Aihe: Duncanin JB jr / Little 59
1 2
phiit
07.05.2003 11:59:39
onkohan kenelläkään kokemuksia moisista? mitkä ovat suurimmat eroavaisudet..?
-- phiit
svilo
07.05.2003 12:06:15
JB:ssä paljon ala ja yläpäätä, hyvä voimakas mikki.
59 on perinteisempi "PAF" tyyppinen.
"kyllä mies kipua kestää, mutta ei häpeää"
Blue Apocalypse
07.05.2003 12:10:48
onkohan kenelläkään kokemuksia moisista? mitkä ovat suurimmat eroavaisudet..?

Ei molemmista. Mulla on tallapaikalla lil59. En oikeastaan tykkää puhtailla juurikaan, kaulamikit(singlet) on mun filosofian mukaan enemmänkin sitä varten. Tehoa on singleihin verrattuna paljon vaikka aika mieto output tossa on humppariksi. JBjr on tehokkaampi ja ilmeisesti keskiäänisempi.

dsp drv ootko tullut katumapäälle??
without tunneling, the sun won't shine.
phiit
07.05.2003 12:23:25 (muokattu 07.05.2003 12:24:25)
ok, kiitos vastauksista

paha paikka kyllä noiden kahden välillä

blue apocalypse.. jos olet kyllästynyt little 59:n ja mahdollisesti myynnissä niin ilmoittele ;)
dsp drv
07.05.2003 12:27:53

Ei molemmista. Mulla on tallapaikalla lil59. En oikeastaan tykkää puhtailla juurikaan, kaulamikit(singlet) on mun filosofian mukaan enemmänkin sitä varten. Tehoa on singleihin verrattuna paljon vaikka aika mieto output tossa on humppariksi. JBjr on tehokkaampi ja ilmeisesti keskiäänisempi.

Mä ostin tuon lil59n about kolme vuotta sitten. Silloin testeissä oli samallla JBjr, siis kokeilin kumpaakin mikkiä ihan samassa kitarassa kiinni ja muutaman päivän. Tykkäsin kyllä enemmän lil59stä, JBssä oli liikaa ulostuloa ja 59 oli "pirteämmän" soundinen...

dsp drv ootko tullut katumapäälle??

Muille tiedoksi Mä maihdoin Blue Apocalybsen kanssa tuon lil59n Texas Speciaaliin (mikä mulla oli ollut alkuperäisenä mikkiänä stratossa). Ei ole tarvinnut katua, puhtailla toi 59 ei ollut mitenkään hyvä (mitä varten mulla strato on) ja säröllä LP on parempi...siis näin yksinkertaistettuna. ei siis kadua yhtään...Toi oli tuollainen välimallin mikki, LP kuulostaa paremmalle ja single kuulostaa taas omassa sarjassa paremmalle...

Mutta on kyllä hyvä valinta stratoon tallamikiksi jos haluaa monipuolisemman kitaran ja pehmeämpää soundia tallasta...
phiit
07.05.2003 12:30:44

Mä ostin tuon lil59n about kolme vuotta sitten. Silloin testeissä oli samallla JBjr, siis kokeilin kumpaakin mikkiä ihan samassa kitarassa kiinni ja muutaman päivän. Tykkäsin kyllä enemmän lil59stä, JBssä oli liikaa ulostuloa ja 59 oli "pirteämmän" soundinen...

Mä maihdoin Blue Apocalybsen kanssa tuon lil59n Texas Speciaaliin (mikä mulla oli ollut alkuperäisenä mikkiänä stratossa). Ei ole tarvinnut katua, puhtailla toi 59 ei ollut mitenkään hyvä (mitä varten mulla strato on) ja säröllä LP on parempi...siis näin yksinkertaistettuna. ei siis kadua yhtään...Toi oli tuollainen välimallin mikki, LP kuulostaa paremmalle ja single kuulostaa taas omassa sarjassa paremmalle...

Mutta on kyllä hyvä valinta stratoon tallamikiksi jos haluaa monipuolisemman kitaran ja pehmeämpää soundia tallasta...

..pitääpä ruveta pistämään rahaa saappaan varteen :P
dsp drv
07.05.2003 12:33:56

..pitääpä ruveta pistämään rahaa saappaan varteen :P

Kummas ajattelit ostaa ??
phiit
07.05.2003 12:35:22

Kummas ajattelit ostaa ??

eiköhän se tuonne little 59 puolelle käänny
dsp drv
07.05.2003 12:44:06

eiköhän se tuonne little 59 puolelle käänny

joo - minusta toi on vähän varmenpi valinta...
Blue Apocalypse
07.05.2003 12:44:44
Ei ole tarvinnut katua

Hyvä homma, ollaan molemmat tyytyväsiä. rok.
without tunneling, the sun won't shine.
JuSu
07.05.2003 12:47:55

Mulla taasen on telessä tallamikkinä tuo lil'59. Normaalisti sarjaan kytkettynä soundi on puhtailla aikalailla tunkkainen, mutta särösoundit taasen hyvinkin tanakat, tosin aika helposti esiintyy ei-toivottua feedbackia. Telen tallallakin lienee osuutensa tuohon.

Viime viikonloppuna otin ja kytkin mikin kelat rinnan, ja jopas toimii paremmin puhtailla, tuli taasen esiin sitä telenapsua, ja on paljon paremmin samaa sarjaa kaulamikin (Fender Vintage Noiseless) kanssa. Väliasento oikein maukas sellaiseen rokkirosokomppaukseen...

JuSu
"One of the great advantages of being a male is, that eventually you get to be a dirty old man."
dsp drv
07.05.2003 12:58:51
Viime viikonloppuna otin ja kytkin mikin kelat rinnan, ja jopas toimii paremmin puhtailla, tuli taasen esiin sitä telenapsua, ja on paljon paremmin samaa sarjaa kaulamikin (Fender Vintage Noiseless) kanssa. Väliasento oikein maukas sellaiseen rokkirosokomppaukseen...

Noniijoo, unohtui tietysti sanoa että mullakin oli kytkin jolla kelat sai sarjaan/rinnan ja kyllä rinnan-kytkennällä puhtaat oli kohtuulliset, mutta aika ala-arvoiset kuitenkin verrattuna kunnoliseen single coil mikkiin...

Niin ja onhon tuossa telen lil59-mi

Anyway, hyvä mikki tallaan varsin jos yksikelainen tuntuu riittämättömältä...on monipuolisempikin...
Guitarfreak
07.05.2003 14:46:22
Mulla on ollu tuo JB jr. joskus pari vuotta sitten. Myin pois rahapulassa :P

Mun mielestä tossa JBssä oli aika semmonen moderni soundi. Ei niinkään keskialuetöötti. Semmosta HiFi meininkiä... Jos noista valitsisin ni se menis taas tuohon JB:hen. Mitä oon kuullu kommentteja tuosta (en siis oo itse testannu tuota Lil59:ä) 59:stä, nii siinä on aika paljon tuota keskialuetta... ei minulle...

oma mielipide... ;)
Kaikki on turhaa. Kaikki mitä ihminen yrittää on vain katoavaa turhuutta ajan virrassa. Kamat
Groove Man
07.05.2003 15:11:44

Mun mielestä tossa JBssä oli aika semmonen moderni soundi. Ei niinkään keskialuetöötti. Semmosta HiFi meininkiä... Jos noista valitsisin ni se menis taas tuohon JB:hen. Mitä oon kuullu kommentteja tuosta (en siis oo itse testannu tuota Lil59:ä) 59:stä, nii siinä on aika paljon tuota keskialuetta... ei minulle...

Mä olisin tuon vasteen kanssa hieman eri linjoilla. Nuohan ko. minihumpparit on tehty luonteeltaan isompiensa kanssa samaan suuntaan, joissa '59:ssä (sh-1) on keskialue hieman enemmän kuopalla JB:hen (sh-4) nähden.

Anyway, hyviä mikkejä molemmat.
Einari
07.05.2003 17:59:44
JB:ssä ei ole hirveest luonnetta you know man
Guitarfreak
07.05.2003 19:01:51
...Nuohan ko. minihumpparit on tehty luonteeltaan isompiensa kanssa samaan suuntaan, joissa '59:ssä (sh-1) on keskialue hieman enemmän kuopalla JB:hen (sh-4) nähden...

nii... mulla oli stratossa tuon JBn jälkeen ollu humpparina vaan Hot Railsi. Siinä oli Keskiääntä! eikä siitä päässy eroon millään... ei vaikka EQs kuinka... :|

Duncanin sivuilla näytti tuossa pikku '59:ssä olevan enempi bassoa...
Kaikki on turhaa. Kaikki mitä ihminen yrittää on vain katoavaa turhuutta ajan virrassa. Kamat
stratocaster
07.05.2007 20:19:11 (muokattu 07.05.2007 20:19:28)
Nostan tämän ylös, ettei tarvi aloittaa turhaan uutta.

Ongelma:

Minulla on warmothin osista koottu strato. Body on keveästä saarnista, ja kaula on täyttä vaahteraa. Kitaran ominaissoundi siis aika kirkas. Minulla on keskelle ja kaulaan kinmanin mikit mutta tallaan pitäisi hommata kans laadukkaampi mikki. Mikin pitäisi olla suht kuuma. Olen miettinyt kahta minihumpparia; JB jr tai Little 59. Mutta kumpi?! Soitan musaa 70-luvun rokista funkkiin. Kertokaa jos on kokemuksia noista mikeistä samoista puista tehdyissä kitaroissa ja muutenkin. Kiitti.
"Forget the message, forget the lyrics, and just play." -Cream
kojones
07.05.2007 20:48:06
Nostan tämän ylös, ettei tarvi aloittaa turhaan uutta.

Ongelma:

Minulla on warmothin osista koottu strato. Body on keveästä saarnista, ja kaula on täyttä vaahteraa. Kitaran ominaissoundi siis aika kirkas.

Mulla oli leppärunkoisessa ruusupuuotelautaisessa Stratossa JB jr jonkun aikaa, mutta koin sen siinäkin turhan kirkkaaksi soundiltaan.

Nyt on Super Distortion, paljon parempi, mut '59 tai Tone Zone tohon kai pitäis laittaa.
stratocaster
07.05.2007 21:15:36
Mulla oli leppärunkoisessa ruusupuuotelautaisessa Stratossa JB jr jonkun aikaa, mutta koin sen siinäkin turhan kirkkaaksi soundiltaan.

Nyt on Super Distortion, paljon parempi, mut '59 tai Tone Zone tohon kai pitäis laittaa.

Eli varmaan sitte JB tosiaan on liian kirkassoundinen saarnivaahtera-kitaraan. 59:ä metsästämään.
"Forget the message, forget the lyrics, and just play." -Cream
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)