Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Aromakilta
1 2 3 4 547 48 49 50 51
Muusikoiden.net
10.05.2007 18:52:52 (muokattu 31.12.2007 23:31:09)
Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tanssimuusikoiden offtopic.
 
EP
02.01.2022 15:01:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jep, kukin tavallaan ja olosuhteista riippuen.
 
Ukko
02.01.2022 17:19:01
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WanhaWetäjä: No ei aina pysty, jos tekee keikkaa niin voi joutua kylmiltään .
 
Helvetin vähän keikkoja soittaneena on eteen tullut tilanne, missä en tuntenut yhtäkään setin biisiä ennestään, eikä ollut lappuja ja sävelaji selvisi vasta kun biisi pärähti soimaan. Vedä siinä sitten vielä stemmat (ei onneksi tarvinnut) hyvin harjoiteltuna :/
 
COVS jäsen nro 6
leprechaun
02.01.2022 19:00:44
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ukko: Helvetin vähän keikkoja soittaneena on eteen tullut tilanne, missä en tuntenut yhtäkään setin biisiä ennestään, eikä ollut lappuja ja sävelaji selvisi vasta kun biisi pärähti soimaan. Vedä siinä sitten vielä stemmat (ei onneksi tarvinnut) hyvin harjoiteltuna :/
 
Oltiin joskus kolmikitarapartiona ulkoilmakeikalla ja piti soitella tilaajan pyynnöstä italialaisia ja romanialaisia biisejä. Minulle melkein kaikki tuntemattomia. Joistain oli jotain lappusta mutta useimmista ei. Selvittiin ihan hyvin ja tilattiin uudelleenkin soittelemaan. Mutta sitten tuli korona.
Yksi meistä on erikoistunut noihin italialaisiin, espanjalaisiin ja muidenkin maiden kappaleisiin joten rytmikuvitelmat saivat jotenkin tukea eli miten soitat jonkun tuntemattoman biisin. Mutta tuo on hauskaa koska surkeana soittajana pääsin itseäni parempaan seuraan ja adrenaliiniryöppy on melkoinen tuntemattoman edessä...
 
EP
04.01.2022 05:07:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

leprechaun: Oltiin joskus kolmikitarapartiona ulkoilmakeikalla ja piti soitella tilaajan pyynnöstä italialaisia ja romanialaisia biisejä. Minulle melkein kaikki tuntemattomia. Joistain oli jotain lappusta mutta useimmista ei. Selvittiin ihan hyvin ja tilattiin uudelleenkin soittelemaan. Mutta sitten tuli korona.
Yksi meistä on erikoistunut noihin italialaisiin, espanjalaisiin ja muidenkin maiden kappaleisiin joten rytmikuvitelmat saivat jotenkin tukea eli miten soitat jonkun tuntemattoman biisin. Mutta tuo on hauskaa koska surkeana soittajana pääsin itseäni parempaan seuraan ja adrenaliiniryöppy on melkoinen tuntemattoman edessä...

 
Ihan hienoo jos on muun kielistäkin biisiä ohjelmistossa.
Laput on kyllä hyvä olla varsinkin oudoimmista biiseistä jos joutuu extempore keikalle.
 
rintapek
04.01.2022 12:52:09
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Häättänäm.
Win10-masiina kosahti.
Siis se jota olen ollut pyhittämässä puhtaasti musakäyttöön.
Joko win on täysin sökö tai kovalevystä on tullut savikiekko mut masiina ei reagoi mitenkään mihinkään paitsi virtakytkimeen.
Onneksi en ole ehtinyt tehdä sillä paljoa enkä mitään korvaamatonta.
 
Onni onnettomuudessa on se, et äänikorttini on mallia jonka näköjään saa toimimaan myös linuxissa niin voin kustannuksitta siirtyä ardour-maailmaan. Mut se on vasta plan b tai c jos en saa tota konetta enää mitenkään palautettua operatiiviseksi.
 
Onneksi maailmassa on paljon hyviä ja helppoja biisejä. Ei tarvitse soittaa huonoja eikä vaikeita.
Einherjar
04.01.2022 13:54:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rintapek: Häättänäm.
Win10-masiina kosahti....

 
Jos kovoa ei pysty käyttämään esim. usb:llä toisessa koneessa testissä, niin kannattaa ainakin kokeilla ottaa se pois ja käynnistellä uudelleen. Sillain koneen pitäisi käynnistyä ainakin bios:iin asti (mikäli siis kovo on rikki).
Samoten muistit on joskus aiheuttanut näitä kuollessaan. Niitä kannattaa käyttää irti myös ja jos on kaksi kampaa, niin kokeilee käynnistellä yksittäisillä kammoilla.
 
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
leprechaun
04.01.2022 21:03:48
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EP: Ihan hienoo jos on muun kielistäkin biisiä ohjelmistossa.
Laput on kyllä hyvä olla varsinkin oudoimmista biiseistä jos joutuu extempore keikalle.

 
En tiiä onko niin hienoa mutta vaihtelua tuohon suomi-englanti häsläykseen. Yllättävän paljon on hyviä biisejä mitä koskaan ei ole tehty suomeksi. Suunnitelmissa on tehdä joku monikielinen levy monipuolisine biiseineen. Semmoinen levy joka on niin mielenkiintoinen että kuulijan pantua sen soimaan niin soittaa loppuun saakka ja mielellään vielä uusii kuuntelukokemuksen. Sopisi esim automatkoilla soitettavaksi.
 
Jos ei oikein hyvin osaa jotain kieltä niin helposti oppii ääntämään alkuperäisestä esityksestä. Jopa ranskan. Englantikin on ranskalaisittain ääntäen melko mielenkiintoista:
 
https://www.youtube.com/watch?v=N_2esWqNAec
 
Ja normaalisti:
 
https://www.youtube.com/watch?v=2ZVm-vHeG9Q
 
Ukko
05.01.2022 10:16:46
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rintapek: Häättänäm.
Win10-masiina kosahti.
Siis se jota olen ollut pyhittämässä puhtaasti musakäyttöön.
Joko win on täysin sökö tai kovalevystä on tullut savikiekko mut masiina ei reagoi mitenkään mihinkään paitsi virtakytkimeen.
Onneksi en ole ehtinyt tehdä sillä paljoa enkä mitään korvaamatonta.
 
Onni onnettomuudessa on se, et äänikorttini on mallia jonka näköjään saa toimimaan myös linuxissa niin voin kustannuksitta siirtyä ardour-maailmaan. Mut se on vasta plan b tai c jos en saa tota konetta enää mitenkään palautettua operatiiviseksi.

 
Emolevy, prosessori tai mitä tahansa. Vian selville ottaminen voi maksaa hyvässä lykyssä niin paljon, että on ajankohtaisempaa hankkia uusi. Sillä porhaltaa taas sellaiset 6-10 v.
 
COVS jäsen nro 6
rintapek
05.01.2022 12:10:16
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ukko: Emolevy, prosessori tai mitä tahansa. Vian selville ottaminen voi maksaa hyvässä lykyssä niin paljon, että on ajankohtaisempaa hankkia uusi. Sillä porhaltaa taas sellaiset 6-10 v.
 
No jos mä en saa tota millään konstilla muutoin henkiin niin sit mä kokeilen linuxilla.
Mulla on joutilaana toimivaks tietämäni 250 ssd niin ennen vesilinnuille tarjoamista kokeilen sitä.
 
Onneksi maailmassa on paljon hyviä ja helppoja biisejä. Ei tarvitse soittaa huonoja eikä vaikeita.
Ukko
05.01.2022 18:11:21
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rintapek: No jos mä en saa tota millään konstilla muutoin henkiin niin sit mä kokeilen linuxilla.
Mulla on joutilaana toimivaks tietämäni 250 ssd niin ennen vesilinnuille tarjoamista kokeilen sitä.

 
Tsekkaa BIOS. Jos ei mene edes siihen tilaan, on rauta paskana syystä x.
 
COVS jäsen nro 6
The 1
06.01.2022 01:20:06 (muokattu 06.01.2022 01:42:27)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joskus kun vielä vedin niin tuurauskeikkoja oli kyllä ja koitin ne hoitaa pois. Siinä oli aina yksi juttu minun piti vetää heidän solistin biisit no eikun lappuja eteen ja menoksi siellä oli tuntemattomiakin kappaleita mutta hyvä korva niin ei se kummoista ollut vetää niitäkään ,yksi hyvä oli "Reposaaren Tuulikki" siitä tykättiin kovasti vaikken sitä ollut koskaan kuullut. Nyt kun saisi itrosta vähän kiinni niin vetäisin sen heti :) koitan tässä miettiä sitä alkua.
Koitetaan jos se lähtisi jenkalla.
-Reposaaresta minä sen kyllikin koitia jo koitin ottaa mutta jo toiselle komialle minulle jo hellut jo hettää.
-ei jenkkana ei tule mieleen Kyllikki.
 
Nyt on niin että minä luovutan en muista enää Kyllikkiä.
 
The 1
06.01.2022 01:49:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moon sitä mieltä notta nyt olis paree ottaa kaikki ne rokotukset ja kun ne saa vielä ilmaateksikin.
 
The 1
06.01.2022 01:56:21 (muokattu 06.01.2022 02:02:10)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wanhalle Vetäjälle tiedoksi että joskus bändin koesoitossa oli The Beatlesin "Becauce kappale ja minulle oli varattu vain se yksi ääni siihen jota piti seurata,aika vaikeaa yks kas. Muuten laita Raikku tuleen se arri olis kiva nähdä se . T. HJ
Joskus nauratti kun oma ääneni meni aika läheltä "oon köyhä laulaja mä vain "
 
rintapek
06.01.2022 19:40:05
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ukko: Tsekkaa BIOS. Jos ei mene edes siihen tilaan, on rauta paskana syystä x.
 
Biosiin tolla pääsee. Muutoin ruutu on musta kuin mörön pehva.
Paitti Asuksen logoa se hetken näyttää.
Win10:n käynnistäminen vikasietotilaan on tehty jokseenkin mahdottomaksi silloin kun siinä on jotain vikaa. Sen saa vikasietotilaan vaan jos kone toimii.
 
Jos ei parissa viikossa ihmeparannusta tapahdu niin Linux Mint tai vesilintu alkavat houkuttaa.
Minttihän mulla on jo tässä viihdekoneessani millä tätäkin viestiä naputtelen.
 
Onneksi maailmassa on paljon hyviä ja helppoja biisejä. Ei tarvitse soittaa huonoja eikä vaikeita.
Ukko
06.01.2022 20:00:33
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rintapek: Biosiin tolla pääsee. Muutoin ruutu on musta kuin mörön pehva.
Paitti Asuksen logoa se hetken näyttää..

 
Voisi olettaa että kovo on paskana. Virrat tulee ja emo/prossu ehken ehjänä. BIOS ei siis sijaitse kovolla vaan emolla.
 
COVS jäsen nro 6
rintapek
07.01.2022 11:46:02
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Einherjar: Jos kovoa ei pysty käyttämään esim. usb:llä toisessa koneessa testissä, niin kannattaa ainakin kokeilla ottaa se pois ja käynnistellä uudelleen. Sillain koneen pitäisi käynnistyä ainakin bios:iin asti (mikäli siis kovo on rikki).
Samoten muistit on joskus aiheuttanut näitä kuollessaan. Niitä kannattaa käyttää irti myös ja jos on kaksi kampaa, niin kokeilee käynnistellä yksittäisillä kammoilla.

 
Mä kokeilen käyttää ja näyttää konetta kaverilla joka on perehtyneempi ja harrastaa tietokoneita osin niiden itsensä vuoksi. Varmaan kokeillaan kaikkea, koska haluaisin, että toi olis palautettavissa henkiin.
 
Onneksi maailmassa on paljon hyviä ja helppoja biisejä. Ei tarvitse soittaa huonoja eikä vaikeita.
rintapek
07.01.2022 13:41:29
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Häättänäm.
Olin pakkaamassa laukkua viikonlopun duunivuoroon, niin tuli soitto, että siellä on korona.
Meni duunivuorot uusiksi ja mulle tulikin vapaa viikonloppu ja siis vapaa viikko, sekä määräys mennä testiin.
Tuli siis vapaa-ajan ongelma.
Mun pitäis nyt olla matkalla töihin mutta en olekaan.
Rölöttäisinkö täällä ihan urakalla?
 
Onneksi maailmassa on paljon hyviä ja helppoja biisejä. Ei tarvitse soittaa huonoja eikä vaikeita.
rintapek
07.01.2022 13:43:25
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Musaläppärini muuten tekee jotain.
Nyt näkyy asuksen logo ja alla teksti "Fixing C seuraavat pari tuntia.
 
Onneksi maailmassa on paljon hyviä ja helppoja biisejä. Ei tarvitse soittaa huonoja eikä vaikeita.
Epämuusikko
08.01.2022 15:29:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kävin äsken Arppa Suomalaisen haudalla.
 
LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 547 48 49 50 51

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «