Juzzu 17.12.2003 06:53:01 | |
---|
No ei nyt ihan kaikkia. toi kohta "Bändin nimi on siis Formed" kuulostais ihan järjettömältä, jos siitä kohtaa menee ja jättää siis-sanan pois. ei vähän töksähdä tai mitään. Ei se kuulosta järjettömältä ainakaan tälläisen 80-luvulla peruskoulun käyneen korvaan. Mutta minäpä olisin tuonkin kirjoittanut "Bändimme nimi on Formed." Mut siis hei kato kun mä oon vähän niinku kalkkis tai jotain. Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
Fortune 17.12.2003 18:51:09 | |
---|
No ei nyt ihan kaikkia. toi kohta "Bändin nimi on siis Formed" kuulostais ihan järjettömältä, jos siitä kohtaa menee ja jättää siis-sanan pois. ei vähän töksähdä tai mitään. 'Siis' -sanan ylenkäyttö on paha vika, tuosta tekstistä voi kyllä jättää joka ikisen pois. Oikea ja korrekti kieli ei koskaan ole kirjallisessa, virallisehkossa tuotoksessa pahitteeksi. Jollei vastaanottaja ole täysin lukutaidoton imbesilli :) "Look behind you, a three-headed guitar!" |
Reddie 17.12.2003 21:22:08 (muokattu 17.12.2003 21:23:27) | |
---|
Kiitosta vaan kaikille osallistuneille! Varsinkin Mordencainen ja Fox, teidän kommenttien (ja tottakai muidenkin) pohjalta lähetään me tekemään sit toi meidän viimeistelty kirje. Teidän ansiosta ens keväänä ette voi välttyä meidän musalta Suomen radiokanavilla. ;) Niin ja pahoittelen jos tää avasi joillakin jonkun suuren äidinkielisen debatin. =) |
Juha86 23.12.2003 22:53:00 | |
---|
Vielä tuosta siis-sanasta. Mä tarkotan sitä, et kun se bändin nimi on kerrotaan jo kirjeen alussa, niin sen takia se kuulostaa (okei, ainakin mun mielestä) tyhmältä, jos seuraavan kerran nimeä mainittaessa ei käytetä sanaa "siis". mut ihan sama =) ~totuus ei pala tulessakaan~ |
sellisti 28.12.2003 18:04:15 | |
---|
Espoossa lienee aika pienet UG-piirit, jos kahden keikan perusteella uusi bändi saavuttaa "vankkumattoman maineen" ja biisit ovat "ehdottomia vetonauloja". Kannattaakohan ihan noin itsevarmaa kommenttia laittaa saatekirjeeseen..? Voi vastaanottaja saada vaikutelman, että bändin jäsenillä ei ehkä ole ihan realistiset kuvitelmat itsestään tai mahdollisuuksistaan. Asenne on tärkeä, muttei vääränlainen asenne. Oikeinkirjoitusta on aina mukavampi lukea kuin väärinkirjoitusta. "Yhtiin treeneihin" särähtää ainakin minun korvaani todella pahasti. Samoin "kerennyt säveltämään" on aika hölmön kuuloinen. Soitto on laiffii. |
NORTON 28.12.2003 18:33:07 | |
---|
Pitäis olla vähän enempi lesoilua. Kyllä se niitten setien mieltä lämmittää, kun ne näkee että nuoret ihan hurjina. Jos bändit valkattaisiin saatekirjeiden täsmällisyyden perusteilla, niin silloin tilastotieteilijät veisivät kaikki paikat. Olen Rock´n´Rollin Kristus. |
Teitittely ja muuten loppuun asti viilattu kielioppi ei liene pakollinen kun kuitenkin pitäisi koittaa erottua muista jotenkin. Sen sijaan personointi on ehdottoman tärkeää. Eli ei mitään Dear Vastaanottajahenkilö-aloituksia, vaan ottaa selville kenelle se kirje pitää lähettää. Sitten voi miettiä että mitä sille kirjottais ja mitä siltä haluaa. Eli kertoo tulevista keikoista tai ehdottaa paikanpäällä käyntiä jos on lähistöllä toimisto. Ketään ei varmaan kiinnosta entiset jäsenet ja muu, eli bio. Sen sijaan tärkeimmät saavutukset kannattaa kertoa, eli keikat, biisit radiosoitto ja haastattelut. Valokuva varmaan nykyään vaikuttaa myös. Kehityskelpoista tuotettahan nuo etsii, eli jos saa vakuutettua että on edes jokunen "fani" vaikka pelkästään hyvännäköisten soittajien takia, niin se on pohja levy-yhtiölle mistä alkaa kehittää. minun kaksi centtiäni |
askomiko 03.01.2004 21:18:05 (muokattu 03.01.2004 21:19:45) | |
---|
Juu, aivan liian pitkä tuo eka. Lyhyt ja ytimekäs, suoraan asiaan. Soittajien nimilläkään niin kauhiasti väliä, eikä autotallibändin historialla ole mitään väliä. Mitä on saatu aikaan, ja miltä se kuulostaa. |
blastoff 03.01.2004 21:51:32 | |
---|
Pitäis olla vähän enempi lesoilua. Tuo minullakin tuli ensimmäisenä mieleen. Itsevarmuutta peliin. Te olette rock-bändi, ettekä mikään helluntalaisseura! Suosittelen aloittamaan kirjeen vaikka klassisesti tähän tyyliin: "Galaksit räjähtää ja Formed laskeutuu rankaisemaan kaikkia!...", jonka jälkeen voittekin sitten haistattaa paskat koko saatteen lukijalle ja kirjoittaa vielä muutaman rivin verran rivouksia vaikkapa lukijan vaimosta/tyttöystävästä/tyttärestä jne... Näillä eväillä levytyssopimuksen luulisi irtoavan aika nopeasti. |
Exhausted 05.01.2004 19:02:27 (muokattu 05.01.2004 19:02:47) | |
---|
tehtiin tuossa joku aika sitten splittilevy Blind-nimisen bändin kanssa. itse sitten aktiivisena lähettelin sitä arvosteltavaksi. kirjoitin puolikkaan A4 täyteen oman bändin historiaa ja kuvausta tyylistä. Toisesta bändistä ei löytynyt mitään infoa netistä enkä ehtinyt kysellä niin kirjoitin vaan lyhyesti että "Blind tulee Parolasta, on toiminut vuodesta x saakka ja tehnyt pari eepeetä", ja sitten kokoonpanon ja yhteystiedot. Yhdessä arvostelussa kehuttiin Blindin ytimekästä saatekirjettä. sellainenko sen sitten pitää olla? |
fox 05.01.2004 22:04:40 | |
---|
"Blind tulee Parolasta, on toiminut vuodesta x saakka ja tehnyt pari eepeetä", ja sitten kokoonpanon ja yhteystiedot. Yhdessä arvostelussa kehuttiin Blindin ytimekästä saatekirjettä. sellainenko sen sitten pitää olla? Periaatteessa sanoisin että kyllä. Varsinkin mitä isompi firma tai mitä vähemmän on väkeä, niin kummassakaan tapauksessa ei mitään novellia sinne. Ei ne ehdi/jaksa/kiinnostu lukemaan bändin yksityiskohtaista historiikkia, sen aika tulee sitten jos on tullakseen. Rönsyilevä bio ei kiinnosta vaikka se bändille itselleen on toki hyvin tärkeä. Musiikkityylin se setä/täti kyllä kuulee oheiselta demolta. Mitä simppelimpi ja valitettavasti asiallisempi saate, sen parempi. Demohan siinä se pääasia on. Elikkäs tuolla lainauksessa on suurinpiirtein kaikki mitä saatekirjeessä tarvitsee olla. Keep it simple... :) |
Exhausted 05.01.2004 22:50:10 | |
---|
niin. hyvä tietää. |
Meisseli 06.01.2004 01:22:39 | |
---|
aivan liian pitkä. can't help 'bout the shape I'm in. I can't sing I ain't pretty and my legs are thin |