Aihe: Finale 2003
1
weikka
14.04.2007 21:27:19
Muistaako joku, kuinka Finale 2003:ssa muutetaan giff tai jpg-muotoon nuotti?
EP
15.04.2007 07:50:05

Eikös ne pdf :ksi yleensä?
Jokatapauksessa manuaalista pitäisi varmaan löytyä!
Pop Corn
15.04.2007 07:58:59
Eikös ne pdf :ksi yleensä?
Jokatapauksessa manuaalista pitäisi varmaan löytyä!

Varmasti manuaalista löytyy, ja jos ei löydy, niin ei sitä ihmisen tarvitse tietääkään!

..... :=)

Mutta joo, mä ymmärsin kysymyksen niin, että kuinka kuvasta saadaan nuotit
tietokoneen ymmärtämään muotoon eli midiksi. Ja siitäpä kiinnostuin.
.
Hianomies
15.04.2007 11:02:18

Mulla on Finale 2002-dinosaurus, ja ainakaan siinä homma ei onnistu suoraan. Pitää olla lisäksi joku grafiikkaohjelma, itse oon käyttänyt Photoshoppia.
weikka
15.04.2007 11:05:46
Kiitos vastauksista! Tarkoitin kylläkin, että kun saa nuotin kirjoitettua finalella, niin kuinka se muutetaan tiff-tai muu muotoon, esim.juuri pdf:ksi, että sen voi lähettää esim. sähköpostissa kaverille tulostettavaksi? Aikani etsittyä löysin yhden tavan: grafiikkatyökalu ja export pages-kohta ja sieltä saa tiffiksi. Mutta 2003 versiossa ei taida saada pdf:ksi?
jPekka
15.04.2007 12:29:47

Mutta 2003 versiossa ei taida saada pdf:ksi?

Lähes kaikista ohjelmista saa pdf-muotoon tulostamalla postscript-tulostusmuodossa tiedostoon ja sitten muuttamalla tämän .ps- tai .eps-tiedostoon pdf:ksi sopivalla ohjelmalla, esim Acrobat Distillerillä. Tuo on maksullinen tuote, tosin.
"Isn't the universe a wonderful place? I wouldn't live anywhere else." -- G'Kar (Andreas Katsulas 1946-2006)
Janus
15.04.2007 13:45:10
Lähes kaikista ohjelmista saa pdf-muotoon tulostamalla postscript-tulostusmuodossa tiedostoon ja sitten muuttamalla tämän .ps- tai .eps-tiedostoon pdf:ksi sopivalla ohjelmalla, esim Acrobat Distillerillä. Tuo on maksullinen tuote, tosin.

Tai sit asentaa koneelle jonkun ilmaisen PDF-printterin, eli ohjelman joka asentaa "virtuaalisen tulostimen", jonka avulla PDF:iä voi tehdä suoraan. Hyviä ovat esim. CutePDF ja PrimoPDF. Macintosh (OS X) printtaa myös suoraan PDF-tiedostoon niin haluttaessa ilman lisäohjelmia.
Hianomies
15.04.2007 13:54:46

Näin tein itsekin vanhalla Finalella Mäkin ysikäyttiksessä. Vähän hankalaa mutta toimi. Nyt on Tiikeri ja Sibelius ja pdf:t saa yhdellä hiiren klikkauksella, niin se kehitys kehittyy...
samulirask
18.04.2007 00:28:01

Itse olen muuttanut nuotit Finale Allegrolla PDF:ksi CutePDF-virtuaalitulostimella. On ilmainen, ja erittäin kätevä käyttää. Menen siis tulostusvalikkoon normaalisti ja valitsen setupista tulostimeksi CutePDF:n. CutePDF kysyy, mihin haluan tekeleeni tallentaa ja siinä se: Tuotos PDF-muodossa. En ole sitä Gif-exporttausta viitsinyt käyttääkään, kun tämä on ollut niin kätevä tapa.

www.cutepdf.com
www.elisanet.fi/samuli.rask
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)