Aihe: Kaapin valinta
1
St.Stephen
14.02.2007 11:58:50

Mulla olis suunnitelmissa vaihtaa isompaan vahvistimeen vähän niinku asteittain. Eli käytännössä ajattelin ostaa ensin Peavey Classic 30:n seuraksi 2x12"/4x12" kaapin ja sit joskus myöhemmin, kun oon saanu kerättyä rahaa, niin jonkun nupin. Onko kellään kokemuksia tosta kyseisestä Peaveyn combosta, että miten se käyttäytyy tommosen isomman kaapin kera? Ja suosituksia otetaan vastaan myös, jos niitä löytyy.
jsvenn
14.02.2007 16:32:57
Olen myös ajatellut hankkia 2x12 kaapin pienen putkinuppivahvistimen kaveriksi. En tiedä pitäisikö se tehdä itse vai ostaa jokin valmis boksi. Roudaaminen on mielestäni yhtä tärkeä asia kuin äänensointiero 2-tai 4-elementtisen kaappien kohdalla. Painavaa ja suurta kaappia ei voi siirrellä kuin porukalla ja isolla kulkupelillä ja kotonakin on harvoin tilaa sellaiselle.

Olen jo varannut 18 mm koivuvaneria kovaäänisten kiinnityslevyksi n. 42x62cm2 palan. Kaapin syvyydeksi olen harkinnut n. 25.. 30 cm (vino etusivu). Sivut aion tehdä rimoista liimatusta oksattomasta 18 mm mäntylevystä, ja takalevyn teen 12 mm kolmesta erillisestä palasta. Keskimmäisen palan saranoin pianosaranalla, niin voin käyttää kaappia myös ns. avoimena rakenteena. Etukankaan hommaan kirppikseltä. Kovaääniset 2 kpl (celestion blue ja fed fang) olen jo hankkinut. Julkisivun ulkoreunaan teen rimoituksen ja kulmaraudat nurkkiin. Laskeskelin, että kokonaispaino tulee olemaan alle 20 kg, joka on vielä siedettävä siirtelyn kannalta.

Kerron myöhemmin kommentteja, kun projekti etenee.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)