Aihe: Reamppaus-kysymys
1
ML
18.02.2007 16:37:31
Onko mitään muuta vaihtoehtoa tuossa reampauksessa, kuin ajaa soundi jonkinsortin reamp-boksin kautta vahvistimeen? Suoraan vahvistimeen ajaessa tulee aika reippaasti kohinaa yms, joten se ei ainakaan aja asiaansa, mutta nuo boksit taitavat olla vaan vähintään sen 150-200 euroa.
vanaha kettu
18.02.2007 17:16:47
Tarkoitatko nyt mikrofonin esivahvistusta? Aika vaikeasti nyt selitit
ongelmasi. Jos puhut mikkietusista niin halvimmat on siinä 40e (laatu
ei kovin kummoinen).

Käypä kato vaikka www.thomann.de
stnprkl
18.02.2007 17:22:54
Aina voi ite rakentaa semmosen adapterin. Löysin itse joskus muinoin jostain vanhasta riffistä ohjeet/piirustukset aiheeseen.

Elikkäs adapteri muuttaa linjasignaalin mikkietusen/kitaraetusen hyväksymään muotoon. Itse muunnos ei ole kuin pari vastusta ja vähän kaapelia. Koko höskän mahtuu kolvaamaan XLR-liittimen sisään. Kustannukset oli itsellä alta kympin, halvemmalla pääsee jos käyttää muuta kun Neutrikkia ;)

Ite oon käyttäny tota livenä mm. kun laulusärönä on ollu Big Muff.

Moro
Viltsu audiokantaja
hape
18.02.2007 17:45:00

Onko mitään muuta vaihtoehtoa tuossa reampauksessa, kuin ajaa soundi jonkinsortin reamp-boksin kautta vahvistimeen? Suoraan vahvistimeen ajaessa tulee aika reippaasti kohinaa yms, joten se ei ainakaan aja asiaansa, mutta nuo boksit taitavat olla vaan vähintään sen 150-200 euroa.

Passiivinen DI-boksi "väärinpäin".
Remember: Don't eat the deadly yellow snow!
jorma_r
18.02.2007 20:53:19 (muokattu 18.02.2007 20:54:48)
Passiivinen DI-boksi "väärinpäin".

Yksi konsti on ajaa linjasignaalia kitarapedaaliin joka ei ole true bypass -mallia. Pedaalista signaali vahvistimeen itse pedaali pois kytkettynä. ja Näin neuvottiin muistaakseni Sound On Soundissa.

Impedanssimuuntimiakin saa jos jonkun sorttisia - yhdellä tutulla on Procon linja -> mic ja mic -> kitara muuntimet peräkkäin tekemässä juuri tätä linjasta kitaravahvistimeen -temppua. Nuo muuntimet olivat muistaakseni noin kympin - kaksi pala. Efektiivisesti tämä on sama kuin tuo passiivinen DI takaperin.

EDIT: katselin itsekin tuota Radialia mutta se tuntui jotenkin vähän oudolta - virtaa muuntajasta, jne... Varmasti laadukas purkki kyllä.
Da Make
18.02.2007 23:20:50
Yksi konsti on ajaa linjasignaalia kitarapedaaliin joka ei ole true bypass -mallia. Pedaalista signaali vahvistimeen itse pedaali pois kytkettynä. ja Näin neuvottiin muistaakseni Sound On Soundissa.

Hommassa taidetaan vaatia "Bufferi" piiri, eli esimerkiksi mikä vain Bossin pedaali suoriutuu hommasta.
Katso omat plussasi täältä! "Oh Yeah! E-minor!" - Patrick
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)