The 1: Klikkejä ei tansseissa tarvita kun tunnetaan kappaleet niiden sielu siinä ei klippejä tarvita. " Remu sanoi meillä lasken minä ei kone ja toimii myös tansseissa. tietysti jos bändi on puuaivo tunteeton möhkäle. Itse laskin aina tempot koska jos laulaa niitä niin tempot on aina paikallaan ja jos kaveri laulaa niin silloin tietenkin tempot on selkäytimessä. Solistien kanssa kaikki on kohdallaan kun itse olet laulaja niin ne tempot on aina oikeat kun tiedät oli mies tain nais solisti se tempo on aina oikea. noin minäkin ennen ajattelin, mutta mielummin annan bändien vakkarien ainakin antaa tempot. ite sitten lasken sisään. näin siis tanssikeikoilla. Metronomi on hyvä apuväline, mutta ei jaksa plärätä kun on mapeissa tarpeeksi pläräämistä biisien välissä. Laulumelodia kyllä jeesaa tempojen löytämisessä. toinen on ne tanssikoreografiat :D LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN! |
The 1 27.06.2022 23:34:23 (muokattu 29.06.2022 01:40:14) | |
---|
Korvat ovat tärkeintä ja sydän siinä kaikki niillä pärjää. |
The 1 28.06.2022 00:01:54 (muokattu 29.06.2022 01:41:56) | |
---|
Korvat tietysti ja sydän tietysti jos ei ole kivisydän. |
The 1 30.06.2022 22:18:13 (muokattu 30.06.2022 22:26:34) | |
---|
Lämpöä koppiin. |
Tankero 01.07.2022 16:01:03 | |
---|
WanhaWetäjä: No tämä! Yli 45 vuotta hulvattomasti epärytmiin hiihtäviä, bobcatmaisesti ees taas liikehtiviä sekä kävelyhumppaa ontuen taapertavia topeja ja tarjoja lauteilta seuranneena tanssimisen syvin olemus ei avaudu vieläkään. Soittajat soittaa ja tanssijat tanssii on se normaali asetelma eli vähän samalla logiikalla olisi aika outoa jos viikon paalujunttaa 8-16 käyttävä menisi vapailla yökerhoon jossa sama tunks tunks tunks jatkuisi aamuneljään ja helvetin kovaa. Työ työnä, muusikolla se on usein soittamista ja keikkailua, vapailla sitten jotain aivan muuta. Oma turakaisallergia on jo sitä luokkaa että en käy pubeissa, terasseilla, messuilla saati tanssipaikoilla, kesäinen järvenselkä kuhaa uistellen soutamalla auringon laskun aikoihin houkuttaa huomattavasti enemmän. Enkä todellakaan ole ainoa muusikko joka hakeutuu vapailla lähes erakkomaisiin harrasteisiin. Pötypuhutta myös tuo että paritanssin perusteet pitää osata, miksi ihmeessä? Mihin niitä tarvii sellaiset ihmiset joita tuo alue ei vaan kiinnosta tippaakaan. Sanotaan nyt vielä sekin että olen tutustunut tanssinopetuksen maailmaan eräässä projektissa ja se maailma vasta erikoinen onkin. Onko ikinä ollut missään yhdelläkään keikalla hyvä meininki? Humppajyrä |
WanhaWetäjä 01.07.2022 21:47:59 | |
---|
Tankero: Onko ikinä ollut missään yhdelläkään keikalla hyvä meininki? Kerran meinas lähtee lapasesta ja melkein hymyilin mutta sitten yksi k...ä turakainen tuli kettuilemaan kun ei soitettu humppoo tarpeeksi, jo orastava hyvä fiilis oli poissa, eikä palannut koskaan. Joten siitä lähtien on vedetty hampaat irvessä ja päin persettä mutta palkka on aina tullut, jos ei muuten niin palkkaturvan kautta. Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla! |
Epämuusikko 02.07.2022 12:11:43 | |
---|
WanhaWetäjä: Joten siitä lähtien on vedetty hampaat irvessä ja päin persettä mutta palkka on aina tullut, jos ei muuten niin palkkaturvan kautta. Palkkaturvahommalle ei voi mitään, mutta olisiko muilta osin asenteessa korjattavaa? En minäkään nauti Keltaisista Banaaleista tai ranteetauki-mollivalsseista, mutta jos olisi olemassa jotain muitakin olemisen muotoja kuin otsa kurtussa läpi elämän? LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN! |
Lennu 02.07.2022 19:39:57 | |
---|
Epämuusikko: Palkkaturvahommalle ei voi mitään, mutta olisiko muilta osin asenteessa korjattavaa? En minäkään nauti Keltaisista Banaaleista tai ranteetauki-mollivalsseista, mutta jos olisi olemassa jotain muitakin olemisen muotoja kuin otsa kurtussa läpi elämän? Olisihan se aika naivia jos olisi. |
The 1 05.07.2022 01:07:50 (muokattu 05.07.2022 02:05:41) | |
---|
Tanssiminen on todella kivaa kun nuoruuden rakastumiset ovat aluillaan niin mikä on parempaa kuin tanssiminen toisen lähellä. |
The 1 05.07.2022 01:22:50 | |
---|
Keikalla en tanssinut koska tauko on tauko. |
The 1 05.07.2022 01:33:26 (muokattu 05.07.2022 02:28:15) | |
---|
Hyvää Kesää kaikille. |
The 1 05.07.2022 01:37:35 (muokattu 05.07.2022 02:02:09) | |
---|
Kiitos kaikille. |
WanhaWetäjä 05.07.2022 11:38:16 | |
---|
Lennu: Olisihan se aika naivia jos olisi. Näillä pohjoisen hyytävissä oloissa kasvaneilla rumpaleilla on sarkasmin ja itseironian tajuamisessa pieniä puutteita, enkö minä juuri joku postaus sitten todennut että JOS en pitäisi soittamisesta olisin lopettanut jo aikaa sitten. Joku taisi joskus mainitakkin ns oululaisuudesta joka lienee kuvaava nimi hieman eri mentaliteetilla kulkeville karun Pohjalan asukeille, onko se vastakohta ns hesalaisuudelle vai peräti synonyymi, makuasia. Omanlaistansa väkeä löytyy kaikista maakunnistaa, "iloisen" Karjalan synkistä metsistä perimänsä saanut hidas hämäläinen kuten minä ei ole poikkeus. No, yksi esimerkki oululaisuudesta kumpuaa jo palstoilta poistuneen legendan jutuista joiden mukaan hänen keikkansa olivat aina paremmalla liksalla kun meidän kuolevaisten, kaikki maksettiin niinkuin piti, yleisöennätyksiä pukkasi tämän tästä ja keikkailu oli yhtä auvoisaa riemovoittoa ja kalenteri oli tietty niin täynnä että piti hommata toinen. Vaan kuinkas kävikään? Satuimme kerran samoille huudeille eli sinne Perä-Pohjolan porosavanneille keikalle ja poikkesimme heidän keikkamestassaan jossa oli 2 paria kun taas meillä oli tupa täynnä. Jotenkin jäi se kuva että tuossa kohtaa oululaisuudesta ei ollut mitään jäljellä vaan oltiin aika nöyriä totuuden edessä. No joo, kuollut mesta vs suosittu mesta, tavallinen bandi (me) vs ns tunnettu bandi, ei tunnettavuusasioilla ole mitään merkitystä, jengi käy siellä missä muutkin mutta ottaahan se jopa oululaisen itsetunnolle kun ei ollakkaan niin kovia ja suosittuja mitä annetaan ymmärtää ja paskojakin keikkoja joutuu vetämään naama norsunvitulla. Jos teillä ylipäälliköillä epäesa ja tunkelo whatever kaikki keikat ovat yhtä kestohymyä niin good for you, ehkä se on todellakin osa oululaisuutta jota etelän vetelä ei vaan ymmärrä. Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla! |
Epämuusikko 05.07.2022 14:37:30 (muokattu 05.07.2022 14:38:24) | |
---|
Kyllähän täällä kaiken maailman sankareita riittää, en mä sillä. Mutta pysyn kannassani. oululaisuudesta Tästä vois joskus jutella enemmänkin, ymmärrän mitä ajat takaa. #eikaikkioululaiset LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN! |
The 1 08.07.2022 00:39:05 (muokattu 08.07.2022 00:58:54) | |
---|
Minä kysyisin vielä jos ootte eläkkeellä niin paljonko saatte eläkettä vuosien kiertämisien jälkeen? Minulle rapsahtaa työeläkettä 915 euroa käteen ja kansaneläkettä joku 186 euroa se jää alle köyhyysrajan. Kiitos ja hyvät humpat ja huonot hampaat. Onneksi nyt on tullut katto myös hammashoitoon kun Muusikkojenliiton korvaus päättyy 67 vuotiaana. Mietin sitä jos olis ollut firma kuin noilla hiihtäjillä niin olisinko saanut hampaat kerralla kuntoon kun olis ollut se laululla yrittäjä :) |
The 1 08.07.2022 01:06:21 | |
---|
Aikanaan muistan että verottaja kommentoi että ei yritys voi laulaa. Nyt yritys voikin hiihtää? |
The 1 08.07.2022 01:19:36 | |
---|
Vielä eriarvoisuuteen. Anna Kontula otti eduskunassa esiin epäkohdan joka koskee työttömyysturvaa. Tyättömyystuvaa ei makseta yrittäjille koska lainsäädäntö ei koske yrittäjiä mutta appa jee sen korjaus tehtiin heti siinä paikassa ja näin saatiin asia korjattua muuten yrittäjät eivät olisi saaneet etuutta itselleen näin meillä mennään muuten asiaan olisi kulunut varmasti pitkään mutta Kontula halusi hienona kansanedustajana tuoda esille sen epäkohdan mikä meillä on tasavertaisessa lainsäädännössämme. T.hj |
Anonymous-jazz 08.07.2022 19:07:57 (muokattu 08.07.2022 19:09:14) | |
---|
Tää ei nyt välttämättä kuulu tänne palstalle, mutta kun tuossa WW puhui näistä kestohymy muusikoista, niin sellainen japanilainen rumpali kuin Akira Jimbo on näitä, joiden hymy ei koskaan hyydy. Mä haluaisin nähdä Akiran naaman, jos se olisi rummuttanut freelancena suomi-iskelmää 3 kk täydellä kiinnityksellä ja mielellään jossain Lappilaisessa kestosuosikki bändissä. Riittävän monta keikkaa sitä itsemurha iskelmää (mollibiisejä), valvomista sekä huonoa liksaa niin eiköhän se jossain vaiheessa hymy hyydy. "In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act"
- George Orwell |
jon lord 09.07.2022 03:03:49 | |
---|
Eilen napsahti postiluukusta Työeläke kortti. Alkaa tämä vapaaherraus olla jo lähellä. Eläke on kovin pieni mutta pienellä on tähänkin asti pärjätty. Työtä 2 päivää viikossa ( 40 % ) ja siihen päälle pieni osa-aikainen sairaseläke. Olisihan sitä kertynyt enemmän jos nuorempana olisi osannut vaatia kaikki TELLit ja LELlit ym. Mutta kun sen perheen perustaminen vaati rahaa niin näitä km ja päivärahajuttuja ei silloin tajunnut. Käteen jäävä osuus oli se tärkein. Viimeiset 15 vuotta eläke on karttunut pääosin seurakunnan töistä. Siitä huolimatta olen pystynyt hankkimaan noin 8000 € edestä musiikintekolaitteita itselleni kolmen vuoden aikana. 2 Macciä, Cubase pro 10, plugareita, VST instrumentteja, Pari Audio interfacea, mittamikrofoni ym. Aikoa velka on uusi Mac. Onpahan eläkepäiville jotain tekemistä ja töissä olen käyttänyt äänihommissa omia laitteita. Että tälläista meininkiä. Sivutoimista heittokeikkaa en ole pystynyt sairauteni takia tekemään ja lääkäri itseasiassa on sen kieltänyt. Tai sanoi että jos haluat säästä jotain eläkepäivillesi niin älä tee. Lapsenlapsen ( neljäs ) hoitoa on tiedossa ja se on maailman parasta hommaa. COVS jäsen N.o 3 |
Kefiiri 09.07.2022 10:08:41 | |
---|
jon lord: Eilen napsahti postiluukusta Työeläke kortti. Alkaa tämä vapaaherraus olla jo lähellä. Hienolta kuulostaa! En ole musiikin asiantuntija. |