Aihe: Reunalista
1
Otto.a
28.04.2007 23:20:12 (muokattu 28.04.2007 23:33:43)
millä liimalla kiinnitän reunalistan??
sartzan
29.04.2007 00:51:30
millä liimalla kiinnitän reunalistan??

Haulla löytyy asiasta aiemmin käytyä keskustelua
"Oh my dog... Oh Long John... Oh Long Johnson... Oh Don Piano... Why I eyes ya... All the live long day." -kissa
herra47
04.05.2007 16:47:32
Pikaliimalla!
kulmahiomakone
04.05.2007 20:07:43
->Nicky Wire heittää uusimman Imagen haastattelussa jotain siihen malliin, että nykyihminen osaa googlata kaiken, muttei ymmärrä mitään. On väärässä. Ainakin m.netissä riittää porukkaa, joka ei osaa käyttää edes hakua.
Eva jag behöver dig. Mer än vad jag vill ha dig och jag vill ha dig för gamla tiders skull. Du betydde inte allt. Men det blåste aldrig kallt. För du var solskenet. Jag var ensam.
isokasi
04.05.2007 22:52:55
Uhu hart sillä olen itse liimannu. Sitä on muutama "oikea" soitinrakentaja suositellu....
No Way Out..........
Jymi
05.05.2007 10:48:07 (muokattu 05.05.2007 10:49:12)
Uhu hart sillä olen itse liimannu. Sitä on muutama "oikea" soitinrakentaja suositellu....

Uhu hart on hyvää. Sen etu on, että se on asetonipohjainen, joten se hieman sulattaa reunalistan pintaa ja ottaa näin lujemmin kiinni.

Toinen hyvä on reunalistan palojen sulattaminen asetoniin. Käyttää sitten syntynyttä tahnaa liimaukseen. Liimaa hyvin ja täyttää myös mahdolliset pienet kolot tai irvistykset käytännössä samalla aineella kuin reunalistakin, joten lopputulos siisti. Soitinrakentajien käyttämä tapa myös.

Ja pikaliimakin toimii.

->Nicky Wire heittää uusimman Imagen haastattelussa jotain siihen malliin, että nykyihminen osaa googlata kaiken, muttei ymmärrä mitään. On väärässä. Ainakin m.netissä riittää porukkaa, joka ei osaa käyttää edes hakua.

Varmaan 99% tälläkin palstalla esitetetyistä aiheista on vuosien varrella täällä jossain muodossa käsitelty ja löytyisi näin haulla. Keskustelu vaan tyrehtyisi, jos kaikki hakisivat pelkästään vanhoista eli onko sekään foorumin tarkoitus..
kulmahiomakone
05.05.2007 12:10:02
Toinen hyvä on reunalistan palojen sulattaminen asetoniin. Käyttää sitten syntynyttä tahnaa liimaukseen. Liimaa hyvin ja täyttää myös mahdolliset pienet kolot tai irvistykset käytännössä samalla aineella kuin reunalistakin, joten lopputulos siisti. Soitinrakentajien käyttämä tapa myös.

Pelkkä asetonikin toimii, eli siihen ei tarvitse tarvitse mitään sulattaa. Reunalista teipillä kiinni ja pensselillä lotraa asetonia kohteeseen.

Varmaan 99% tälläkin palstalla esitetetyistä aiheista on vuosien varrella täällä jossain muodossa käsitelty ja löytyisi näin haulla. Keskustelu vaan tyrehtyisi, jos kaikki hakisivat pelkästään vanhoista eli onko sekään foorumin tarkoitus..

Ei se keskustelu mihinkään tyrehdy, sillä uutta kysyttävää ja uusia vastauksia löytyy aina, samoin uusia vastauksia vanhoihin kysymyksiin. Jos ei muuten, niin sen vuoksi, että ymmärrys tekemisestä on aina vain vähäisempää, josta johtuen ihmisillä on aina vain henkilökohtaisempia/erityisempiä kysymyksiä, joihin he haluavat räätälöityjä vastauksia. Kamapalstalla tendenssi on selvä: "Minulla on sen ja sen pituiset sormet, tykkään siitä ja siitä musiikista, minkä kitaran ostaisin?" Täällä vastaava voisi mennä näin: "Runko on Hakalan puutukusta ostettua leppää ja reunalistan hankin spelektroniikasta. Minkä merkkistä liimaa minun tulisi käyttää reunalistan liimaamiseen?"

Miten vain, molempia, sekä kysymyksiä että vastauksia, niin uusia kuin vanhojakin voi esittää jo aloitetuissa ketjuissa. En näe mitään syytä sirpaloida saman aiheen keskustelua n+1:een eri säikeeseen.

Vaiko sittenkin näin?

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=31&t=142851
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=31&t=146352
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=31&t=146911
Eva jag behöver dig. Mer än vad jag vill ha dig och jag vill ha dig för gamla tiders skull. Du betydde inte allt. Men det blåste aldrig kallt. För du var solskenet. Jag var ensam.
Mike M. Hiirenloukku
05.05.2007 12:19:23
Pelkkä asetonikin toimii, eli siihen ei tarvitse tarvitse mitään sulattaa. Reunalista teipillä kiinni ja pensselillä lotraa asetonia kohteeseen.

Itse kun olen pelkällä asetonilla tehnyt niin näppäräksi kapineeksi olen todennut injektioruiskun. Teipin ja ruiskun kanssa vaan alkaa liimaamaan. Toisekseen, en ole ikinä saanut sitä reunalistaasetoni!tahnaa! kunnolla syntymään, vaan ennemminkin valkeaa asetonia, mutta toimii.
Hyväksi koettu ja todettu on myös geelimäinen pikaliima. Normaalillakin pysyy, mutta sitten kun jostain syystä se reunalista räpsähtääkin kiinni kun ei pitäisi ja liima on jo välissä niin naamallehan se tulee. Sitten on alahuulessa "kuollu"kohta koko päivän ja vähän seuravakin. Ei siis sillä että minä niin oisin tehny :P
That's the spirit - Tuo on pirtua.
Little Savage
05.05.2007 13:00:24
Kelpaavatko asetoni pohjaiset liimat kaiken tyyppisille muoveille? Jos nyt sitten hakee vaikka etolasta jotain kulmalistaa tai jotain muuta korvaavaa.
Tie jolla ei ole esteistä ei luultavasti johda mihinkään.
justus5
05.05.2007 19:55:26
Kelpaavatko asetoni pohjaiset liimat kaiken tyyppisille muoveille? Jos nyt sitten hakee vaikka etolasta jotain kulmalistaa tai jotain muuta korvaavaa.

Ei .. Mulla oli varaston perukoilta löytynyt kulmalista, josta oli tarkoitus tehdä reunalistat asetonin voimalla, mutta sillä ei ollut minkäänlaista vaikutusta ko. muoviin.
Remember to rebel against authorities, kids!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)