Aihe: MacBook ja musiikkiohjelmat
1
suukapula
20.03.2007 14:58:10
On aikeissa ostaa MacBook ja kiinnostaisi tietää, onko sille kelvollisia esimerkiksi Kristaliin verrattavia freeware-ohjelmia. Ja kun on, mitä suosittelette?

Millainen äänikortti Macissä on? Onnistuuko nauhoittelu samalla tavalla kuin pöytäkoneellakin?
duane
20.03.2007 15:24:40
Siinä on mukana Garageband -niminen softa, jolla pärjää yllättävänkin hyvin äänitystouhuissa. äänikortissa on line-in, eli kyllä sillä esim sähkökitaraa jotenkuten saa äänitettyä.

RAM-muistia olisi hyvä olla vähintään 1G, mielellään 2G.
Äänimies / Apple MacSalesman
PIM
20.03.2007 15:49:44
OSX:lle löytyy ilmaisksi versio Ardourista (www.ardour.org) ja Reaperista maksullinen versio.
suukapula
20.03.2007 16:34:55
Kiitos vastauksista!

Voiko äänikorttia vaihtaa sitten parempaan? Hieman hävettää, vaan kun ei ole minkäänlaista tietoa mäkeistä.
Fortune
20.03.2007 16:39:40
Kiitos vastauksista!

Voiko äänikorttia vaihtaa sitten parempaan? Hieman hävettää, vaan kun ei ole minkäänlaista tietoa mäkeistä.

Kyseessä on kannettava tietokone, jonka usb- ja firewire-väyliin saa kyllä kiinni vaikka minkälaista audiointerfacea. DI-boksin kanssa line in on Maceissa varsin kelpo, mutta itse hankin ihan Edirolin perusboksin kotidemoilua varten, 2in/2out, usb-väylään menee, hyvin toimii.
Look behind you, a three-necked guitar!
Sertzo S
20.03.2007 16:47:23
Olen itse hankkimassa iMac-konetta musantekoon PC:n tilalle ja täällä esitetyt kaikki kysymykset kiinnostaa minuakin. :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)