Aihe: IBANEZ kitaristit huomio!!
1 2
jari
14.12.2005 11:36:45
mulla on kuuma kaula ja nopeet mikit..
kitara on lyömäsoitin
gibsonjp
14.12.2005 12:06:58
mulla on kuuma kaula ja nopeet mikit..

Ne on muuten mullakin..:)
Hold on a second, I need a coctail! Niin joo.. Myytkö mulle kaapin pikaviestillä!?
Scan
14.12.2005 12:43:12
Itse olisin ekaksi kitaraksi myös katsomassa juuri RG321 tai GRG170DX. Jos joku voisi ystävällisesti kertoa näiden kahden suurimmista eroista. Tuo 80? hinnanlisäys tuntuu kuitenkin jossain.
Vapour
14.12.2005 12:50:01
Itse olisin ekaksi kitaraksi myös katsomassa juuri RG321 tai GRG170DX. Jos joku voisi ystävällisesti kertoa näiden kahden suurimmista eroista. Tuo 80? hinnanlisäys tuntuu kuitenkin jossain.

Tossa on noiden speksit Ibanezin sivuilta:
http://www.ibanez.co.jp/world/products/eg/page/RG321MH_RB_a_e.html
http://www.ibanez.co.jp/world/products/eg/pict/GRG170DX_JB_1P_01.jpg

RG321:ssä on periaatteessa paremmat puut ja paremmat mikit. Myöskin taallaratkaisu on kenties mukavampi, etenkin aloittelijalle. Tarttee vähemmän säätöä ja tarjoaa, ainakin teoriassa, paremman sustainin.
Ihmisillä, jotka pelkäävät menettävänsä kasvonsa, ei ole kasvoja, mitä menettää. -Allekirjoittanut.
nahkalipsi
14.12.2005 12:54:42 (muokattu 14.12.2005 12:57:08)
RG:ssä on ohuempi kaula, toimii mun kätöseen paremmin.

yllä tulikin nuo muut peruserot

edit: eipäs muute ookkaa, samanlainen kaula niissä on. :)
Roses are red, violets are blue. All by base are belong to you
Vapour
14.12.2005 12:58:10
edit: eipäs muute ookkaa, samanlainen kaula niissä on. :)

Ei itseasiassa ihan, GRG:ssä on 0.5 milliä paksumpi. :)
Ihmisillä, jotka pelkäävät menettävänsä kasvonsa, ei ole kasvoja, mitä menettää. -Allekirjoittanut.
ravensoul
14.12.2005 13:07:16
Tuossa 170:ssahan on ihan stratotallan johdannainen, jonka luulisi kampeamattomana pitävän virettä vähintään kiinteän tallan tavoin. Senkin kyllä saa kellumaan, mutta vain, jos tahtoo.

Tämä ei pidä ihan 100% paikkaansa. Mulla on tuo GRG170 ja sen tallaa ei saa oikeaoppisesti stratotyyliin kanteen kiinni ilman kaulakulman rukkaamista, koska tallapaloista puuttuu korkeussäätö. Tietysti jos laittaa takakenoon, mutta se ei lie välttämättä paras vaihtoehto. En sit tiedä myydäänkö sitä nykyään eri tallalla. Mun keppi on pari vuotta vanha ja FAT10 -tallalla. Joka tapauksessa, itse ratkaisin tallaongelman blokkaamalla.

Juu, kokemusta on molemmista. Kyllähän tuo hintaero tuntuu. 321 on ensinnäkin "oikeaa" RG-sarjaa, ei Gio. Kaula on puoli milliä ohuempi kuin GRG:n; makuasia kummasta pitää enemmän, molemmissa jumbo-nauhat. 321:ssä on runkopuuna mahonki, GRG:ssä normaalien RG:iden tapaan lehmus. So. 321 on hieman raskaampi ja tummempisoundinen. Molemmissa on samat mikit, mutta GRG:ssä lisäksi keskimikki; tämäkin on makuasia kummasta tykkää enemmän, itse pidän selkeämmästä kahden humbuckerin systeemistä, kuten kamalistauksestanikin näkee. Talla-asiassa 321 vetää pointsit kirkkaasti kotiin kiinteällä string-through-body -ratkaisulla, voi sitä sustainin määrää verrattuna GRG:hen. Yhteenvetona: oma mielipiteeni on, että se kahdeksan kympin lisäsijoitus kyllä kannattaa. Säästyy joiltakin ylimääräisiltä hästäämisiltä ja soundi on vakiona parempi 321:ssä.
"Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein
Romantikkoitkijät #27 :'-)
Luojan kiitos, olen ateisti!
Boxeri
14.12.2005 17:42:26 (muokattu 14.12.2005 17:43:16)
Trrr!!
Itse olen miettinyt kotitarvekitaraksi Ibanez SA260FM GA mallia.. En tarvi mitään hilavitkutintallalukkopaskavirityksiä vaan ihan "perus" kitaran jolla voi soitella itsensä suohon. Onko kellään omistuksessa/kokemusta kyseisestä mallista. Niin hakukone ei muuten toiminut.. Yritin hakea aiempia kommenteja asiaan. Itte olen mieltynyt kovasti ulkonäöllisiin asioihin kyseisessä kepissä. Eli onko hintansa väärti.

edit: niin linkkiä jäi uupumaan

http://www.oulunsoitinjatarvike.fi/kauppa/products.php?p=71dfa5
"Alkoholi maistuu ja asiat tuntuvat luistavan" : Aki Kaurismäki : Varjoja paratiisissa
Rakoni
16.12.2005 09:08:38
Trrr!!
Itse olen miettinyt kotitarvekitaraksi Ibanez SA260FM GA mallia.. En tarvi mitään hilavitkutintallalukkopaskavirityksiä vaan ihan "perus" kitaran jolla voi soitella itsensä suohon. Onko kellään omistuksessa/kokemusta kyseisestä mallista. Niin hakukone ei muuten toiminut.. Yritin hakea aiempia kommenteja asiaan. Itte olen mieltynyt kovasti ulkonäöllisiin asioihin kyseisessä kepissä. Eli onko hintansa väärti.

edit: niin linkkiä jäi uupumaan

http://www.oulunsoitinjatarvike.fi/kauppa/products.php?p=71dfa5

Mulla on SA260 ja ihan mukava kitarahan tuo on hintaisekseen. En tarvinnut kampea eikä se pitänytkään virettä kovin hyvin, joten kävin soitinrakentajalla blokkaamassa tallan ja vaihdoin samalla satulan jne. Hyvin pelaa.
Sanokaa DT kun haluatte hyvää
Afguugel
29.04.2007 00:44:20
Itsekin olen suunnitellut tuon GRG170:n hankkimista. Tarviiko sen kanssa paljon säätää että pääsee normaalisti rämpyttelemään vai voiko näin aloittelija soitella ilman mitään ''blokkaamisia'' sun muita härpäkkeitä.. :D Hinta kyllä vaikuttaa sopivalta. Tuo IBANEZ GRG270 vähän kyllä myös houkuttelee mutta kyllä tuo hintaero on jo melko paljon minun lompakolleni :S
Krice
29.04.2007 09:47:46

Itsekin olen suunnitellut tuon GRG170:n hankkimista. Tarviiko sen kanssa paljon säätää

Ei tarvitse. Mitä nyt jousia pitää säätää jos talla ei ole suorassa. Jos vireen "pitävyys" alkaa haittaamaan niin ei se blokkaaminen ole mitenkään erityisen vaikeaa.
"I'm sorry, I dont listen to country music." -Joey DeMaio when asked what he thought about Metallica.
Chieftain
01.05.2007 00:44:31

Ainakin haku toimii, melkoinen nosto...
Ite katoin eilen sitä ja siinä luki HZ joten repikää siitä! Saatko tuosta crybabystä terävää ääntä vai pehmeää? -M4ss3 m/
ballfish
01.05.2007 13:03:31
Ibanez on hinta-laatu suhteeltaan parasta mitä rahalla saa. Käytettynä siis. Ja eniten nämä legendaariset pre-2002 mallit. :)
"Uskomatonta, kuinka rumpuraita voi kuulostaa kuin läiskyteltäisiin peniksellä reisiin. Jos se tietenkin yltäisi. Jestas." -kokarek
Hillboy
03.05.2007 20:04:23

Kyllä ehdottomasti mielummin kannattaa hankkia 321:nen. Itellä vielä tällä hetkellä 321:nen, mutta uuden kitaran hankinnan yhteydessä luultavasti myyn tuon pois... Mikit on siinä hiukan paremmat(, vaikka ovatkin aika "perusibanezkuraa"), parempi tallaratkasu ja (ehkä) ihan inasen stabiilimpi ja nopee soittosempi kaula (321:n kaula about millin ohuempi ja kolmesta palasta liimattu, kun GRG:n kaula on yhdestä palasta... GRG:ssä on kyllä tosin hienommat inlayt :D)

Kyllä pieni lisäinvestointi kannattaa... tosin ei GRG:kään varmaan huono ole ekaksi kitaraksi
Ostan PA- kamaa!
IhmeHeebo
03.05.2007 20:28:47
Mieluummin RG321 kuin GRG170. Nuo Gio-sarjan Ibanezit on aika järkyttäviä ilmestyksiä.

Mulla on toi kyseinen RG321 (EX) halpa mutta silti hyvä
When a Man Lies He Murders Some Part of the World These Are the Pale Deaths Which Men Miscall Their Lives All this I Cannot Bear to Witness Any Longer Cannot the Kingdom of Salvation Take Me Home... ...And Justice For All
Ziggy Bubba
03.05.2007 20:37:09

Ibanez on hinta-laatu suhteeltaan parasta mitä rahalla saa. Käytettynä siis. Ja eniten nämä legendaariset pre-2002 mallit. :)

Eikös tuon pitäisi olla pre-2003? Mulla kun on ainakin vanhemman sarjan RG570 vuosimallia '02 :)
Myspace.com/Crookmachine
ballfish
03.05.2007 21:12:57
Eikös tuon pitäisi olla pre-2003? Mulla kun on ainakin vanhemman sarjan RG570 vuosimallia '02 :)

Nojuuh siis 2002 sisältyy tuohon. :)
"Uskomatonta, kuinka rumpuraita voi kuulostaa kuin läiskyteltäisiin peniksellä reisiin. Jos se tietenkin yltäisi. Jestas." -kokarek
JaniPaananen
14.05.2007 16:36:07

Hyvä kitara on ja hieno kans. Itellä on kyseinen keppi mustana. Kitara soveltuu hyvin muuhunkin musiikkiin kuin hevin tai rockin soittamiseen, mutta mikit ei ole aivan parhaimmasta päästä. Soundillisesti ihan hyvä kitara, mutta mikkien teho arveluttaa. Jos tuohon kitaraan vaihtaa hyvät mikit niin kyllä sillä sen 5-10 vuotta jaksaa soitella.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)