Joo itse toimin leadlaulun lomassa myös bassossa. Sormilla soitan. Aluksi vaatikin totuttelua enemmän, nykyään menee monimutkaisempiakin kuvioita samalla kun laulaa. Yleensä teen itse biisit akustisella kitaralla ensiksi tai hion ne laulumelodiat kuntoon, sitten yleensä näppäilen bassottelun siihen mukaan ja sovitan yhteen. Totuttelemestahan tuo vaatii, esim. mielestäni rytmikitaraosuuksia on laulun kanssa helpompi sovittaa yhteen kuin bassoa ja laulua, mutta turha valittaa kun bändissä on kuitenkin jo kaksi helvetin kovaa kitaristia :) "Maailma on muovia, kaunista ruusunpunaista." |
Joo itse toimin leadlaulun lomassa myös bassossa. Sormilla soitan. Aluksi vaatikin totuttelua enemmän, nykyään menee monimutkaisempiakin kuvioita samalla kun laulaa. Yleensä teen itse biisit akustisella kitaralla ensiksi tai hion ne laulumelodiat kuntoon, sitten yleensä näppäilen bassottelun siihen mukaan ja sovitan yhteen. Totuttelemestahan tuo vaatii, esim. mielestäni rytmikitaraosuuksia on laulun kanssa helpompi sovittaa yhteen kuin bassoa ja laulua, mutta turha valittaa kun bändissä on kuitenkin jo kaksi helvetin kovaa kitaristia :) Koska aloitit tuon homman? |
Ketjun aloittajalle vinkki, joka toimi ainakin meikäläisen kohdalla: valitse joku biisi jossa on konstikas rytmitys ja soittimen ja laulun kesken mahdollisimman erilainen. Sitten opettelet soittamaan ja laulamaan sen vaikka väkisin. E:Lisäisin vielä, että kovaa työtä ja monta turhautumista vaatii ennenkuin homma rupeaa olemaan selkäytimessä. Paitsi jos on syntynyt lahjakkaaksi. No ei se mun vika oo |