Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Rumpuihin liityvää sanastoa.
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Shitmanek
27.11.2005 16:44:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En selannut threadia läpi joten joku voi olla jo kysynytkin tätä, mutta mistähän tuo Remon kalvojen nimeämiskäytäntö juontaa juurensa?
 
Yarr!
Progressor
27.11.2005 16:49:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En selannut threadia läpi joten joku voi olla jo kysynytkin tätä, mutta mistähän tuo Remon kalvojen nimeämiskäytäntö juontaa juurensa?
 
Villi veikkaus: diplomaatti on laiha ruikku. Suurlähettiläs on sitten jo vähän lihavampi korkeamman statuksensa ansiosta, mutta keisarilla on kaikista parhaat sapuskat.
 
Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään.
dictatorsh*t
27.11.2005 16:53:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Villi veikkaus: diplomaatti on laiha ruikku. Suurlähettiläs on sitten jo vähän lihavampi korkeamman statuksensa ansiosta, mutta keisarilla on kaikista parhaat sapuskat.
 
Paksuimmalla on liituraitapuku.
 
Acryl
28.01.2007 12:28:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Listasta puuttui FAST (F.A.S.T.), joka liittyy tomien kokoon. Sana esiintyy siellä täällä, enkä itsekäään tiedä mitä se tarkalleen tarkoittaa. Täältä FAQista lähdin etsimään...
 
palikka http://grandecohones.net
moderndrummer88
28.01.2007 12:44:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Listasta puuttui FAST (F.A.S.T.), joka liittyy tomien kokoon. Sana esiintyy siellä täällä, enkä itsekäään tiedä mitä se tarkalleen tarkoittaa. Täältä FAQista lähdin etsimään...
 
Matalat tomit.
 
"jazzahtavia ridekomppeja tyyliin Ian Paice" -Brother Michael
wavelength
28.01.2007 13:56:54
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Paksuimmalla on liituraitapuku.
 
...sillä pystyraidat hoikentavat.
cocoon
28.02.2007 00:07:37
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitäs mahtaa olla suomeksi "bar chimes" tai "mark tree"?
 
wavelength
28.02.2007 00:18:00
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitäs mahtaa olla suomeksi "bar chimes" tai "mark tree"?
 
Enpä ole ikuna kuullut tuolle mitään käännöstä. Chimesiksi sitä vaan kavereiden kesken kutsutaan...
vital
27.03.2007 11:05:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mikäs tää "block" on? millaista saundii siitä saa?
 
wavelength
27.03.2007 16:10:05
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mikäs tää "block" on? millaista saundii siitä saa?
 
Block/temple block/jam block = penaali eli puusta tai muovista valmistettu lyömäsoitin, josta lähtee lyhyt "kopsahdus". Blokeissa on ontto kaikukoppa ja paksut seinät.
 
LP:n jam blockeja (kuva ja ääninäyte):
 
http://www.lpmusic.com/Product_Show … ase/Blocks/images/lp_jam_blocks.jpg
http://www.lpmusic.com/Product_Show … ments/sounds/jam_block/JamBlock.mp3
vital
28.03.2007 00:34:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aahh...kiitoksia. Taidanpa tilata sellasen thomannilta
 
Nedle
03.08.2007 09:06:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Teen Joensuun yliopistossa harjoitustyötä rumpuaiheisesta sanastaosta. Jos joku olisi kiinnostunut lähettämään minulle sähköpostitse rumpujen soittoon liittyviä sanoja selityksineen, ottaisin niitä mielelläni vastaan.
 
Olen kyllä tästäkin keskutselusta poiminut sanoja työhöni (toivottavasti ei haittaa), mutta jokunen sana lisää ei olisi pahitteeksi.
 
Sanat voivat koskea esimerkiksi
 
1) rumpujen osa
2) rumpujen soittamista ja ääntä
3) muita lyömäsoittimia
 
Kiitos!
 
TJD
26.08.2007 21:02:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli, mitä tarkoittaa/mikä on fuusiorumpusetti?
 
aasit
26.08.2007 21:48:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli, mitä tarkoittaa/mikä on fuusiorumpusetti?
 
Jos sattuisit meinaamaan tätä fuusiosetti-nimikettä jota mm. Thomann käyttää jaottelemaan rumpusettejä pienempiin osiin, niin mulla on ainakin sellainen käsitys että niissä "fuusiorumpuseteissä" on pienehköt tomit (esim. 10", 12" ja 14") ja iso basari (22").
 
Jos taas tarkoitit jotain ihan muuta niin pyydän anteeksi.
 
Jeltz
26.08.2007 21:54:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos sattuisit meinaamaan tätä fuusiosetti-nimikettä jota mm. Thomann käyttää jaottelemaan rumpusettejä pienempiin osiin, niin mulla on ainakin sellainen käsitys että niissä "fuusiorumpuseteissä" on pienehköt tomit (esim. 10", 12" ja 14") ja iso basari (22").
 
Tähän vielä lisäyksenä se, että noissa fuusiosetin nimellä kulkevissa kattauksissa on ainakin pääsääntöisesti räkkitomi tuo 14", eli ei omilla jaloillaan seisova.
 
Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla.
Tonza11
05.11.2007 15:36:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli siis fuusiorumpusetti eroaa tavallisesta setistä juuri noilla yllämainituilla asioilla.
Fuusiollahan yleensä tarketaan poikkeavaa tai (rumpuihin liittyen) epänormaalia settiä.
Noin ainakin itse olen asian käsittänyt.
 
Tarre
05.11.2007 19:02:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No tunnen itseni viisaaksi, koska viimeistä viestiä lukuunottamatta ketju on vanha, eikä viestini varmaankaan alkuperäiselle kysyjälle hyötyä tuo. Mutta korjataan nyt...
 
Fuusiollahan yleensä tarketaan poikkeavaa tai (rumpuihin liittyen) epänormaalia settiä.
Noin ainakin itse olen asian käsittänyt.

 
Fuusiolla yleensä tarkoitetaan kahden tai useamman asian sulautumista yhdeksi. Esim. yritykset tai atomien ytimet.
 
Rumpuihin liittyen fuusiosetillä tarkoitetaan settiä, jolla rumpujen myyjät/valmistajat ajattelevat soitettavan fuusiomusiikkia, joka syntyi muusikoiden ruvettua yhdistelemään rockia ja jazzia.
 
Ovi saranoillaan kääntyilee, Tarre vuoteellansa.
Kailis
01.01.2008 22:22:39
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Staagi=Teline
Tsebat=Kepit
Kolata=Soittaa rumpuja
Sleebata=Soittaa taakse
Kiilata=Soittaa eteen
Olla nokillaan, nokittaa=Soittaa eteen
Styrkkari=Vahvistin
Oiskosulplekuu=Basisti tai kitaristi
Mikseitästkuulumitää=Laulaja
 
Foe mounier
30.01.2008 16:47:26 (muokattu 30.01.2008 16:48:21)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä/mikä on botne?
 
Esim. "Dw:stä tykkään siitä, että niissä on todella muheva botne, varsinkin bassarissa"
 
Kailis
30.01.2008 17:32:14
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä/mikä on botne?
 
Esim. "Dw:stä tykkään siitä, että niissä on todella muheva botne, varsinkin bassarissa"

 
Alakerta, bassotaajuus, potku. Rakkaalla lapsella on monta nimeä
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8 9

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «