Aihe: Boottausongelma?
1
baron
25.03.2007 11:15:18

Mulla on mun PC:ssä boottausongelma: Usein se joko jää reagoimattomaan tilaan, jolloin ei auta kuin pistää virrat pois tai kerta toisensa jälkeen alkaa boottaamaan alusta, välillä taas toimii kuin enkeli.
Mä oon yrittänyt selvittää sitä XP:n ohjeen käynnistysongelmaselvityksen avulla mutta ei tahdo tulla mitään kun laite toimii epäloogisesti.

Ainoa logiikka jonka mä oon ollut löytävinäni: Kun kone on ollut pitkään seis, boottaamisen kanssa saa tapella, jos taas edestakaisin sammutat ja boottaat, toimii kuin enkeli.

Onko mahdollista, että siinä on "kylmäkäynnistysongelma" kun taas lämpimänä ei?
Jos on, mistä voisi johtua?
Mark Levine: "Dissonance is not a pejorative term"
Johann Onn
25.03.2007 14:26:20 (muokattu 25.03.2007 14:26:41)
Luultavammin se on just se "konkkaongelma".

Mulla on takana olevassa koneesta 7-8 konkkaa pullistunu ja välillä toimii hyvin ja välillä taas hyvin huonosti. Jos sitä alkaa pitämaan tuntikausia, päivästä toiseen päällä, alkaa tulla enemmän ja enemmän ongelmia.

On tullu kyllä nähtyä emolevyjä, joissa pari vähän pullistunutta konkkaa, on jo aiheuttanu totaalisen toimimattomuuden. Eikä ne edes ollut mitään sellasia "halvinta mitä löytyy" emoja.
EP
25.03.2007 15:41:12 (muokattu 25.03.2007 15:46:32)
Mulla ei oo kun tässä vanhassa 98 :ssa hiukan tuota ongelmaa, ei haittaa käyttöä juurikaan ja sehän kuuluukin 98 :n ominaisuuksiin! 8)

Jos sulla on ilkeä "naapuri", niin voisko johtua myös siitä?? 8))
baron
25.03.2007 18:02:31 (muokattu 26.03.2007 13:24:42)

"I have used Norton since 2001. The latest version 2007 proved to be a disaster. My laptop worked perfectly before but after installation I got iminent drive failure warnings. I have had to replace the hard drive. I installed it on my desktop PC and I kept on getting error messages - sometimes asking me to verify my subscription, sometimes other messages. Finally I started getting registry error messages followed by a failure to boot windows XP - even in safe mode."

Mahtoikohan vika selvitä?
Mä ostin alkuvuodesta Norton Internet Security 2007. Sen jälkeen PC alkanut kaikilla mahdollisilla tavailla temppuilla, ihmeellisiä varoituksia, kaatumisia ja boottausongelmia.
Nyt muutaman päivän duunin, muutaman puhelinsoiton Symantecin tukeen (Viroon?), muutaman E-mailin (Intiaan ja Ruotsiin) ja useiden poistamis- ja uudelleen asennusvaiheiden jälkeen oon saanut version 2007.2 toimimaan ja näyttää, että ongelmat hävinneet?

Koputan puuta mutta nyt boottaa niin nopeasti kuin kuuluukin eikä nipota mistään.
Jos mun epäily on oikea, niin virusohjelma on toiminut pahimman luokan viruksena!
Ilmankos mitkään virusohjelmat eivät sitä löytäneet.

Edit: Kyllä mulla oli kaksi ongelmaa: Sekä Nortonongelma joka on ratkennut että "kylmäboottausongelma" joka ei vielä ratkennut.

Edit2: Vein lafkaan korjattavaksi. Pintapuolisesti tarkastellen konkat näyttivät olevan kunnossa, epäilivät virtalähdettä.
Mark Levine: "Dissonance is not a pejorative term"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)