Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: JAK kuollut
1 2
magnetman 004
14.03.2007 12:59:27
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Puskaradio kertoi usealta taholta ikävän uutisen Ala-Kuhan poismenosta. Kiitos luotettavista kitaroista ja ystävällisestä palvelusta :|
 
Maisteri!
okabass
14.03.2007 13:10:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Puskaradio kertoi usealta taholta ikävän uutisen Ala-Kuhan poismenosta. Kiitos luotettavista kitaroista ja ystävällisestä palvelusta :|
 
MOI
 
No voi sun *******. Varmaan yksi maan parhaita kitaranrakentajia. Alansa pioneereja. Näin JAK tekemän Thunderbirdin joskus ihan 80-luvun alussa. Aivan loistavaa työtä. Pari kaveria asuu samalla kylällä, ja mun piti vierailla ja tutustua mieheen. Valitettavasti myöhäistä.
 
Sit tibi terra levis.
 
Olin JÄÄHYLLÄ koska laitoin linkin Wikin "virtsa"sivulle(?). Heh.
tuluppa
14.03.2007 13:21:37
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämmöstä minäkin kuulin. Perskuta. Oli moneen kertaan tarkoitus teettää hänellä keppiä, ennen pk-seudulle muuttoa kun asuin suht lähellä herran verstasta, mut eipähän siinä.
 
Kevyet mullat.
 
jarmos
14.03.2007 13:38:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Surullista, just maanantaina päivällä juttelin hänen kanssa puhelimessa, iloisen ja positiivisen tuntuinen kaveri.
 
Kevyet mullat tosiaan.
 
Huomispäivän murehtiminen ei poista huomisen murhetta, mutta se poistaa ilon tästä päivästä.
Juzzu
14.03.2007 17:16:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Woe rähmä. Kepeitä multia.
 
fox
14.03.2007 19:03:36
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ensimmäisen kerran kohtasin J. A-K:n tuossa 70-luvun alussa...
Sittemmin vaihtelevasti, silloin tällöin. Ny se on sitten poissa. Pitkänlinjan soitinseppä oli hän. Pyhä Maria, perisynnitön, rukoile puolestamme.
Sytytänpä kynttilän.
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
zepeteus
14.03.2007 19:37:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvää matkaa, JAK.
 
charvette
14.03.2007 20:51:04 (muokattu 14.03.2007 20:57:30)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko totta vai tarua?
Hain häneltä lauantaina Minibirdin ja juttelin maanantaina vielä puhelimessa asiasta.
Jos näin on:
Agnus dei qui tollis pecata mundi miserere nobis.
Donna nobis pacem.
 
tuluppa
14.03.2007 21:35:27
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko totta vai tarua?
 
Kuolinilmoitus oli lehdessä.
 
Progressiveland
14.03.2007 22:01:56
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mitä helvettiä?? täytenä yllätyksen..
 
kevyet mullat!
 
kai tähän jotai älykästä olis voinu laittaa mutta kun ei kykene http://www.mikseri.net/artists/paskojavitseja.50197.php
charvette
14.03.2007 22:54:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Missä lehdessä ja koska - mikä oli kuolinsyy?
Kuolinilmoitus oli lehdessä.
 
sartzan
14.03.2007 22:57:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuolinilmoitus oli lehdessä.
 
Tuota... siis ihan kuolinilmoitus? Kuis äkkiä kuolinilmoituksia yleensä laitetaan lehteen? Jos väki on vielä tämän viikon maanantaina jutellu päivällä henkilön kanssa puhelimessa, ja nyt on keskiviikko-ilta... Jos ilmoitus on ollut vaikka tämän päivän lehdessä, niin lehti on painettu tiistai-illan ja -yön aikana.. Maailman nopein kansa?
 
Osanotto toki, jos uutinen pitää paikkansa.
 
"Oh my dog... Oh Long John... Oh Long Johnson... Oh Don Piano... Why I eyes ya... All the live long day." -kissa
pardy
14.03.2007 23:37:51
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mikä oli kuolinsyy?
 
Sydänkohtaus. Kyllä, JAK on oikeasti kuollut.
 
ReBeat
15.03.2007 01:14:23
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaa-a. Eipä näitä ennusta. Itse täpinöissäni soitin hänelle tammikuussa kyselläkseni eräästä valmistamastaan firebirdistä. Mieleeni jäi kiireettömän oloinen juttutuokio, jossa hän muisteli tuon kitaran speksejä ja valmistusmääriä yleisemminkin. Positiivisuudesta huokui pitkänlinjan ammattimiehen eleetöntä ylpeyttä omaa tekelettä kohtaan. Ei tuntunut häiritsevän, että joku on myymässä hänen valmistamaansa kitaraa pois ja joku toinen kyselemässä infoa siitä.
 
Jaksamista läheisille.
 
PasiB
15.03.2007 07:03:05 (muokattu 16.03.2007 07:11:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olipas ikävä uutinen. Näin sitten loppui takuuaika tuosta mun JAK bassosta. Jussi kun antoi sille hänen elinikänsä kestävän takuun.
Kevyet mullat. Oli todella miellyttävä mies jonka kanssa tuli juteltua puhelimessa monet kerrat paljon muustakin kuin soittimista.
 
Jussin muistoa kunnioittaen Pasi Breilin, Oulu
 
Kaikki mitä haluan tehdä on joko laitonta, moraalitonta tai lihottavaa.
tonicaster
15.03.2007 08:34:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos Jussi kaikesta!
 
Itse olin Jussin kanssa tekemisissä niin naamatusten kuin puhelimitsekin.. Oli todella leppoinen ja mukava, sanoisinko välitön Pohjalainen(ISOLLA P:LLÄ) mies.
Tuli myös 2004 teetettyä lespa miehellä ja on tosi laatu- soitin!
 
Jussin muistoa kunnioittaen:
 
Toni Heikinmäki
 
Jalmus
15.03.2007 08:46:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulle Jussi ehti tehdä kaksi bassoa, nelikielisen jazzarin ja viisikielisen vanhanmallisen presarin. Lisäksi mulle kulkeutui käytettynä yksi vanhempi Jussin tekemä nauhaton viisikielinen.
 
Melkein joka kerta, kun Etelä-Pohjanmaalla tuli käytyä, matka vei sinne myös Tohninkylän kautta. Toisinaan kävi vaan käytyä jutustelemassa ja suunnittelemassa seuraavaa soitinta. Tarkoitus oli teettää tuosta mun "number onesta" identtinen kaksoiskappale, koska todellakin olin ajatellut sitä elinikäisenä työkalunani.
 
Kiitos Jussi loistavista työkaluista, niiden arvo nousi tunnetasolla nyt poistumisesi jälkeen arvoon mittaamattomaan.
 
Muistoa kunnioittaen
Juha Luoma, Joensuu
 
Vaikka maailma olisi millä mallilla tahansa, sutenööri se vitut välittää.
Jakki
15.03.2007 09:22:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulle Jussi teki 335:n vuonna 2001. Samaa kitaraa Jussi pitää kädessään kotisivuillaan. Kiitos Jussi hyvästä kitarasta ja monista hienoista juttutuokioista.
Hienoa miestä kunnioittaen! Jakki
 
lexa53
15.03.2007 11:31:14 (muokattu 15.03.2007 11:38:54)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä Jussi Asun: "Bill Hota on poissa" -kirjoitus tämän päivän Ilkan verkkolehdestä:
 
"Keskiviikon lehdestä luettu suruviesti pysäytti ja järkytti. Soitinrakentaja ja pelimanni Jussi Ala-Kuha oli menehtynyt äkilliseen sairaskohtaukseen maanantaina kotonaan Töysässä.
 
Kuortaneella 1.7.1952 syntynyt Jussi Ala-Kuha tunsi jo nuorena kutsumusta soittimien rakentamiseen. Kerran Ilkan haastattelussa hän kertoi valmistaneensa ensimmäisen kitaransa vanerista jo kymmenvuotiaana, The Beatles-yhtyeen musiikin innoittamana.
 
Puutyön opettajaksi Jussi Ala-Kuha valmistui Lahdesta 1977. Hän kierteli Suomea 1970-luvun lopulla tallentamassa katoavaa tietoa vanhoilta soitinrakentajilta. Oppeja hän hyödynsi myöhemmin työssään Kaustisen Käsityöasemalla ja lukemattomien soitinrakennuskurssien opettajana.
 
Oman soitinverstaansa Jussi Ala-Kuha perusti Töysään 1988. Hän kehitti oman kitara- ja bassomerkin JAK, josta kehittyi suosittu soitinnimi muusikkojen keskuudessa.
 
Jokainen Ala-Kuhan valmistama soitin oli viimeistellyn käsityön tuloksena syntynyt yksilö. Suomen rockmusiikin huiput työllistivät hänet kitara- ja bassotilauksilla.
 
Jussi Ala-Kuha tunnettiin myös taitavana pelimannina. Nuoruuden rock ei kadonnut veristä, mutta kansanmusiikki saavutti ykkössijan hänen musiikissaan.
 
Hän oli perustamassa Bill Hota ja Pulvers -yhtyettä ja nostamassa sitä maineeseen.
 
Hulvattoman pelimanniryhmän suosio on ollut nousussa aina näihin päiviin asti. Sen huomasi muun muassa viime kesänä Kaustisen festivaaleilla, kun ihmiset tungeksivat päästäkseen kuulemaan yhtyettä.
 
Valtakunnallista tunnustustakin Jussi Ala-Kuha sai. Hänet palkittiin Kaustisella 2004 Folk Music Festival -plaketilla.
 
Laaja ystäväjoukko tunsi Jussi Ala-Kuhan iloisena ja reiluna kaverina, jolla oli ystävälle aina mukavaa sanottavaa ja hymy herkässä. Hänen huumorinsa oli hyväntahtoisen veijarimaista.
 
Jussi Ala-Kuha ei pantannut tietoaan tai osaamistaan. Häneltä sai aina neuvot rikkoutuneen soittimen korjaamiseksi.
 
Jussi Ala-Kuhan poismeno jättää syvän arven Etelä-Pohjanmaan ja koko Suomen musiikkielämään."
 
K100#9
bluehippie
15.03.2007 14:32:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla on JAK Les Paul nro 21 vuodelta -94 ja Strato vuodelta -97, törkeän hyviä soittimia.
 
Muistuupa mieleen JAK-soittimien laadusta tällainen tarina: Eräs tuttu astui joskus vuosia sitten verstaan ovesta sisään juuri, kun Jussi oli työntämässä kahta uutta stratonrunkoa vannesahasta läpi.
- Mitä sää teet!!!???
- Ei tullu oikein hyvä soundi.
 
Tuota ei varmaan tapahdu Fenderin tehtaalla... Tai monella muullakaan.
 
Kunnioittaen
Harri Hunnakko
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «