Aihe: Laulaminen soiton lomassa
1 2
S3k7u
13.03.2007 11:23:05

Itsekkin lauleskelen samalla kun renkutan plektralla bassoa. Omia kappaleitani tietenkin. Vaikaetahan se on, sit kun pitäis vielä kattoa mitä soittaa ja laulaa samaan aikaan. Varsinkin jos on nopea tempo tai hankala riffi.
Amnesiac
20.03.2007 01:19:41

Joo itse toimin leadlaulun lomassa myös bassossa. Sormilla soitan. Aluksi vaatikin totuttelua enemmän, nykyään menee monimutkaisempiakin kuvioita samalla kun laulaa.

Yleensä teen itse biisit akustisella kitaralla ensiksi tai hion ne laulumelodiat kuntoon, sitten yleensä näppäilen bassottelun siihen mukaan ja sovitan yhteen.

Totuttelemestahan tuo vaatii, esim. mielestäni rytmikitaraosuuksia on laulun kanssa helpompi sovittaa yhteen kuin bassoa ja laulua, mutta turha valittaa kun bändissä on kuitenkin jo kaksi helvetin kovaa kitaristia :)
"Maailma on muovia, kaunista ruusunpunaista."
T.Urmio
20.03.2007 15:16:51 (muokattu 20.03.2007 15:19:22)
Ketjun aloittajalle vinkki, joka toimi ainakin meikäläisen kohdalla: valitse joku biisi jossa on konstikas rytmitys ja soittimen ja laulun kesken mahdollisimman erilainen. Sitten opettelet soittamaan ja laulamaan sen vaikka väkisin.

E:Lisäisin vielä, että kovaa työtä ja monta turhautumista vaatii ennenkuin homma rupeaa olemaan selkäytimessä. Paitsi jos on syntynyt lahjakkaaksi.
No ei se mun vika oo
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)