Onko mitään muuta vaihtoehtoa tuossa reampauksessa, kuin ajaa soundi jonkinsortin reamp-boksin kautta vahvistimeen? Suoraan vahvistimeen ajaessa tulee aika reippaasti kohinaa yms, joten se ei ainakaan aja asiaansa, mutta nuo boksit taitavat olla vaan vähintään sen 150-200 euroa. |
vanaha kettu 18.02.2007 17:16:47 | |
---|
Tarkoitatko nyt mikrofonin esivahvistusta? Aika vaikeasti nyt selitit ongelmasi. Jos puhut mikkietusista niin halvimmat on siinä 40e (laatu ei kovin kummoinen). Käypä kato vaikka www.thomann.de |
ML 18.02.2007 17:22:42 | |
---|
|
stnprkl 18.02.2007 17:22:54 | |
---|
Aina voi ite rakentaa semmosen adapterin. Löysin itse joskus muinoin jostain vanhasta riffistä ohjeet/piirustukset aiheeseen. Elikkäs adapteri muuttaa linjasignaalin mikkietusen/kitaraetusen hyväksymään muotoon. Itse muunnos ei ole kuin pari vastusta ja vähän kaapelia. Koko höskän mahtuu kolvaamaan XLR-liittimen sisään. Kustannukset oli itsellä alta kympin, halvemmalla pääsee jos käyttää muuta kun Neutrikkia ;) Ite oon käyttäny tota livenä mm. kun laulusärönä on ollu Big Muff. Moro Viltsu
audiokantaja |
hape 18.02.2007 17:45:00 | |
---|
Onko mitään muuta vaihtoehtoa tuossa reampauksessa, kuin ajaa soundi jonkinsortin reamp-boksin kautta vahvistimeen? Suoraan vahvistimeen ajaessa tulee aika reippaasti kohinaa yms, joten se ei ainakaan aja asiaansa, mutta nuo boksit taitavat olla vaan vähintään sen 150-200 euroa. Passiivinen DI-boksi "väärinpäin". Remember: Don't eat the deadly yellow snow! |
jorma_r 18.02.2007 20:53:19 (muokattu 18.02.2007 20:54:48) | |
---|
Passiivinen DI-boksi "väärinpäin". Yksi konsti on ajaa linjasignaalia kitarapedaaliin joka ei ole true bypass -mallia. Pedaalista signaali vahvistimeen itse pedaali pois kytkettynä. ja Näin neuvottiin muistaakseni Sound On Soundissa. Impedanssimuuntimiakin saa jos jonkun sorttisia - yhdellä tutulla on Procon linja -> mic ja mic -> kitara muuntimet peräkkäin tekemässä juuri tätä linjasta kitaravahvistimeen -temppua. Nuo muuntimet olivat muistaakseni noin kympin - kaksi pala. Efektiivisesti tämä on sama kuin tuo passiivinen DI takaperin. EDIT: katselin itsekin tuota Radialia mutta se tuntui jotenkin vähän oudolta - virtaa muuntajasta, jne... Varmasti laadukas purkki kyllä. |
Da Make 18.02.2007 23:20:50 | |
---|
Yksi konsti on ajaa linjasignaalia kitarapedaaliin joka ei ole true bypass -mallia. Pedaalista signaali vahvistimeen itse pedaali pois kytkettynä. ja Näin neuvottiin muistaakseni Sound On Soundissa. Hommassa taidetaan vaatia "Bufferi" piiri, eli esimerkiksi mikä vain Bossin pedaali suoriutuu hommasta. |