Terve. Onko mahdollista saada mixdown tehtyä siten,että metronomi tulisi mukaan mixdowniin ? Senhän saa toki sillai,että nauhottaa samalla kun toistaa,mutta saako ohjelmallisesti metronomia mukaan ? |
Senhän saa toki sillai,että nauhottaa samalla kun toistaa,mutta saako ohjelmallisesti metronomia mukaan ? Noin mä olen myös kokeillut, siis äänittänyt tuon klikin raidalle joka ei ole kauhean hyvä tapa, koska jostain syystä olen huomannut että klikki ei oikein pysy kyydissä. Se huomaa kun kuuntelee tuon äänitetyn klikin ja laittaa sitten metronomin samalla nakuttamaan. Eli enpä usko että Auditionilla onnistuu. Itse olen tehnyt klikin aina FL Studiolla ... siis jos se tarvii olla fyysisenä raitana.
Rok rok |
Kun treenikämpällä on tarvittu klikkiä ja koskettimia, oon tehnyt Cubase SX3:lla klikin itse yhdelle midi-raidalle. Ei muuta kuin basari ja virvelin kanttilyönti yhteen ja niitä sitten kopioimaan. Ei mitenkään näppärää, mutta toimii. Helpompiakin tapoja varmaan on. Tuon tavan hyvä puoli on ollut se, että klikin on saanut vasempaan kanavaan ja muut soittimet oikeaan, ja niiden tasoja on sitten voinut säätää suht helposti mikserillä (kun nämä kaksi raitaa ovat tulleet MP3-soittimesta). Systeemin haittapuolena on sitten ollut se, ettei koskettimia saa kuin monona kuulokkeisiin. Seuraavaa levyä varten asiat ovat siinä mielessä helpottuneet, että sain viimein hankittua läppärin ja ulkoisen äänikortin, eli biisin tempoa voi nyt jopa vaihtaa kesken treenien, mikäli biisi tuntuu liian laahaavalta tai nopealta. "And music... Well, it's just entertainment, folks!" - Devin Townsend. |