosi 1989. Levy sisältää 51 otosta länsimaisesta musiikista ja kaksi bonuslisää. Kaikki sävelet ja sanat Pekka Juntunen, Jusu Lounela, Tero Siivonen, Tero Kling ja Jimi Tenor. "OLEMME LUOVEMPIA KUIN JUMALA".
Kappaleet

Listassa mainittu plagiaatin säveltäjä tai tunnettu esittäjä.

Adagio: -
Ai wittu: I'm bad -- Michael Jackson
Alla kauniin sinisen Reinin: Eine kleine nachtmusik -- Mozart
Ankkurit alas: Ankkurit ylös (Anchors aweigh, es. mm. Miller)
Antero syö kauan banaania: Tonava kaunoinen (An der schönen blauen Donau) -- Johann Strauss
Balkanin juhla: -
Bobby Aro: Take the A train -- Strayhorn
Bobby Mc Ferrin: -
Bratwurst: Brazil
Ehdotus Eestin kansallislauluksi: Marssipotpuri: Deutschland über alles / Tähtilipun alla / Porilaisten marssi / Jääkärimarssi / Du gamla du fria
Eloonjäämisoppi 1: Staying alive -- Bee Gees / I will survive -- Gloria Gaynor
Eloonjäämisoppi 2: Lifeboat party -- Kid Creole & the Coconuts (vrt. Tuomari Nurmion "Sätkyukko")
Glitsu: Hello I'm back -- Gary Glitter
Gold dildo: Goldfinger
Hanska: Hands up -- Ottawan
Havannan yöt: Hava nagila -- Idelson-Houri
Hei tampuriinimies: Ilmeisesti Bob Dylanin "Mr. tambourine man", tarkistettava.
Herrani: Milord -- Piaf
Hämyselli: Tähtilippu
Ido 59: 4:33 -- John Cage
Kinetics: Kinetics -- Magnus Lindberg
Kumiräpylävalssi: Valssipotpuri: Laran teema Zivagosta / Syysunelmia / Kulkurin valssi
Kylän miehet: Village People -potpuri: YMCA / In the navy
Laard: Flesh for fantasy -- Billy Idol
Lento 747: Kimalaisen lento -- Rimski-Korsakov
Mars: Jääkärimarssi -- Sibelius
Matkailuperävaunu: Caravan -- Ellington
Neuvostomusiikin katselmus: Potpuri: Kasakkapartio / Nadja / Kalinka
Night in Lovisa: Night in Tunisia -- Gillespie
Olenko mielestäsi miellyttävä: Do you think I'm sexy -- Rod Stewart / Ajetaan me tandemilla -- Freeman
Papin panos: Juhlamarssi näytelmästä "Prinsessa Ruusunen" -- Erkki Melartin
Pataässä: Ace of spades -- Motörhead
Peniskateutta: Mustasukkaisuutta -- Gade
Pertti kyntää: Vuorenpeikkojen tanssi (Peer Gyntistä) -- Grieg
Rautatietyöläisten hautausmaa: -
Reinin gladiaattorit: Radetzky-marssi -- Johan Strauss vanhempi
Reinin kyyhky: Stool pigeon -- Kid Creole & the Coconuts
Rock: Nimesin tämän Bill Haley -potpuriksi, mutta yksimielisyyttä ei asiasta syntynyt. (Huom. Haleylla on kappale "ROCK", jossa melkein kaikki kliseet)
Sentrifugi: Tähtilippu
SF: Finlandia -- Sibelius / California dreaming -- Mamas & Papas (vrt. Tapani Kansan "Kalajoen hiekat" ja Kivikasvojen "Tankeros love")
Snorkkelijenkka: Vesivehmaan jenkka
Suomi-Ruotsi: Potpuri: Hei Karjalasta heilin / Pieni hetki (väliosalla on tiettyä yhtäläisyyttä Europen "Final countdownin" kanssa)
Tahoksä meikää: Don't you want me -- Human League
Taidepaussi: -
Tip-pip-pili 1: Gladiaattorien sisääntulo -- Fucik
Tip-pip-pili 2: Gladiaattorien sisääntulo -- Fucik
Tsaikovskin saksofonikonsertto: Tsaikovskin pianokonsertto
Tuomion pasuuna: Beethovenin V sinfonia
Tölkin purkitus: Cancan -- Offenbach
Veljeskansantanssi: Unkarilainen tanssi no. 5 g-molli -- Johannes Brahms
Voipojat Oy: Meijeriaiheinen potpuri: Boys boys -- Sabrina / Layla -- Eric Clapton / Touch me -- Samantha Fox (huom: "Layla" ei ole Creamin biisi)
Bonusraidat
Painimies I soundtrack: -
IDO 51: -
Risto Mustalisä
08.01.2004 09:44:36
Ikävä kyllä on vastattava Van Halen ja Fair Warning.Hienoa kitarointia ,mutta kummallisen huonoja biisejä (esim.Dirty Movies) ja oudon hutaisten tehtyjä sovituksia.
Born to be wild! - paitsi kotona..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)