lighthead 23.02.2007 12:00:58 | |
---|
Usein keikalla joku muusikoista tai yleisöstä heittää ilmoille klassikkokysymyksen "Mitä toi savukoneen savu oikein on?". Miten vastaatte tuossa tilanteessa ilman, että tarvitsee käydä koko masiinan toimintaperiaate läpi? |
sormunen 23.02.2007 12:10:05 | |
---|
Miten vastaatte tuossa tilanteessa ilman, että tarvitsee käydä koko masiinan toimintaperiaate läpi? Fairya niinkuin napalmikin. |
DSM 23.02.2007 13:29:07 | |
---|
Usein keikalla joku muusikoista tai yleisöstä heittää ilmoille klassikkokysymyksen "Mitä toi savukoneen savu oikein on?". Miten vastaatte tuossa tilanteessa ilman, että tarvitsee käydä koko masiinan toimintaperiaate läpi? joskus hauskasti nappuloiden discossa joku oli nenä kiinni savukoneessa ja huusi "saisikos lisää sitä savukaasua..." sen jälkeen se on ollut sitä. "it's nice to be important, but it's more important to be nice..." |
Aki205dg 23.02.2007 14:47:40 | |
---|
"Once I wrote a song about dental floss but did anyone's teeth get cleaner?"
-Frank Zappa |
lighthead 23.02.2007 16:02:15 | |
---|
Jep, wikipediaa on tullut jo selailtua. Enemmän tuota mm. Sormusen sutkaitusosastoa kaipalin. Huom. kemian taitoni ja tietoni ovat erittäin rajalliset. Oikaiskaa jos olen väärässä. Kuitenkin: Noissa enkunkielisissä savunesteteksteissä vilisevä "Glycol" voi olla hämäävä termi jos se vilahtaa sellaisenaan osaksi suomenkielistä puhetta. Glykoli mielletään kai yleensä etyleeniglykoliksi ja savunesteissä kuitenkin kai käytetään propyleeniglykolia. Etyleeniglykoli on myrkyllinen aine jota käytetään mm. jäänestoon. Propyleeniglykoli on melko vaaratonta. Eli jos keikalla kysyjälle vastaa, että glykolia tässä tuutataan niin voipi tulla sanomista. Olis kyllä aika hienoa jos savunestepurkeista löytyis aina kunnon tuoteseloste. |
Dj.Dumbass 23.02.2007 18:33:02 | |
---|
voihan noilla koneilla sumuttaa vettäkin. Sehän se olisikin kaikkien mieliksi =) Koha ei nyt vaan sattuis Juhaa leukaan...! |
Enemmän tuota mm. Sormusen sutkaitusosastoa kaipalin. Jossei toi mun kommenttini nyt täyttänytkään kemian alan encyclopedian täsmällisyysvaatimuksia niin ei se silti sentään sutkautus ollut. Sutkautus sucks. Dj. Dumbass: voihan noilla koneilla sumuttaa vettäkin. Sehän se olisikin kaikkien mieliksi =) Osuit sattumalta veikkaan asian ytimeen. Modernin valosuunnittelun yksi isä J. Svoboda käytti huomattavan määrän aikaa pohtiessaan sitä, miten valo saataisiin näkymään sen ollessa osa dramaturgiaa (ja siis lavastusta tai toisinpäin). Hänen mielestään ihanteellinen mesta esitystoimintaan oli paikka, joka oli valmiiksi pölyinen ja jossa tupakoitiin. Näin ei kuitenkaan aina ollut esimerkiksi Saksassa, jossa Svoboda rakenteli Wagner -produktioitaan. Niinpä hän teki melkoisesti kokeiluja muitten keinojen kuten mm. vesisumutuksen ja, saadakseen sen pysymään ilmassa, sähkön kanssa. Aikoinaan ennen crackereita mä tapasin lantrata savunesteitä reilusti akkuvedellä. Soundi muuttui jotenkin kirkkaammaksi, ei tullut raskasta pölläkkää ja savua pystyi tuuttaamaan tasaisesti paljon kuitenkin niin, että kaikki näkyivät. Voihan tietty olla, että näin ei käynytkään, mutta niin mä ainakin kuvittelin tapahtuneen. |
DSM 25.02.2007 14:40:35 | |
---|
..Aikoinaan ennen crackereita mä tapasin lantrata savunesteitä reilusti akkuvedellä. Soundi muuttui jotenkin kirkkaammaksi, ei tullut raskasta pölläkkää ja savua pystyi tuuttaamaan tasaisesti paljon kuitenkin niin, että kaikki näkyivät. Voihan tietty olla, että näin ei käynytkään, mutta niin mä ainakin kuvittelin tapahtuneen. Kyllä sitä lantrausta ainankin itse harrastan vieläkin. Kuitenkin savu niin sakeaa että sitä hankala käyttää jos ei oikeasti tarvi sankkaa pilveä. Eri vahvuuksia litkuja on tullu kokeiltua kyllä ja pelkkä vesikin tuntuu koneesta pihalle tulevan. Laimennettujen litkujen kanssa vaan huomannut, että keikan jälkeen on sellainen suht kostea ilmapiri... eli ei välttämättä kovin hyvä/mellyttävä kuitenkaan. mutta ainankin se on silti parempi käytön kannalta. "it's nice to be important, but it's more important to be nice..." |
brn2sk8 25.02.2007 18:52:30 | |
---|
Mä sanoin joskus semmosille naperoille että se on kuivajäätä, sit ne oli ihan että hä? Ni sanoin vaan kauheen ihmettelevällä ilmeellä ja kovalla äänellä että "ekkö sä tiiä mitä kuivajää on!!?" Sit se oli ihan nolona ja oli vaan että "jaa kuivajäätä, joojoo, en kuullu vaan aluks" Se tepsi ihan hyvin, se kai luuli että se on ihan n00b jos ei tiiä mitä se on... Ei kiitos, ei enää viinaa minulle... |
Kukkis 77 26.02.2007 11:03:16 | |
---|
"Se on käyttösavua". "Olen ohjannut suurimman osan elokuvistani kännissä. Poliisikoirakaan ei pysty sanomaan mikä niistä on tehty selvinpäin" - Aki Kaurismäki |
saastara 26.02.2007 11:53:58 (muokattu 26.02.2007 11:54:08) | |
---|
Minä ilmoitan aina, että se on taikapilveä. E: Katsokaa Muumeja. Lisää middleä ja vähemmän volumea.
Minä soitan A-vireestä koska minulla ei kasva parta vielä ja kikkelini on kovin pieni. Sitten kun tuo partaongelma ratkeaa, voin virittää kitarani takaisin E:hen ja ryhtyä soittamaan oikeaa musiikkia. |
cruel_destiny 27.02.2007 09:52:11 | |
---|
mä sanoin "mikä savu? mitä sieniä ootte pojat taas syöny? toihan on lattiatason valaistus" |
dewil 27.02.2007 10:34:48 | |
---|
Minä ilmoitan aina, että se on taikapilveä. E: Katsokaa Muumeja. Lukekaa Muumeja Dont Clone The Beat. Own The Beat. |
saastara 27.02.2007 12:02:07 | |
---|
Lukekaa Muumeja Hyvä lisäys. Lisää middleä ja vähemmän volumea.
Minä soitan A-vireestä koska minulla ei kasva parta vielä ja kikkelini on kovin pieni. Sitten kun tuo partaongelma ratkeaa, voin virittää kitarani takaisin E:hen ja ryhtyä soittamaan oikeaa musiikkia. |