jPekka 01.03.2007 15:49:00 | |
---|
Tulin tuollaisen sitten tilanneeksi ja tänään saapui. Ensivaikutelma on, että osat ovat parempilaatuisen oloisia kuin osasin toivoakaan. Lankku on hyvin vaaleaa, kevyesti syykuvioista puuta, luultavasti leppää. Pinnassa on mattapintainen pohjalakka, jonka viimeistely ei ole mitenkään ihan täydellinen, mutta tuo mattapinta tuntuu kädelle niin mukavalta etten taida sen kummempaa viimeistelyä laittaa. Värin epätasaisuudet eivät ole kovin pahoja ja tasoittuvat aikaa myöten, kun puupinta tummuu. Lankku soi koputellessa ihan terveellä tavalla. Kaula tuntuisi olevan myös ihan asiaa. Istuu hyvin lankkun koloon. Siisti ruusupuuotelauta, nauhat näyttäisivät istuvan ihan hyvin - totuus tietysti paljastuu sitten kun kosteusvaihtelut tekevät tehtävänsä. Lapa pitää tietysti muotoilla itse, ellei tykkää tuosta kulmikkaasta versiosta.. kopioin sapluunan Warmothin sivujen kuvasta ja sahaan käsipelillä. Rautatavara näyttää olevan perusasiallista laatua. Virittimien laadun tietysti näkee sitten vasta käytännössä, pannaan vaihtoon jos on aihetta. Tuohon omaan projektiini tulee rakennussarjan ulkopuolelta mikrofoni, pleksi (haluan kilpikonnakuvioisen) ja talla (Gotohin kielet läpi lankun -malli). Kerron sitten lisää kun kokoaminen etenee. "Isn't the universe a wonderful place? I wouldn't live anywhere else."
-- G'Kar (Andreas Katsulas 1946-2006) |
P2 01.03.2007 16:19:09 | |
---|
Itsekin kokosin tuollaisen joskus, ihan ok:lta vaikutti. Sitä rungon ihme möhnää ei saa siitä millään pois, mutta harvapa sitä pois haluaisikaan. Ihan hyvän tuntuinen setti se oli, mitä nyt yksi virityskoneisto hajosi itsestään, hammasrata oli jotain kiinatinaa. Ne orkkismikit oli vielä ihan kohtuullisen kuuloisetkin omasta mielestäni. "No uunituoreet EMGt eivät miellytä kun ei niistä saa kunnon säröjä." -M4ss3 m/ |
jPekka 08.03.2007 14:33:40 | |
---|
Sain tuon eilen lopulta valmiiksi, ja vallan nättihän siitä tuli: http://www.yrttimaa.net/kuvat/studio/potretit/Presari-etu.jpg Lavan muotoilukin meni melkein nappiin, vaikka välillä vähän hirvitti. Kielten läpiviennit takapuolella ovat sitten vähän robustimpaa jälkeä... Vaihdoin tuohon pleksin lisäksi mikin (Sky Pickups / Kent Armstrong) ja tallan (Gotoh), jälkimmäisen siksi että halusin ehdottomasti kielet lankun läpi. Peli soi niin kuin pitääkin ja tuntuu pitävän vireensä vallan mainiosti. Onhan siinä tietenkin sellainen uuden basson tietty kulmikkuus niin soundissa kuin tatsissakin, mutta eiköhän tuo aikaa myöten ala tuntua ihan kotoisalta... pitää vain totutella siihen, että bassossa voi olla otelaudassa sellaisia poikittaisia metallikapineita... 8-) "Isn't the universe a wonderful place? I wouldn't live anywhere else."
Insane Kane 08.03.2007 15:11:05 | |
---|
"Sähköbasso" Pienen pientä hymyä kerkesi tupsahtaa naamalleni kunnes muistin että en ole hauska mies. Tee se itse, tai minä teen! |
jPekka 08.03.2007 15:23:51 | |
---|
Pienen pientä hymyä kerkesi tupsahtaa naamalleni kunnes muistin että en ole hauska mies. Vakavassa harkinnassa oli myös kirjoittaa logoon "Ei mainoksia, kiitos"... "Isn't the universe a wonderful place? I wouldn't live anywhere else."
Komea on. Millä muuten teit tuon logon? That`s not talking, that´s mumbling! |
jPekka 08.03.2007 15:50:47 | |
---|
Komea on. Millä muuten teit tuon logon? Kiitoksia. Ihan SP-elektroniikan siirtokuvakalvolle printtasin. Sitten pari kerrosta mattapintaista spray-lakkaa päälle. Se tallan ja pleksin välissä oleva siperialainen noitarumpukuvio on ilman suojalakkaa, haluan vähän nähdä miten hyvin kestää. "Isn't the universe a wonderful place? I wouldn't live anywhere else."
saha 08.03.2007 17:22:41 | |
---|
Komea on. Millä muuten teit tuon logon? Kestävämpää jälkeä voinee tehdä semmoisella "kärvennyskynällä". Kolvintapainen jolla piirretään palojälkeä kuin kynällä. Käytettiin joskus jossain yläastehommissa jonku paneelin koristeluun. Palojäljen päälle pannaan lakkakerros. |
JHV 10.03.2007 14:00:27 | |
---|
Moro! Tilasin myös tuollaisen. Mitenkähän saisin 1:1 sen lavan kuvan? Olit kopioinut Warmothin sivuilta mutta miten? |
jPekka 10.03.2007 14:14:51 | |
---|
Moro! Tilasin myös tuollaisen. Mitenkähän saisin 1:1 sen lavan kuvan? Olit kopioinut Warmothin sivuilta mutta miten? Itse imppasin Warmothin sivuilta ison kaula-kuvan, käsittelin kuvan mustavalkoiseksi ja jyrkkäkontrastiseksi ja muutin sitten vielä bittikartasta käyräksi Adobe Illustratorissa, mutta tuo ei oikeastaan ole edes välttämätöntä. Kunhan on sellainen ohjelma, jossa pystyy mittaamaan, että koosta tulee oikea (esimerkiksi viritystappien reikien välimatkan mittaamalla sekä kuvankäsittelyohjelman asteikolla että rakennussarjan kaulasta). Ja sitten tulostaa 1:1-kokoon. Mahtuu ihan hyvin A-neloselle. Mulla on kyllä edelleenkin tuo oma versioni mallista kovalevyllä, voin pistää vaikka eps-muodossa... tai itse asiassa pistin jo. Löytyy osoitteesta http://www.yrttimaa.net/muuta/kuvia/Lapamalli.eps Se koon hienosäätö kannattaa tehdä joka tapauksessa sitten vielä ennen printtaamista. "Isn't the universe a wonderful place? I wouldn't live anywhere else."
ötzi 10.03.2007 14:19:58 | |
---|
Onko tuossa paketissa tuleva kaula lakattu? Amiskalla sentään lehmät on pehmeitä |
jPekka 10.03.2007 14:27:30 | |
---|
Onko tuossa paketissa tuleva kaula lakattu? Ohut mattalakka, tuntui ihan kelvolliselta ainakin minun käteeni. Lavan sahaamisen ja hiomisen jälkeen spreijasin marketin mattalakkaa pari ohutta kerrosta lapaan (muu osa kaulaa suojattuna), sitten siirtokuva-logojen laittamista seuraavana päivänä vielä kolmisen ohutta kerrosta lisää. Tämä siis siksi, että sahatuilta ja hioituilta pinnoilta se lakka tietenkin puuttui, ja päälyslakka suojaa logoa. "Isn't the universe a wonderful place? I wouldn't live anywhere else."
horror_ 26.03.2007 22:22:40 | |
---|
päätellen siitä mitä oon nyt lukenu nii tää setti kuulostaa ihan hyvältä :) itte ajattelin tilata tällasen, ottaa mitat siitä rungosta ja tehä oma (explorer mallinen) ja oottaa elektroniikat sun muut siitä rakennus setistä. Kokeneet: kertokaa jos kannattaa. Ymmärsin tästä mistä luin että tuon alkuperäisen rungon kanssa se on ihan soitettava peli :D B.T.B=Best The Bass ;D |
Spiral 26.03.2007 22:36:37 | |
---|
itte ajattelin tilata tällasen, ottaa mitat siitä rungosta ja tehä oma (explorer mallinen) ja oottaa elektroniikat sun muut siitä rakennus setistä. Kokeneet: kertokaa jos kannattaa. Ymmärsin tästä mistä luin että tuon alkuperäisen rungon kanssa se on ihan soitettava peli :D Minun mielestä juuri elektroniikka on tässä setissä se heikoin lenkki. Muta onhan se halpa, ja saa kaulan yms. samaan hintaan. Täällä jotain höpinää aiheesta. http://www.youtube.com/watch?v=WJ0-iVMV_5AToisaalta, pienillä korjauksilla on toiminut moitteetta tuo elektroniikkakin. Mutta kelpo peli tuohon hintaan kaikenkaikkiaan, tosiaankin. |
Spiral 27.03.2007 17:39:14 | |
---|
Se tallan ja pleksin välissä oleva siperialainen noitarumpukuvio on ilman suojalakkaa, haluan vähän nähdä miten hyvin kestää. Miten muuten teit tuon? |
jPekka 27.03.2007 22:20:40 | |
---|
Miten muuten teit tuon? SP-elektroniikan siirtokuva-arkille tulostin aivan kuten lavan logonkin. Kuva löytyi netistä muistaakseni "shaman drum" -hakusanalla kuukkeloimalla... "Isn't the universe a wonderful place? I wouldn't live anywhere else."
jpg 06.04.2007 18:37:28 | |
---|
mistä tuo rakennussarja löytyy Thomannin sivuilta????? |
Haitaristi 06.04.2007 19:55:24 | |
---|
|
pehko 08.04.2007 01:18:34 | |
---|
ei hitto, vois vaikak tilailla tuommosen itekkin. passelin hintanen. ja minä en mistään mitn tiedä, joten soundilla sun muulla ei ole väliä. oon vaan presaria jo jonkin aikaa himoinnut. HEAVY...FUCKING...METAL! |
Pete-69 08.04.2007 19:39:49 | |
---|
Thomannin Basso-kitti tuli mullakin valmiiksi, hintaansa nähden ihan kelpo peli. Jos kiinnostaapi käykeepä kattomassa: www.freewebs.com/pete-69 . Se on siellä Petender P-basson alla... Asioilla on tapana järjestyä. |