Aihe: Hyvä tft-näyttö!
1 2
Titares
11.04.2007 09:37:40
Vau, onpas mennyt halvaksi!
krushing
11.04.2007 11:39:47

* Samsung Syncmasterit on yleisesti ihan jees.
* LG Flatronit oli myös yllättävän hyviä (oli mulla jopa edellisessä duunissa ihan graafikkohommissakin).
* Dell Ultrasharpit on erittäinkin jees.
* Eizo/LaCie/Apple Cinema jos haluu ns. priimaa - mutta koti-/audiosovelluksissa yleensä vähän liioittelua. Ei silti, on tällä 30" Applella mukava tehdä hommia :)
Titares
11.04.2007 12:08:46 (muokattu 12.04.2007 11:33:10)
Huom! Halkaisijaltaan 20 tuumainen laajakuvanäyttö on matalampi kuin 19 tuuman tavallinen näyttö. Olen kuitenkin ollut tyytyväinen 21 tuumaiseen laajakuvanäyttöön, joka ei minusta vaikuta liian matalalta. Isompikaan ei olisi pahitteeksi, mutta hinta on ollut esteenä aikaisemmin. Myös hiiri pitää säätää kulkemaan täysillä jo tällä kuvakoolla.
LaXu
12.04.2007 01:30:17
Ahaa, no niin.

Oliko tuo nyt sitten hyvä vai ei? Jotenkin vähän vanhentuneelta vaikutti.

Ainakin se omaa näyttöäni (joka on siis edelleen myynnissä eikä mitenkään vanha) pukkasi kun hain.
LaXu
12.04.2007 01:34:10
Huom! Halkaisijaltaan 20 tuumainen laajakuvanäyttö on huomattavasti matalampi kuin 19 tuuman tavallinen näyttö. Olen ollut tyytyväinen 22 tuumaiseen laajakuvanäyttöön, joka ei vaikuta liian matalalta. Isompikaan ei olisi pahitteeksi, mutta hinta on ollut esteenä aikaisemmin. Myös hiiri pitää säätää kulkemaan täysillä jo tällä kuvakoolla.

Pystysuunnassa resoa on 19" ei-widescreenissa ja 20" widescreenissa about paljon (1024 vs 1050). 22" taasen ei ole kuin suuremmat pikselit.
Titares
12.04.2007 11:35:55 (muokattu 12.04.2007 11:36:54)
... Suuremmat pikselit tekevät ihmeitä. Minua ei haittaisi lainkaan vaikka pikselikoko ja samalla näytön koko tuplattaisiin molemmissa suunnissa - päinvastoin ei tarvitsisi enää tihrustaa näyttöä alle metrin etäisyydeltä.
PIM
12.04.2007 13:44:34
... Suuremmat pikselit tekevät ihmeitä. Minua ei haittaisi lainkaan vaikka pikselikoko ja samalla näytön koko tuplattaisiin molemmissa suunnissa - päinvastoin ei tarvitsisi enää tihrustaa näyttöä alle metrin etäisyydeltä.

Hommaa pari 40" LCD-telkkaria näytöksi niin ei tarvi tihrustella ja näkee vähän kauempaakin.
Titares
12.04.2007 15:14:36
Kunhan nyt saisi edes yhden. Pahus kun menin taannoin ostamaan 36-tuumaisen telkkarin, kun lättänät olivat vielä kalliita!
WanhaWetäjä
12.04.2007 16:01:30

Kunhan nyt saisi edes yhden. Pahus kun menin taannoin ostamaan 36-tuumaisen telkkarin, kun lättänät olivat vielä kalliita!

Just ostin Sonyn 32" digitaulu-TV:n...siitäpä sais Macciin oivan näytön ;-)
Yhellä studiolla kattelin just että oli varmaan 40"taulu-TV yhtenä näyttönä, kyllä siitä hyvin näky Pro Tools ja Atnhrax-autotune,HOHO!

Mulla on ollut Samsung SyncMaster913v Macissa, ihan ok, ja 3:n vuoden pikselitakuu...aattelin päivittää tuon siihen 22" laajakuvanäyttöön jossain vaiheessa.

Pojalla on joku Fujitsu/Siemens 17", ihan ok sekin on, yks pikseli siitä on mennyt, mutta eipä haittaa mitään eli ei sitä edes yleensä huomaa.
Ostan Casion kun täytän 50v...
Titares
12.04.2007 20:28:31
Samsungin 3 vuoden takuu kannattaa tosiaan panna merkille!

Eivät kuulemma kuitenkaan vaihda näyttöä uuteen tostavain, jos on ihan pieniä pikselivirheitä, mutta ainakin hailakka pikselirivi riittää ja kainalossa on uusi Samsungi - nimimerkki "kokemusta on".
jPekka
14.04.2007 18:36:45

* Samsung Syncmasterit on yleisesti ihan jees.

Hmm. Minulla on neljä tai viisi vuotta vanha SyncMaster 191t, joka on oikei hyvä - siihen tuli kyllä pikkuvika ja näyttö rupesi välkkymään, mutta onnistuin, ihme kyllä, korjaamaan vian itse (irronnut juotos paikassa, johon sen pääsi juottamaan takaisin). Samassa koneessa on kakkosnäyttönä vuoden vanha SyncMaster 913v, josta en ole oppinut pitämään ollenkaan niin paljon. Väritasapainoa tuntuu olevan täysin mahdotonta saada samanlaiseksi kuin vanhemmassa mallissa (luultavasti johtuu siitä, että uudessa on valaisu hoidettu ledeillä), ja kuva ei muutenkaan ole yhtä sävykäs. TFT-näytöissäkin hinta näkynee laadussa.
"Isn't the universe a wonderful place? I wouldn't live anywhere else." -- G'Kar (Andreas Katsulas 1946-2006)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)