Thomy 09.05.2007 22:41:48 | |
---|
Meille pääsee kyllä duuniin, mutta ei saa kuulua liittoon. Oivallisesti kiteytetty, juuri tästä on kysymys. |
Lord of the strings 09.05.2007 23:07:06 | |
---|
Tulevaisuudessa toivottavasti molempien jäsen. Todennäköisesti vain Alkon. "Who are you? How did you get in?" "Well I'm the locksmith and I'm the locksmith" || kalamies#53 >)))> |
absqua 10.05.2007 00:14:57 | |
---|
No totta munassa kuulun Teostoon, ts. olen Teoston asiakas. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Bonham 10.05.2007 08:21:17 | |
---|
Tähän on pakko sanoa (kaikella ystävyydellä - ja olen sanonut saman aiemminkin): Promoa ikä kaikki ! Se mitä tällä tarkoitan on, että näissä hommissa tulee aina joku kertomaan että sun pitää tehdä sitä ja tätä ilmaiseksi, koska se on "hyvää promoa"... eikä siinä mitään. Monet asiat ovat. Mutta kannattaa muistaa että hyvin hoidetut hommat ovat joka tapauksessa ihan sitä samaa hyvää promoa, vaikka niistä maksettaisiin jonkinlainen korvauskin. Kannattaa siis oikeasti funtsia minkä verran on valmis sitä promoa ihan ilmaiseksi tekemään. On totta, että monissa bändiskaboissa ja vastaavissa kisoissa nykyään jopa säännöissä edellytetään osallistujilta Teostoon ja Gramexiin kuulumattomuutta. Tämä kertoo aika paljon järjestävien tahojen intresseistä. Mutta tietysti ala on kova, ja tulijoita paljon... Sinänsä en olisi pitemmällä tähtäimellä kovin huolissani tuosta Teoston vaikutuksesta esim."promoamiseen". Teosto ennenpitkää kuitenkin seuraa meidän musiikintekijöiden toiveita ja vaatimuksia kaikissa asioissa. Se on sen ainoa vaihtoehto. Olen muuten Teoston jäsen ja Gramexin asiakas. Olisko sulla heittää esimerkkejä noista "monista kisoista ja vastaavista", joissa kielletään Teoston jäsenyys? Kuulostaa aika uskomattomalta... Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) |
Olisko sulla heittää esimerkkejä noista "monista kisoista ja vastaavista", joissa kielletään Teoston jäsenyys? Kuulostaa aika uskomattomalta... Onhan näitä viime vuosina ollut. Esimerkiksi Golden Cap järjesti jonkun tällaisen skaban, jossa päävoittona oli keikka Ankkarockissa. Tuossa kävi muistaakseni vieläpä niin, että tuomaristolta parhaat pisteet saanut bändi diskattiin, kun kävi ilmi että sen jäsenistössä olikin Teoston asiakkaita. |
PekkaM 10.05.2007 09:13:57 | |
---|
Oivallisesti kiteytetty, juuri tästä on kysymys. Ei ole. Työsuhde ja "oikeus" promota bändiään jonkun sivuilla tai osallistua jonkun kilpailuun ovat kaksi täysin eri asiaa. Toista koskemaan on tehty jopa ihan omat lait. Osta Ibanez Jem7BSB! Ilmoitus profiilissa. |
omarklah 10.05.2007 09:17:13 | |
---|
Olen Teoston jäsen ja myös Gramexin asiakas... Tää sit sanois tälleen... |
Jape Muusa 10.05.2007 09:24:48 | |
---|
Oon Teoston ja Gramexin asiakas ja Alkon entinen vakiasiakas. Loppujen lopuksi tärkeintä ei ehkä olekkaan päämäärä,vaan itse liike!?! |
half 10.05.2007 09:30:24 | |
---|
Teoston asiakas & Gramex. |
Bonham 10.05.2007 11:25:55 | |
---|
Onhan näitä viime vuosina ollut. Esimerkiksi Golden Cap järjesti jonkun tällaisen skaban, jossa päävoittona oli keikka Ankkarockissa. Tuossa kävi muistaakseni vieläpä niin, että tuomaristolta parhaat pisteet saanut bändi diskattiin, kun kävi ilmi että sen jäsenistössä olikin Teoston asiakkaita. Ja niin tällaset kisat... kyllä aika tarkkana kannattaa bändien olla, millaisiin soppareihin sitoutuu. Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) |
BobHope 10.05.2007 13:13:05 (muokattu 10.05.2007 13:13:38) | |
---|
En kuulu mihinkään liittoon koska en näe mitään syytä moiseen. En edes lukiolaisten liittoon :) |
humppahanuristi 10.05.2007 13:39:58 | |
---|
No joo, onko tällä ilmoituksella sitten virkaa mutta Teoston ja Gramexin asiakas olen.
Taisin joskus teostosta jopa jotain saada mutta nykyisin ei juuri niitä kappaleita enää keikoilla soiteta, eikä niitä kyllä missään muuallakaan soiteta. Rautalanka (ja ilmastointiteippi) se bändin tiellä pitää |
Teijo K. 10.05.2007 14:50:44 (muokattu 10.05.2007 14:56:06) | |
---|
Onhan näitä viime vuosina ollut. Esimerkiksi Golden Cap järjesti jonkun tällaisen skaban, jossa päävoittona oli keikka Ankkarockissa. Tuossa kävi muistaakseni vieläpä niin, että tuomaristolta parhaat pisteet saanut bändi diskattiin, kun kävi ilmi että sen jäsenistössä olikin Teoston asiakkaita. Ja toistan itseäni ja totean, että ihan täällä muussinetissäkin on pari nettiradiota pyörittävää henkilöä ilmoittanut, että ei teostoon kuuluville. Se yksi promokokoelmalevy mihin edellinen bändi sotkeentui on yksi esimerkki ja sitten_ Kaikkein läheisin esimerkki on tämän Muusikoiden netin liekö sivutuotteena vai minä pystyyn ponkaisemassa oleva maihinnousu.net. Selkeä viesti "Ei Teostoon kuuluville". Siitähän käytiin tuolla takahuoneessa keskustelua, on varmasti löydettävissä se. http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=27&t=141456 "Covereita, eikä Teostoon tai vastaaviin kuuluvien kappaleita saa palveluun lisätä. Omia Teostovapaita tuotoksia siis ainoastaan." Eli ei tarvitse mennä kovinkaan kauas hakemaan näitä esimerkkejä. Vaikka itse siis Teoston asiakas olenkin, niin ihan alkutaipaleella oleville se ei välttämättä sitten olekaan yksiselitteisesti viisain ratkaisu. Monia ovia ja mahdollisuuksia menee kiinni. Toisaalta tekijänoikeus ei edellytä Teostoa, se on jokatapauksessa. Mielestäni harmillinen kehityssuunta, mutta mutta... Jos Muusikoiden.netin palvelukin on rajattu vain Teostovapaalle matskulle niin voiko muilta vaatia sen enempää? Paha tilanne. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Silloin vanha Väinämöinen. Itse tuon sanoiksi virkki: "Nyt on aika arvan käyä, Miehen merkkiä kysyä" |
FastEddie 10.05.2007 15:16:52 | |
---|
Mielestäni harmillinen kehityssuunta, mutta mutta... Jos Muusikoiden.netin palvelukin on rajattu vain Teostovapaalle matskulle niin voiko muilta vaatia sen enempää? Paha tilanne. Rahasta tässä on kysymys. Johtaja ja Juhani eivät halua maksaa Arvan bändille (ilkeän TeostoKarhun välityksellä) siitä, että heidän musiikkiaan on nettisivuilla. Born to lose, live to win! |
Roberto 10.05.2007 15:31:04 | |
---|
Teosto & Gramex |
jPekka 10.05.2007 17:26:15 | |
---|
Pelkästään omakustannepohjalla musiikkia tekevien ei vielä kannata liittyä minusta mihinkään, mutta jahka heti vähän isompiin piireihin päästään, niin paperit heti vetämään vaan. Jaa, minä toimin ihan omakustannepohjalla, mutta Teoston asiakasmaksu tuli kuitattua kerralla - ja muistaakseni vähintään kaksinkertaisesti - kun yksi ainoa yksin säveltämäni biisi soi kerran "Avaruusromussa". Sen jälkeen asiakkuudesta on ollut pelkkiä tuloja. Ei paljon eikä joka vuosi, mutta kuitenkin. Ja sopimuksen tekeminen Gramexin kanssa ei kai edelleenkään maksa mitään. "Isn't the universe a wonderful place? I wouldn't live anywhere else."
-- G'Kar (Andreas Katsulas 1946-2006) |
Exhausted 10.05.2007 21:41:49 | |
---|
Olen Teoston ja Gramexin asiakas. näillä mennään |
Hakki 11.05.2007 02:53:31 | |
---|
Tällä hetkellä vain Alkon asiakas. Teostoon kuulemma pitäisi liittyä, vaikka ei niillä mun sovittajanosuuksilla pahemmin pullakahveja enempää varmaan ostettaisi. Gramexiin liittyminen on jäänyt lähinnä laiskuudesta. Ehkä tässä joku kaunis päivä sais laput menemään. Perkele kun rumpuja ei lasketa sävellyssoittimeksi vaikka mitä tekisi. :) while(true) {play(metal);} | Ablaze In Hatred - Deceptive Awareness nyt kaupoissa. www.ablazeinhatred.com | Kaikki tänään päättyy... |
Neljä Ruuvia 11.05.2007 07:52:28 | |
---|
Perkele kun rumpuja ei lasketa sävellyssoittimeksi vaikka mitä tekisi. :) Kuinka niin ei lasketa? Sävellystä mitattaessa on yhden tekevää millä teos on syntynyt.Biisin voi tehdä vaikka jalkapalloille. |
rattrap 15.05.2007 11:20:38 | |
---|
Teosto ja Gramex ,molempiin kuulun,täytyy kyllä sanoa,että teostosta sain vasta viime vuonna "omat"pois,vaikka olin liittynyt jo vuonna 2002 eli kaikki mitä nyt tulee on plussaa! |