Aihe: Bassolinjan/biisin haltuunotto
1
MikkiHiiri
14.02.2007 14:20:43
Kaipaisin vähän vinkkejä tai näkemyksiä siitä, miten bassolinjan taikka kappaleen opettelu sujuisi tehokkaimmin. Aikaa tuntuu olevan aina liian vähän, ja usein opiskelu tuntuu tuskastuttavan tehottomalta.

Jostain olen nähnyt sellaisen mielipiteen, että ennen kuin koskeekaan soittimeen, pitäisi hahmottaa päässään tai jopa laulaa bassolinja. Aika kova vaatimus mielestäni. Mutta jos jollakulla olisi näkemystä rajallisen ajan tehokkaaseen käytöön, niin kiitokset jo etukäteen.
Thefish
14.02.2007 15:36:15
Funtsi haltuunotettava ralli numeroina elikkäs sointuasteina läpi.
Johan saa huttu kyytiä.
Kalapään arvoitus?
iron10
14.02.2007 20:09:50
Kaipaisin vähän vinkkejä tai näkemyksiä siitä, miten bassolinjan taikka kappaleen opettelu sujuisi tehokkaimmin. Aikaa tuntuu olevan aina liian vähän, ja usein opiskelu tuntuu tuskastuttavan tehottomalta.

Jostain olen nähnyt sellaisen mielipiteen, että ennen kuin koskeekaan soittimeen, pitäisi hahmottaa päässään tai jopa laulaa bassolinja. Aika kova vaatimus mielestäni. Mutta jos jollakulla olisi näkemystä rajallisen ajan tehokkaaseen käytöön, niin kiitokset jo etukäteen.

Komppaan tuota mainitsemaasi mielipidettä. Ite yritän kuunnella opeteltavan kappaleen mahdollisimman hyvin ja sitten pyöritän sitä päässä soiton aikana, jonkun päivän/soittokerran ajan jonka jälkeen se sitten jää tuonne selkäytimeen nuotteineen päivineen.
poppamies
14.02.2007 21:14:57

Nuotit autta kummasti. Kaikkein tehokkaimmin jos kaiken lisäksi olet itse transkriptoinut sen bassolinjan.
G strings are for strippers!
MikkiHiiri
15.02.2007 14:38:40
Kiitokset näistä! Kaikilla noilla alueilla on kyllä petraamisen varaa.

Mitä tuohon transkriptoimiseen tulee, niin tällä hetkellä tilanne on se, että vähääkään monimutkaisempi ei vielä onnistu.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)