Aihe: Adobe Auditionista
1
Speedy
31.12.2003 14:41:31

Imuroin netistä kyseisen ohjelman, jonka lisäksi imuroin valmistajan tekemiä valmiita looppeja. Nyt mietinkin, että onko mahdollista muuttaa näitten valmiiden looppien, esim. vaikka kitara riffin sävel-lajia.. Koko biisin sävel-lajinhan pystyy sieltä ala-oikealta muuttamaan, mutta miten voi muuttaa A:sta menevän riffin E:hen? Eli jos haluaisin tehdä samasta loopista (joka on alunperin A:sta) kokonaisen sointukierron, esim. A - E - D - A?

Ja ilmeisesti jos muuttelee (miksaa) noita looppeja, niin alkuperäisethän säilyy entisellään, eivätkä muutu..?

Kiitos vaivan näjöstänne..=)
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
jPekka
31.12.2003 15:28:09

Imuroin netistä kyseisen ohjelman, jonka lisäksi imuroin valmistajan tekemiä valmiita looppeja. Nyt mietinkin, että onko mahdollista muuttaa näitten valmiiden looppien, esim. vaikka kitara riffin sävel-lajia..

Kyllähän tuo mahdollista on Auditionin pitch shiftillä, mutta a) sen muutosprosentin laskeminen voi olla vähän työlästä ja b) äänenlaatu kärsii kyllä.
- SOITTAKAA 4'33"!!!!!!!!
Speedy
31.12.2003 15:53:19

Kyllähän tuo mahdollista on Auditionin pitch shiftillä, mutta a) sen muutosprosentin laskeminen voi olla vähän työlästä ja b) äänenlaatu kärsii kyllä.

No perhana..=( Mites, jos ton ohjelman ihan ostaa, niin tuleeko siinä mukana enemmän noita looppeja.. JA onkos niitä jostain muualta netistä saatavana..?
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
karkki
31.12.2003 17:30:50

No perhana..=( Mites, jos ton ohjelman ihan ostaa, niin tuleeko siinä mukana enemmän noita looppeja.. JA onkos niitä jostain muualta netistä saatavana..?

Audition on muistaakseni Adoben yrityskaupalla hankkima Cool Edit. Ainakaan CE:n mukana ei tainnut looppeja tulla vaan niitä sai imuroida mm. Cool Editin valmistajan Syntriliumin www-sivun kautta löytyvästä Loopalogy-sivustosta. Loopalogyn looppeeja sitten sai ihan ostaa suurempina kokoelmina, ilmaisilla ei pitkälle pötki.

Kaikenlaisia looppeja on netti väärällään, mutta parhaat ja käyttökelpoisimmat makailevat rahaa vastaan luovuteltavilla cd-levyillä. Tässä asiassa olen mielelläni väärässä, joten korjatkaa toki...
jorma_r
02.01.2004 09:45:24
Tässä asiassa olen mielelläni väärässä, joten korjatkaa toki...

Itse asiassa Auditionin täyden version mukana tulee 2 CD:ta - toisella itse softa ja toisella sampleja ja looppeja. Nettipäivityksen mukana ääniä ei saa. Äänien määrä on jokunen tuhat.

Mitään valaisevampaa tuosta materiaalista en osaa sanoa koska olen pärjännyt itse sillä ensimmäisen CD:n sisällöllä. Kaiketi ne ihan ok juttua ovat. ;)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)