strummer 08.04.2004 00:17:54 | |
---|
Aina silloin tällöin tulee kausia, jolloin tekee mieli kuunnella klassista, toisaalta ei taas viitsisi ostella levyjä kun innostus saattaa lopahtaa hetkenä minä hyvänsä ;) Ja levyjä ostamalla on hankalaa ja kallista saada ne teokset, jotka itseä kiinnostavat, ja radiostakin niitä saa metsästää. Siispä rehellinen kysymys: waretatteko paljonkin klassista? Itse sävellysten tekijänoikeudethan eivät monissa tapauksissa ole enää voimassa, mutta esittäjän oikeudet ovatkin eri juttu. Tietystihän on vähän arveluttavaa hankkia klassisen musiikin mestariteoksia vaihtelevan tasoisina mp3:na halvoille cd:lle poltettavaksi.. Toisaalta niitä ihmeellisempiä teoksia on vaikeaa löytää netistä. Ja miten isoa bisnestä klassinen on, olenko yhtä suuri rikollinen kuin Britney warettaja= |
18is9 08.04.2004 08:23:42 | |
---|
Kirjastosta. Se on aivan mahtava paikka, ja jos sieltä ei jotain löydy niin ne tilaavat sen sinne ilmaiseksi! "Remember that 18 is actually 9" - King Diamond |
sellisti 08.04.2004 11:27:14 | |
---|
Kirjasto on tosiaan hyvä paikka tutustua klassiseen. Jos tiettyä levyä ei löydy, niin se voidaan tosiaan tilata kirjaston kokoelmaan tai sitten voit tehdä kaukolainan, josta yleensä täytyy euro tai pari pulittaa, mutta levy saattaa tulla nopeammin kuin tilaamalla. Tuosta nettitouhusta - kyllä kai kevyen puolen mp3-bisnes on vielä suurempaa kuin klassisen, en itse ainakaan tunne yhtään sivustoa, josta klassista musiikkia voisi ilmaiseksi itselleen kopioida. Ainahan kopiointi on hiukan moraalisesti arveluttavaa, ja tuskinpa konkurssiin joudut vaikka pari kolme levyä hankkisit ihan ostamallakin. Ainahan se innostus voi iskeä uudestaan. "Eli,oletteko huomanneet orkesterissa soittaessanne eri stemmojen käyttäytymiseroja. Esim. sellistit notkuu ja lorvii siellä ja suurinpiirtein nukkuvat siinä pultissaan" -nammi, muusikoiden.net |
hörhö 08.04.2004 13:08:14 | |
---|
Kuuntelen kirjastossa ja ostan sitten tai joskus hankin sika säkissä jos olen jotain teoksesta kuullut. Sensijaan tiedän, että klasaribisneksessä liikkuu huomattavasti vähemmän rahaa, kuin popissa, joten piratismi vahingoittaa enemmän levy-yhtiöitä ja esittäjiä. "Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara |
Lauri K 08.04.2004 17:00:44 (muokattu 08.04.2004 17:01:44) | |
---|
Kopioin laittomasti kaikista mahdollisista lähteistä. :( Ostan kyllä levyjä jos satun jostain vain löytämään. |
Late 08.04.2004 19:03:27 | |
---|
Kannattaa katsoa Rondosta, mitä musiikkia tulee radiosta ja TV:stä. Itse waretan klassista hieman DC++:lla, mutta ostan paljon mieluummin levyjä. Netistä löytyy helposti vain ne kaikkein tunnetuimmat kappaleet, eikä tiedä, kuka kappaleen soittaa, ym. Mutta jos ei halua ostaa levyjä itse, kirjastosta kannattaa lähteä etsimään. Kunniahan tässä menee, mutta maine toisaalta kasvaa. |
Congi 08.04.2004 22:00:54 (muokattu 08.04.2004 22:04:04) | |
---|
T.Congi |
Chemo 08.04.2004 23:41:11 | |
---|
En wareta klasaria enkä mitään muutakaan. Klasarissa, niinkuin toki kaikessa muussakin musassa, on se ikävä puoli, että useimmat levykaupat myyvät vain ja ainoastaan sitä kaikkein populaareinta kamaa. Eikä joukossa ole mitään spesiaalitäkyjä, minkä takia viitsisi penkoa niitä läpi. MusaFasulla mä käyn pläräämässä silloin kun mä haluan plärätä. Tai oon lukenut jostain kiinnostavuudesta Classica-Rondosta. Ramalamadingdong. |
sellisti 09.04.2004 21:55:04 | |
---|
Ostan kyllä levyjä jos satun jostain vain löytämään. Ootko levykauppoja kokeillut? "Eli,oletteko huomanneet orkesterissa soittaessanne eri stemmojen käyttäytymiseroja. Esim. sellistit notkuu ja lorvii siellä ja suurinpiirtein nukkuvat siinä pultissaan" -nammi, muusikoiden.net |
Lauri K 10.04.2004 21:01:36 (muokattu 10.04.2004 21:02:07) | |
---|
No voisihan noita joskus kokeilla jos vain jaksaisi. |
Guitargirl1 11.04.2004 22:10:51 | |
---|
Kirjastosta löytyy kaikki tarvittava... Tai jos ei, niin sitten kaukolainaus käyttöön. :) |
wrshredder 08.05.2007 14:17:09 (muokattu 08.05.2007 14:22:32) | |
---|
Ootko levykauppoja kokeillut? Meinasin jo aiheesta uuden topikin aloittaa ,mutta löysin tämän. Siis ainakaan Porissa ei ole (minun tietääkseni) Musiikki Belisan lisäksi ainuttakaan levykauppaa joka myisi klassisen musiikin cd:itä. Ja tuossa kaupassa oli taas se huono puoli että ne ei ota levyjä vaihdossa! Musta se sotii koko levykauppa-ideaa vastaan :P Tästä syystä jätin levyt ostamatta tuolta ja kävin hakemassa anttilasta 33 levyä klassista. Maksoikin tasan 33 euroa :) Piano&Chopin&Viulu kokoelmat joissa oli vielä nimekkäimpiä muusikkoja. Sekä kolme erillistä levyä. Puhumattakaan siitä kuinka harvassa on liikkeet jossa myydään nuotteja. e: niin ja kirjasto on ihan jees ,mutta tykkään saada levyt omiksi. Waretan joskus ,mutta en taas tykkää kuunnella klasaria koneelta. Poltetut levyt taas ovat ihan rumia ja huonoja. Lähinnä lataan jotain ja jos kuullostaa kiinnostavalta koitan hankkia levyn jossa se on (näin kävi Vivaldin kitarakonserton kohdalla). |
piiska2 09.05.2007 21:38:35 | |
---|
Kirjaston levyjähän saa kopioida omaan käyttöön, eikös näin ole? Tää on vähän asian vierestä, mutta vaikuttaako teidän levyostoihinne esim Rondon tai Hesarin kritiikit? Itse myönnän, että vaikuttaa, ainakin jos kyseessä on jokin uusi tuttavuus. Writing about music is like singing architecture - Elvin Jones |
sellisti 09.05.2007 22:38:04 | |
---|
Kirjaston levyjähän saa kopioida omaan käyttöön, eikös näin ole? Kyllä vaan. Tää on vähän asian vierestä, mutta vaikuttaako teidän levyostoihinne esim Rondon tai Hesarin kritiikit? Itse myönnän, että vaikuttaa, ainakin jos kyseessä on jokin uusi tuttavuus. Hesaria tulee harvemmin luettua, mutta jos esim. Rondossa joku levy kovasti kehutaan, niin saattaahan se toisinaan hankintapäätökseen johtaa, etenkin jos kyseessä on muutenkin itseä kiinnostava musiikki tai artisti. "Vähän mä oon pettynykkin. Olis ollu paljo mukavampaa ku sellisti olis ollu kaunis nainen. Jalat harallaan herkällä otteella sulosäveliä loihtimassa. Tälläiselle olis voinu sanoa suurella sydämellä että: yhdyn edelliseen puhujaan." -Jami |
tanjuli 10.05.2007 09:31:18 | |
---|
Puhumattakaan siitä kuinka harvassa on liikkeet jossa myydään nuotteja. http://www.ostinato.fihttp://sheetmusicplus.com/ Yks mulle toimiva tapa löytää uutta matskua on lukea "historiaa" (esim. http://muhi.siba.fi/muhi/bin/view/MuHi/Home ; http://www2.siba.fi/historia/1900/) tai käydä kuuntelemassa musiikkiaiheisia luentoja. Joskus pistää silmään joku biisin nimi, toisinaan vaik säveltäjän elämässä on joku juttu mikä kiinnostaa että näkyykö musiikissa vai ei, ja sit vaan hakemaan kuunneltavaa. Akatemian ja muiden musapuolen laitosten kirjastoissa saa mun mielestä ihan tavan ihmisetkin käydä kuuntelemassa matskuja (äänitteitä ei yleensä lainata ulos). Normaalikirjastoissa on aika hyvin levyjä, varsinkin noita "oudompia" joita kukaan ei koskaan lainaa. [i hear voices but at least they're on tune] |
wrshredder 10.05.2007 23:59:34 | |
---|
http://www.ostinato.fi http://sheetmusicplus.com/ Toi ostinaton sivut oli ainakin ihan huonot. Eihän siellä ollu mitään näytillä! (ainakaan kitaralle) Ja taas ulkomaisista liikkeistä en oikein tahdo ostella. Tarkoitin siis lähinnä juuri kauppoja jotka on erikoistunut nuottien myyntiin ,niitä ei tunnu olevan varmaankaan kuin suurimmissa kaupungeissa.. |
sellisti 11.05.2007 00:38:52 (muokattu 11.05.2007 00:40:18) | |
---|
Toi ostinaton sivut oli ainakin ihan huonot. Eihän siellä ollu mitään näytillä! (ainakaan kitaralle) http://www.ostinato.fi/nuottikauppa … toskori.php?c=5&kp=1568&hs= Näyttäähän tuolla olevan 21 sivua kitaranuotteja ja vielä lisää kitaraduolle. Vai tarkoititko että ei ole nuottinäytteitä (pdf tms.) niistä biiseistä? Ihan sellaista palvelua ei taida nettiliikkeissä olla. Tarkoitin siis lähinnä juuri kauppoja jotka on erikoistunut nuottien myyntiin ,niitä ei tunnu olevan varmaankaan kuin suurimmissa kaupungeissa.. No Ostinato on juuri sellainen, mutta eipä niitä nuottikauppoja tosiaan joka kaupungissa ole, ainakaan kovin kattavilla valikoimilla. "Vähän mä oon pettynykkin. Olis ollu paljo mukavampaa ku sellisti olis ollu kaunis nainen. Jalat harallaan herkällä otteella sulosäveliä loihtimassa. Tälläiselle olis voinu sanoa suurella sydämellä että: yhdyn edelliseen puhujaan." -Jami |
wrshredder 11.05.2007 01:04:31 | |
---|
http://www.ostinato.fi/nuottikauppa … toskori.php?c=5&kp=1568&hs= Näyttäähän tuolla olevan 21 sivua kitaranuotteja ja vielä lisää kitaraduolle. Vai tarkoititko että ei ole nuottinäytteitä (pdf tms.) niistä biiseistä? Ihan sellaista palvelua ei taida nettiliikkeissä olla.. Eikun noin juuri ,en nähtävästi vaan osaa. Kiitos :) |
En wareta oikeastaan ollenkaan edes klassista eikä sitä tahdo löytyä oikeastaan mistään lähistöltä ostettavanakaan. Joten siis katson ja mahdollisesti nauhoitan yleltä konsertteja (niitä tulee aika usein) jne. Enolla on muutama kymmenen vinyylilevyä just sitä mistä tykkään (tsaikovski, sibelius jne.) En omista oikeastaan kuin pari klassisen musan levyä. Viimeks kun hesassa kävin niin Stokkalla oli jossain levykaupassa ihan kivasti klassista mm. kaikki sibeliuksen sinfoniat, shostakovitshia, ravelia ja kaikkea mahdollista. Ei vaan sattunut rahaa mukaan... :) Täytynee käväistä kun mennään Deep Purplea kattomaan hesaan tässä parin viikon päästä. |
wrshredder 11.05.2007 14:24:21 | |
---|
Mitä mieltä olette semmosista Anttiloiden tms ,klassisen musan kokoelmaboxeista? Yleensähän ne maksaa jotain 6-20e ja levyjä on boxissa jotain 10 ellei enemmän. Varsinkin klassiseen musaan tutustuville noi sopii hyvin musta ,saa paljon halvalla. |