Aihe: Voiko sormilla soitettaessa tehdä tremolon?
1
Robert
31.12.2003 12:27:46
Eli, onko mahdollista näppäillä sormilla niin vimmatusti kitarakieltä että syntyy tremolo? Tai siis varmaan on, mutta taitaa mennä todella kauan sen oppimiseen?

Ja sitten vielä tuosta "finger roll" tekniikasta. Tuollaisiahan esiintyy Hotel Californian liveversiossa (soolossa). Eikös siinä ole tarkoitus luoda samankaltainen tehoste mikä syntyy sweepatessa, mutta oikean käden sormilla?

Jeps, anteeksi sekava ulosantini..
Musiikki parhaimmillaan on sitä, että yksinkertaisen sointukulun päälle improvisoidaan teknisesti haastava soolo...
Blue Moon
31.12.2003 12:32:11 (muokattu 01.01.2004 18:13:34)

Eli, onko mahdollista näppäillä sormilla niin vimmatusti kitarakieltä että syntyy tremolo? Tai siis varmaan on, mutta taitaa mennä todella kauan sen oppimiseen?

Treeniä vaan, jos nyt yhtään tajusin mistä on kysymys...
- It's been a long time coming -
hörhö
01.01.2004 18:52:23

Jos sähkökitaraa soitat kynsillä, niin kynnet menee, mutta klassisella kitaralla tuo on ihan yleinen ja käytetty tekniikka.
"Tritonus on harmonian ketsuppi" -E Rautavaara
jPekka
01.01.2004 20:07:32

Jos sähkökitaraa soitat kynsillä, niin kynnet menee, mutta klassisella kitaralla tuo on ihan yleinen ja käytetty tekniikka.

Samoin tietysti flamencossa. Ja jos tekniikan opettelee kunnolla (ja lakkaa kynsiään niin kuin klasarikitaristitkin) niin kyllä ne kynnetkin kestävät.

.
- SOITTAKAA 4'33"!!!!!!!!
Jarski
01.01.2004 22:19:50
voi. Käyttäen p a m i - tekniikkaa. Siitä voit lukea klassinen-osastolla haku-toiminnon avulla.
leather rebel
05.01.2004 19:53:59
voi. Käyttäen p a m i - tekniikkaa. Siitä voit lukea klassinen-osastolla haku-toiminnon avulla.

Käsittääkseni oikea nimi on pima?
"If rocks's dead, then bury me with it." -Blackie Lawless
Piirakka
09.01.2004 15:26:08 (muokattu 09.01.2004 15:26:55)
Ja sitten vielä tuosta "finger roll" tekniikasta. Tuollaisiahan esiintyy Hotel Californian liveversiossa (soolossa). Eikös siinä ole tarkoitus luoda samankaltainen tehoste mikä syntyy sweepatessa, mutta oikean käden sormilla?

Joo-o, itse soitan aika paljon plektra+sormet tekniikalla, en tiedä tuosta H.C:n soolosta, mutta kyllä jonkinlaiset sweep jutut toimii, paremminkin kun pelkällä plektralla.. Voit esim soittaa peräkkäin pelkästään nousevia sweeppejä sekä jättää sweepeissä kieliä välistä soittamatta..

Eric Johnsonilta löytyy tuollaistakin!
"Marshall Valvestatet suosiolla verkonpainoiksi."-Matti, Tehosekoitin
Congi
09.01.2004 15:51:20
Käsittääkseni oikea nimi on pima?

Voi sitä pima:akin soittaa, mutta "perus-versio" on kuitenkin toi pami.

Kynnet ovat aika yksilöllisiä. Joskus kestää, joskus ei.
T.Congi
Robert
10.01.2004 13:24:53
Ai pitäisikö kieliä näppäillä kynsillä? Itse olen näpytellyt sormenpäillä viimeiset pari vuotta...
Musiikki parhaimmillaan on sitä, että yksinkertaisen sointukulun päälle improvisoidaan teknisesti haastava soolo...
Congi
10.01.2004 16:05:51
Ai pitäisikö kieliä näppäillä kynsillä? Itse olen näpytellyt sormenpäillä viimeiset pari vuotta...

Suosittelen kynsillä näppäilemistä. En tiedä ketään joka soittaa sormipäillä tremoloa hyvin. Kertokaa jos tunnette.
T.Congi
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)