Aihe: Pistäkää ääninäytettä soitostanne.
1 2 3 4 585 86 87 88 89122 123 124 125 126
wavelength
16.03.2007 23:59:35

Hyvältä tuo sun pätkä muuten kuulosti, tommoseen komppailuun toimis vaan mun mielestä jämäkämmät soundit. Mutta jos omaan korvaan kuulostaa hyvältä, niin ei siinä sitten mitään!

Mun mielestä nuo "epänormaalin" kireät soundit toimii just hyvin. Eihän klipissä poppia tai rokkia soiteta, vaan enemmänkin tuommoista breakbeat/hiphop/funk-osastoa. Ärhäkät ja lyhyet rumpusoundit tuovat mieleen junglessa käytetyt kiihdytetyt samplet, ja pitkääään soivat symbaalit luovat tähän hauskan kontrastin.
Aegis
17.03.2007 13:48:07
Uutta mättöä kehiin, eli neljä biisiä uutta Marttyyrioperaatiota:
http://www.mikseri.net/artists/?id=47841

Grindiä ja juustohumppaa luvassa. Nauhoitettu Bonhamina ja miksattu mahdollisimman märäksi.
Tame wolves are nothing but dogs.
Liver-Box
19.03.2007 14:36:43

www.myspace.com/kuolemantrubaduurit

Iiivil humppaa ilman laulajaa. Toistaiseksi.
Tunnuksesi on pistetty jäähylle, joka on voimassa 26.04.2006 00:06 asti. Jäähyn syy: "kristityt o homoja ja bläkki parasta." Ei näin.
haunted
19.03.2007 15:26:10
www.myspace.com/kuolemantrubaduurit

Iiivil humppaa ilman laulajaa. Toistaiseksi.

Hyvähyvä. Hyvät riffit ja mukavat rumpuraidat. Positiivista erityisesti se että ei mennä Göteboriin vaikka olis mahiksia..
Naisetkin käyvät kakkalla!
Sonormies
19.03.2007 17:09:35
Enemmän mua riepoo se että nykyään myös on olemassa rumpaleita/rumpuharrastajia, jotka soittaa ihan viimesen päälle hiotuilla kultasoundeilla...paskasti.

Mua ei rievo, vaikka kuinka huono enemmän tai vähemmän soittanut rumpali soittaisi hyvillä soundeilla. Hyvät soundit on aina hyvät soundit. Ja olisi tosi hienoa, jos kaikilla maailman rumpuharrastajilla olisi hyvät soundit. Hyvä soundi on tietysti makuasia, mutta meinaan, että kaikki olisivat tyytyväisiä rumpujensa soundeihin eika vit..taisi nähdä omia rumpuja, kun ne on ne saamarin "pahvilaatikkosoundirummut".

Hyvältä tuo sun pätkä muuten kuulosti, tommoseen komppailuun toimis vaan mun mielestä jämäkämmät soundit. Mutta jos omaan korvaan kuulostaa hyvältä, niin ei siinä sitten mitään!

Samaa mieltä. Hyvä, jos olet tyytyväinen, mutta tuon näytteen perusteella Kumut jää kyllä minulta ostamatta. Toivottavasti vika oli tosiaan siinä Ö-luokan mikissä eikä rummuissa. Tuli väkisinkin näytettä kuunnellessa mieleen se, että mistäköhän tuo Kumu-nimi mahtaa olla keksitty. KuMu = Kurkkupurkit Mukana? :-)
"Mulkkujen kanssa ei tehdä päivääkään töitä" - Mato Valtonen
DrmBug
19.03.2007 17:33:14
Mua ei rievo, vaikka kuinka huono enemmän tai vähemmän soittanut rumpali soittaisi hyvillä soundeilla. Hyvät soundit on aina hyvät soundit. Ja olisi tosi hienoa, jos kaikilla maailman rumpuharrastajilla olisi hyvät soundit. Hyvä soundi on tietysti makuasia, mutta meinaan, että kaikki olisivat tyytyväisiä rumpujensa soundeihin eika vit..taisi nähdä omia rumpuja, kun ne on ne saamarin "pahvilaatikkosoundirummut".

Hyvissä soundeissa ei tietenkään (kenenkään mielestä) ole mitään vikaa. Mutta ainakin ulkomaisilla rumpufoorumeilla tuntuu olevan yhä enemmän niitä "rumpaleita" jotka haalii kaikki parhaat kamat ja tuunaa ne viimesen päälle eikä panosta ollenkaan soittamiseen. Eli soittaa silkkaa paskaa parhailla kamoilla ja soundeilla.
ODOMANKOMA BOO ADZEE OBOO KYEREMA
Sonormies
19.03.2007 21:32:19 (muokattu 19.03.2007 21:41:05)
Hyvissä soundeissa ei tietenkään (kenenkään mielestä) ole mitään vikaa.

Miten niin ei ole? Et tainnut lukea edellistä sivua tästä keskustelusta. Pistänpä tähän lainauksen Sunisen tekstistä:

Enemmän mua riepoo se että nykyään myös on olemassa rumpaleita/rumpuharrastajia, jotka soittaa ihan viimesen päälle hiotuilla kultasoundeilla...paskasti.
En solvaa ketään, enkä viittaa kehenkään.

Suninen sanoo siis, että huonosti soittavat rumpalit, joilla on hyvät soundit ärsyttävät häntä. Sopii ärsyyntyä, ei siinä mitään - vapaassa maassahan tässä elellään. En vain ymmärrä, miksi hyvät soundit ärsyttävät. Onko Sunisen ärtymys pienempi, jos aloittelevalla tai lahjattomalla rumpalilla on huonot soundit?

Myönnän, että minua puolestaan ärsyttää, jos joku puolustelee kurkkupurkkisoundiKumujen omistajan typerää lausuntoa. Annetaan jokaisen seistä ihan itse omien sanojensa takana ja tarvittaessa perustella lausuntonsa ja kantansa.

Mutta ainakin ulkomaisilla rumpufoorumeilla tuntuu olevan yhä enemmän niitä "rumpaleita" jotka haalii kaikki parhaat kamat ja tuunaa ne viimesen päälle eikä panosta ollenkaan soittamiseen. Eli soittaa silkkaa paskaa parhailla kamoilla ja soundeilla.

Parempi sekin kuin olla mummoja ryöstelemässä. Jos ei muita vahingoita niin siitä vaan - vaikka nukkuisi bassarissa. Ei kaikista tule hyviä rumpaleita, mutta joku pääsee kenties vähän lähemmäksi unelmaansa hankkimalla hyvät kamat. So?
K.Suninen
19.03.2007 21:57:12
Myönnän, että minua puolestaan ärsyttää, jos joku puolustelee kurkkupurkkisoundiKumujen omistajan typerää lausuntoa. Annetaan jokaisen seistä ihan itse omien sanojensa takana ja tarvittaessa perustella lausuntonsa ja kantansa.

No mitäs pitäis perustella?
"NO CYMBALS UNDER 16" allowed. This is a rule that is made to make sure that no splashes or any other ridicilous shit can be used." A.R.D.W
Sonormies
19.03.2007 22:10:19
No vaikka tota: Onko Sunisen ärtymys pienempi, jos aloittelevalla tai lahjattomalla rumpalilla on huonot soundit?
K.Suninen
19.03.2007 22:12:03 (muokattu 19.03.2007 22:12:17)
No vaikka tota: Onko Sunisen ärtymys pienempi, jos aloittelevalla tai lahjattomalla rumpalilla on huonot soundit?

Voitkin nyt seistä omies sanojes takana ja perustella huonot soundit :)
"NO CYMBALS UNDER 16" allowed. This is a rule that is made to make sure that no splashes or any other ridicilous shit can be used." A.R.D.W
Sonormies
19.03.2007 22:18:57 (muokattu 19.03.2007 22:19:39)
Dialogi etenee yleensä siten, että kun yksi kysyy niin toinen vastaa. Ja vastaamisen jatkoksi toisen sopii esittää ensimmäiselle uusi kysymys. Silleen niin kuin ping-pongia.

Olisin siis edelleen kiitollinen vastauksesta aiemmin esittämääni kysymykseen: Onko Sunisen ärtymys pienempi, jos aloittelevalla tai lahjattomalla rumpalilla on huonot soundit?
K.Suninen
19.03.2007 22:27:17 (muokattu 19.03.2007 22:38:58)
Olisin siis edelleen kiitollinen vastauksesta aiemmin esittämääni kysymykseen: Onko Sunisen ärtymys pienempi, jos aloittelevalla tai lahjattomalla rumpalilla on huonot soundit?

No varmana on. nyt saa sit syytellä
Sonormies
19.03.2007 22:55:48 (muokattu 19.03.2007 23:45:25)
Aina silloin tällöin elämässä tulee vastaan asioita tai ilmiöitä, joita pienet aivoni eivät vain ymmärrä. Tämä on yksi niistä. Onneksi meillä on mielipiteen vapaus.

Monet lasten vanhemmat ovat parin viime vuosikymmenen aikana kysyneet neuvoja allekirjoittaneelta, kun ovat harkinneet ensimmäisen soittimen hankkimista lapselleen. Olen aina ohjannut vanhemmat asiantuntevaan soitinliikkeeseen ja evästänyt heidät sillä tiedolla, että halvin ei ole välttämättä paras hankinta, koska soittimesta riippumatta halvimmissa soittimissa on usein huono soundi ja niiden soitto-ominaisuudet ovat myös usein huonoja. Ja huonon soittimen kanssa soittoharrastus jää liian usein lyhytaikaiseksi. Sen sijaan hieman laadukkaammalla soittimella on ilo aloittelijankin tapailla, koska soundi on parempi ja muutenkin soittaminen kelvollisella soittimella on mukavampaa.

Niin, että ei aloittelijalle Centuryjä vanhoilla pin stripeilla, jesarilla ja tyynyillä dempattuina. Sellaisissa on huono soundi. Samoin kurkkupurkeissa tai kurkkupurkeiksi viritetyissä rummuissa on rumpusetiksi huono soundi. Ei sellaista jaksa kuunnella vaikka olisi kuinka hyvä rumpali. Vähän sama juttu, kun laittaisi Steve Vain vinguttamaan M. A. Nummisen epävireistä banjoa.
K.Suninen
20.03.2007 00:18:54
Ihanaa. Mahtavaa. Taidan mennä nukkumaan
lkx
20.03.2007 00:26:21

Vähän sama juttu, kun laittaisi Steve Vain vinguttamaan M. A. Nummisen epävireistä banjoa.

Mikä sinällään kuulostaa mahtavalta idealta. :)

Joo, I'll get me coat...
Hilfe! Ich bin ein Fisch.
lkx
20.03.2007 00:33:34

Njoo, studiossahan saa kaikenlaista aikaan - soundi- ja soittowise - mut livenähän se kisakunto enempi mitataan. Jos sattuu tietään jonkun tyypin, joka soundaa levyllä hyvältä, mut tietää että livenä on toisin, niin mua se lähinnä hymyilyttää. Siis varsinkin jos tietää et "okei, mut tota soundia ei oikeesti tosta soittajasta lähe..."

En äkkiseltään muista törmänneeni yhteenkään semmoseen rumpaliin, jolla olisi erityisen hyvä soundi oikeessa maailmassa (eikä vaan studiossa), mut joka olis soittajana ihan hanurista.

Saatto mennä vähän ohi, kello on kuitenkin aika paljon, mut semmosta mietettä.
Nolte
20.03.2007 09:15:29
En äkkiseltään muista törmänneeni yhteenkään semmoseen rumpaliin, jolla olisi erityisen hyvä soundi oikeessa maailmassa (eikä vaan studiossa), mut joka olis soittajana ihan hanurista.

Näinhän se varmasti on. Mutta, kyllä kai siltikin huonolla rumpalilla on parempi soundi hyvillä kamoilla, kuin huonoilla kamoilla.

No, onhan tästä jauhettu joskus...
Hyvät kamat - huono soittaja!
moderndrummer88
20.03.2007 11:56:53 (muokattu 20.03.2007 11:57:06)
Sinulla kun tuntuu tuota taitoa olevan omasta mielestäsi jo tarpeeksi Kumuihin Suninenn, niin miksi hitossa ostat monen tonnin rummut ja pidät noin huonossa vireessä, vai etkö vaan osaa?
"jazzahtavia ridekomppeja tyyliin Ian Paice" -Brother Michael
lkx
20.03.2007 12:13:39

...miksi hitossa ostat monen tonnin rummut ja pidät noin huonossa vireessä, vai etkö vaan osaa?

Se on kato dsäässiä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)