the TT Allan 11.05.2007 22:11:58 | |
---|
Itse ei nuo tinailut juurikaan kiinnosta, joten voisikohan nämä kaksi erottaa kahdeksi omaksi foorumikseen. Eli soitinrakennus ja elekro omiksi keskusteluikseen? http://www.telemail.fi/timo.tuovinen |
SirElwood 11.05.2007 22:16:32 | |
---|
|
Gypsy 11.05.2007 23:03:10 | |
---|
Itse ei nuo tinailut juurikaan kiinnosta, joten... Kuolin :D Ite olen sitä mieltä, että ei täällä niin paljoo tungosta ole, etteikö nää samassa vois olla. Hyvin sopii yhteen. Aamen |
okabass 12.05.2007 00:13:19 (muokattu 12.05.2007 00:17:58) | |
---|
Itse ei nuo tinailut juurikaan kiinnosta, joten voisikohan nämä kaksi erottaa kahdeksi omaksi foorumikseen. Eli soitinrakennus ja elekro omiksi keskusteluikseen? MOI Onkohan tuo sitä kuuluisaa uusavuttomuutta. Olet ehkä ymmärtänyt väärin palstan luonteen; ei jokaista viestiä tarvitse lukea: lue ainoastaan ne, jotka kiinnostavat. Ei minuakaan hirveästi kiinnosta puunpalasten yhteenliimaus, näkertäminen ja värittäminen. Mutta ihan mukava niitäkin juttuja on lueskella. Ja hienoja soittimia sieltä löytyy. Olin JÄÄHYLLÄ koska laitoin linkin Wikin "virtsa"sivulle(?). Heh. |
Pehvanssi 12.05.2007 01:23:33 | |
---|
Tinaamallahan ne mikitin laitettaan toimimaan? :D Mun mielestä tänne loppujen lopuksi tulee niin vähän viestejä/ uusia keskusteluja, että ei tätä tarvitsisi jaotella. Tää vain mun mielipide. |
Joo kyllä jos tässä mielipiteitä on tarkotus kerätä, niin pidetään vaan yhdessä. Ei täällä silti liikaa ole tungosta, ja liittyyhän asiat toisiinsa. Kyllähän soittimia on semmosiakin, mitkä rakennetaan pelkästään tinailulla ;) That's the spirit - Tuo on pirtua. |
MPU 12.05.2007 08:04:23 | |
---|
Ilman muuta pidetään samassa. On mukavaa lueskella kaikkien pro-tinailijoiden projekteista kun itselle kahden mikin kytkeminen toimivaksi on jo miltei ylitsepääsemätöntä. Niinkuin jo sanottu, ei ole pakko lukea jos ei kiinnosta. Kyllä otsikko sen verran sisällöstä kertoo että osaa aavistaa mitä viesti sisällään pitää. Marko Ite kun tekee saa sellasta kun tulee |
Juzzu 12.05.2007 13:50:29 | |
---|
Samaa mieltä, ei tarvitse jakaa. Ei tänne päivässä kovin montaa viestiä tule. |
black-dog 12.05.2007 19:17:18 | |
---|
turhaa ruikutusta Watch my back sano kyttyräselkä |
Haitaristi 12.05.2007 22:19:09 | |
---|
turhaa ruikutusta noh noh..kyllähän kaikilla saa olla omat mielipiteet. Mutta ei munkaan mielestä silti pitäis erottaa. näin on hyvä |
the TT Allan 13.05.2007 12:30:04 (muokattu 13.05.2007 12:30:33) | |
---|
Toussa luki voisikohan ;) Ei Laittakaa nämä erikseen. Eikä kaikkea tarvitse lukea jne. Tusiaan. Itse vaan tykkään että asiat jäsentyvät tarkemmin omiin hakemistoihinsa. Viestien määrä päivässä ei ole mikään peruste minusta. Ei tämä näikään haittaa. Toivoisin kyllä kaikilta että noi viestien otsikot kertoisi edes vähän suuntaa mitä postaus pitää sisällään. Monilta se kyllä onnistuu, mutta väliin tulee sitä sun tätä. Oikeastaan toiivonhan minä yhdistämistäkin;) Muusikoiden.net ja mikseri.net voisi yhdistyä ;) http://www.telemail.fi/timo.tuovinen |
risto 19.05.2007 12:40:13 | |
---|
Toisaalta jos tämän keskustelualueen nimi muutettaisiin pelkästään otsikoksi Soitinrakennus, niin silloinhan ei tarvitsisi erottaa soitinrakennukseen liittyvää elektroniikkaa muualle:-) "Mutta näissä kaikissa me saamme jalon voiton hänen kauttansa,
joka meitä on rakastanut." Room 8:37 |
sartzan 19.05.2007 19:44:24 | |
---|
Toisaalta jos tämän keskustelualueen nimi muutettaisiin pelkästään otsikoksi Soitinrakennus, niin silloinhan ei tarvitsisi erottaa soitinrakennukseen liittyvää elektroniikkaa muualle:-) Mistä pääsemmekin filosofiseen pohdintaan, että onko spedujen, nuppien ja kaappien väsääminen soitinrakennusta? Mun mielestä ei, koska a) ne eivät ole soittimia, b) eivätkä kovin kiinteästi liity muutenkaan esim. kitaroiden sun muiden rakenteluun. Ihan eri hommaa. Monet toki värkkäilee molempia, mutta monet jompaa kumpaa. Mihinkäs muunlaisen elektroniikan kanssa puljaavat sitten menevät? Ja missä saisi kysyä neuvoa sitten ei-soitinrakennuksellisen elektroniikan kyssäreihin? Tunnustan itsekin kyselleeni täällä semmoisia kyssäreitä. Mää sanosin, että nyt on hyvä. Sekä alueen nimi että aihealue. "Oh my dog...
Oh Long John...
Oh Long Johnson...
Oh Don Piano...
Why I eyes ya...
All the live long day." -kissa |
Little Savage 19.05.2007 22:46:41 (muokattu 19.05.2007 22:49:58) | |
---|
Mistä pääsemmekin filosofiseen pohdintaan, että onko spedujen, nuppien ja kaappien väsääminen soitinrakennusta? Mun mielestä ei, koska a) ne eivät ole soittimia, b) eivätkä kovin kiinteästi liity muutenkaan esim. kitaroiden sun muiden rakenteluun. Ihan eri hommaa. Monet toki värkkäilee molempia, mutta monet jompaa kumpaa. Mun mielestä täähän just puhuu erottamisen puolesta. Ja olen joo Allenin kanssa samaa mieltä että pitäs olla kaksi eri palstaa elektroniikalle ja soittimille. Muhun ei ole vielä iskenyt mikään spedujen rakennus vimma mutta jos sellanen joskus iskee, niin ainahan sitä voi mennä sinne missä niistä puhutaan. Ei varmaan mistään maailman lopusta taida olla kyse tässä ns "erottamisesta". Se vois olla molemmille(soitinrakennus ja elektroniikka) etu siinä että keskustelut saa enemmän huomiota. Eihän mua lukiessa haittaa mitkään muut jutut. Vika onkin siinä kun täyttyy itse kysyä jotain niin se häipyy unholaan vähän liian nopeasti sen takia kun täällä on muitakin kyselijöitä. edit :kirjotus virheitä Tie jolla ei ole esteitä ei luultavasti johda mihinkään. |
sartzan 19.05.2007 23:13:06 (muokattu 19.05.2007 23:14:05) | |
---|
Mun mielestä täähän just puhuu erottamisen puolesta. Ja olen joo Allenin kanssa samaa mieltä että pitäs olla kaksi eri palstaa elektroniikalle ja soittimille. Muhun ei ole vielä iskenyt mikään spedujen rakennus vimma mutta jos sellanen joskus iskee, niin ainahan sitä voi mennä sinne missä niistä puhutaan. Ei varmaan mistään maailman lopusta taida olla kyse tässä ns "erottamisesta". Se vois olla molemmille(soitinrakennus ja elektroniikka) etu siinä että keskustelut saa enemmän huomiota. Eihän mua lukiessa haittaa mitkään muut jutut. Vika onkin siinä kun täyttyy itse kysyä jotain niin se häipyy unholaan vähän liian nopeasti sen takia kun täällä on muitakin kyselijöitä. En kyllä saa taivuteltua tuota pohdintaani palstojen eriyttämisen kannatukseksi. Pointti oli: nyt alueen nimi elektroniikka ja soitinrakennus. Täällä siis käsitellään soitinrakennusta ja elektroniikkaa. Jos palstan nimi olisi vain soitinrakennus, niin mitäs sitten ne kyssärit, jotka liittyvät elektroniikaan, muttei millään tavalla soittamiseen. Esim. levareista täällä on kyselty, itse olen kysellyt ainakin ledeistä jne. Mielestäni kaikki tämä mahtuu saman katon alle. Kuten jo aiemmin sanottua, erillisille alueille tulisi todennäköisesti sen verran vähän kirjoituksia, ettei erillisissä alueissa olisi järkeä. Päinvastoin, veikkaisin sen aiheuttavan keskustelun näivettymistä vähentyneen viestiliikenteen takia. Sellaista noidankehä-tyyppistä reaktiota epäilen: eriytetyille palstoille tulee vähemmän viestejä -> väki käy harvemmin palstoja kurkkaamassa "ku ei siellä mitään tapahtu kuitenkaan" -> palstoilla ei tapahdu mitään koska niillä käydään harvoin -> kävijät käyvät palstalla harvemmin koska siellä on hiljaista -> ... Ja mites sitten, kun joku haluaisi keskustella vaikka sähköskittojen mikkien kytkennästä, olisiko se nyt sitten soitinrakennuspalstan aiheita, vai kuuluisiko elektroniikkaan? Näen mielessäni jo vogonilaista pallottelua kahden palstan välillä: "Ei tää kuulu tänne, kysy tuolta." "Ei muuten tosiaankaa kuulu tänne, kysy tuolta." Jos omaan kyssäriin ei tule vastausta, voi kyssärin esittää aina uudestaan tai pyytää vastauksiin tarkennusta, jos ei ekalla kerralla asiaan tullut haluttua valaistusta. Erillisten palstojen tapauksessa en usko keskusteluvilkkauden ainakaan lisääntyvän. "Oh my dog...
Oh Long John...
Oh Long Johnson...
Oh Don Piano...
Why I eyes ya...
All the live long day." -kissa |
zepeteus 20.05.2007 01:08:37 | |
---|
Minusta myös toimii hyvin tällaisena kuin nykyään. Vaikka itse värkkäänkin lähinnä elektroniikan parissa, pidän muidenkin alojen kädentaitojen esittelyistä. Tällaista rakentamiseen, korjaamiseen ja virittelyyn liittyvää palstaa olisi mielestäni hankala jakaa edelleen, saman katon alla riittää kai vielä tilaa. Palstan nimestä; itse olen mieltänyt tämän enemmänkin Elektroniikka- ja soitinrakennus, eli yhdistävä tekijä olisi rakennus, vaikkei tuota väliviivaa nimessä olekaan. Elektroniikkaa kyllä käsitellään useillakin alueilla, kussakin omalla tavallaan. Kyllähän elektroniset soittimet ovat soittimia siinä missä akustisetkin, ja menee melkeinpä semantiikan puolelle mihin esim. sähkökitarat tai -bassot halutaan lajitella. Ennen elektron asennusta Akustisten soittimien rakennuspalstalle, sitten Elektroniikkaan (joka sisältäisi myös Elektronisten soitinten rakennuksen)? Eli jos jakoa tehtäisiin, mistä ja miten se pitäisi suorittaa? Jos toinen jaettu palsta olisi simppelisti esim. Elektroniikka, tulevatko kaikki Kitarakamat ja jopa Koskettimet ja Studiotyöskentelypalstojenkin ao. topiikit sen alle? Tällä tarkoitan, jaon tarvettahan täytyy määritellä jotenkin myös suuremman kokonaisuuden sisällä? Pientä tilastoa. Juuri nyt olemme viestien määrässä 11. sijalla. Aihemäärältään olemme puolestaan viidenneksi runsain. Elektroniikka ja soitinrakennus 53344 viestiä, 5439 aihetta. Kolmen kärki: Kitarat: kitarakamat; 325369 viestiä, 21406 aihetta. Yleistä keskustelua musiikista; 186069 viestiä, 5790 aihetta. Rummut: rumpukamat; 125100 viestiä, 5675 aihetta. Kitarakamat palsta on luvuiltaan aika ylivertainen, topiikkeja on viuhunut n. neljä kertaa tiheämmin kuin täällä. Siellä vaihtuu sivu hätäisemmin uuteen. Useilla alueilla kukin topiikki näyttäisi saavan reilut kymmenen vastinetta. Pienimmällä viestisuhteella taitaa jauhaa Demostudio, 5800 aihetta on saanut 23027 viestiä. Tässä valossa eniten paineita jakamiseen näyttäisi olevan Kitarakamat palstalla. Vaan sehän on myös alueen käyttäjien tottumuksista kiinni, jossakin on vilkkaampaa, jossakin on totuttu verkkaisempaan menoon. Muusikoiden netti alkaa kaiketi olemaan suurehko kokonaisuus. Hajoita ja hallitse, niinkös se meni? Suuri liikkuu hitaasti, mikä on toisaalta hyväkin. Jos kovin hätäisesti pirskotaan edelleen, edessä on paljon hakua ja töniskelyä palstalta toiselle. Sellainen menee tietty ohi, mutta löytyisikö se oma koti paremmin kuin nyt, vai vieraisille useammin? ;) |
kulmahiomakone 21.05.2007 00:11:13 | |
---|
->Miksi m.netissä pitäisi olla erillinen "elektroniikkapalsta"? Miten elektroniikka sinänsä liittyy sivuston aihepiiriin? Ja muuten olen samaa mieltä kuin monet muutkin. Soitin(laite)rakennuskeskustelua ei ole niin paljoa, että sitä olisi tarve jakaa. Näin on hyvä. Eva jag behöver dig. Mer än vad jag vill ha dig och jag vill ha dig för gamla tiders skull. Du betydde inte allt. Men det blåste aldrig kallt. För du var solskenet. Jag var ensam. |
Teijo K. 21.05.2007 12:25:02 | |
---|
->Miksi m.netissä pitäisi olla erillinen "elektroniikkapalsta"? Miten elektroniikka sinänsä liittyy sivuston aihepiiriin? Ja muuten olen samaa mieltä kuin monet muutkin. Soitin(laite)rakennuskeskustelua ei ole niin paljoa, että sitä olisi tarve jakaa. Näin on hyvä. Satunnaisena käyttäjänä samaa mieltä. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Silloin vanha Väinämöinen. Itse tuon sanoiksi virkki: "Nyt on aika arvan käyä, Miehen merkkiä kysyä" |
KoskPaavo 21.05.2007 12:50:27 | |
---|
" En kyllä saa taivuteltua tuota pohdintaani palstojen eriyttämisen kannatukseksi." Kaunis lause . olen ehdottomasti ...epävarma "Siitä se on se kyrsä otettava" Kanadansuomalainen Valdemar Kääriäinen turpeennostosta |
okabass 21.05.2007 13:09:41 | |
---|
" En kyllä saa taivuteltua tuota pohdintaani palstojen eriyttämisen kannatukseksi." Kaunis lause . olen ehdottomasti ...epävarma MOI Aivan selvää poolitikko ainesta. Olin JÄÄHYLLÄ koska laitoin linkin Wikin "virtsa"sivulle(?). Heh. |