Aihe: MacBook ja musiikkiohjelmat
1
duane
20.03.2007 15:24:40
Siinä on mukana Garageband -niminen softa, jolla pärjää yllättävänkin hyvin äänitystouhuissa. äänikortissa on line-in, eli kyllä sillä esim sähkökitaraa jotenkuten saa äänitettyä.

RAM-muistia olisi hyvä olla vähintään 1G, mielellään 2G.
Äänimies / Apple MacSalesman
PIM
20.03.2007 15:49:44
OSX:lle löytyy ilmaisksi versio Ardourista (www.ardour.org) ja Reaperista maksullinen versio.
suukapula
20.03.2007 16:34:55
Kiitos vastauksista!

Voiko äänikorttia vaihtaa sitten parempaan? Hieman hävettää, vaan kun ei ole minkäänlaista tietoa mäkeistä.
Fortune
20.03.2007 16:39:40
Kiitos vastauksista!

Voiko äänikorttia vaihtaa sitten parempaan? Hieman hävettää, vaan kun ei ole minkäänlaista tietoa mäkeistä.

Kyseessä on kannettava tietokone, jonka usb- ja firewire-väyliin saa kyllä kiinni vaikka minkälaista audiointerfacea. DI-boksin kanssa line in on Maceissa varsin kelpo, mutta itse hankin ihan Edirolin perusboksin kotidemoilua varten, 2in/2out, usb-väylään menee, hyvin toimii.
Look behind you, a three-necked guitar!
Sertzo S
20.03.2007 16:47:23
Olen itse hankkimassa iMac-konetta musantekoon PC:n tilalle ja täällä esitetyt kaikki kysymykset kiinnostaa minuakin. :)
Joonas
21.03.2007 17:46:35
Tosta Garage Bandista ei saa pihalle kasittaakseni kunnon audiota (ne on kaikki kompressoituja aanitiedostoja) eika midiakaan voi exportata esimerkiksi Finaleen vietavaksi. Muutenkin noi MIDIn editointiominaisuudet on kylla heikot.

Muuten ihan kelpo softa, mut paistaa lapi se "ostasit ny paremman" -ajatus, mika applella varmaan on ollukin kun ovat sen ilmaisjakeluun laittaneet (ie. saat softan OSXn mukana).

Joonas.
Sataa sataa ropisee, pili pili pom!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)