Aihe: Odery Drums
1 2 3 4 5
Cirya
13.02.2007 18:30:46
Jokony?!?!?!!?!
hollmi-5
13.02.2007 19:07:24
Joko ne tuli? Nytkö ne jo tuli? Vai milloinka ne tulee? rapsaa...
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
Rockster
13.02.2007 20:18:21
No niin. Juuri saavuin pois treenikseltä. Ja setti on siis jotain aivan helvetillisen hienoa. Minun tietämykseni turvin voidaan puhua parhaimmasta setistä millä olen soittanut. Basari on jotain aivan jumalaista. 18" syvyys tekee siitä kyllä melkoisen mahtavasointisen. Ensiasennuskalvollakin potkii niin, että oksat pois. Ero on jos sinänsä todella hyvään Genistan basariin huomattavan suuri.

Myös virveli on vertaansa vailla. Tosin soundi on hivenen pikkolohenkinen, koska syvyyttä ei kauheasti löydy, mutta herkkä se on kuin mikä ja kovaa soitettaessa pysyy mukana kelkassa. Mahtava peli.

Tomit myös melkoista nannaa. Lattarit toimivat jo nyt mainiosti, samoin 10" pikkutomi, mutta 12" ei ilmeisesti tuosta Oderyn susi-ripustuksesta johtuen soi kunnolla ainakaan siinä vireessä mihin se oli Soundstoressa heitetty. Sitä en ehtinyt virittää vielä lainkaan, mutta ei se taida kunnolla soida muutenkaan näillä huonoilla ripustuksilla. Optimountit tullevat tällä viikolla jo, eli se ongelma poistuu nopeasti.

Mutta pienen testin jälkeen setti on jotain aivan mahtavaa. Sointi on muuttunut lisätyn puulajin ansiosta selvästi syvempi ja lämpimämpi, mikä on vain hyvä asia. Sointi meni lähemmäs vaahteraa tuon muutoksen ansiosta.

VAikeaa on settiä riittämiin kehua ja hehkuttaa. Testaamaan saa tulla Puistolaan jos kiinnostaa. Minä olen aivan myyty.

Ja ulkonäöstä pari sanaa: Hienot ovat. Vahapinta on todella herkkä kolhuille, joten settiä on pidettävä kuin kukkaa kämmenellä, mutta niinhän olen muitakin settejä pitänyt. Kovat kotelot ovat seuraava ostos.

Kuvia laitan setistä huomenna, kun roudaan kameran treenikselle.
"Nyt lähdetään Karalahdelle soittamaan rumpuja ja bassoa" -Jussi 69 houkutteli matkaansa Tavastialla.
hollmi-5
13.02.2007 20:49:07
Intoa piisaa. Hyvä hyvä.
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
Rockster
13.02.2007 22:03:47
Oolrait! Kevyttä kenttähehkutusta, mutta uskon kyllä kaiken. Tai no, on kyllä ihmeellisen hyvä basari, jos Genistankin lyö selvästi. ;)

Enivei, onnea mahottomasti!

Onhan siinä hekutustakin, mutta en minä turhia hirveästi hehkuttele. Ja se basarihomma on kyllä täysin käsittämätön. Luulin, että Genista on parhautta, mutta toisin kävi. Tämä on siis tietysti subjektiivinen mielipide.

Ja kiitoksia.

Ja Hollmille vielä, että: Intoa piisaa enemmän kuin tarpeeksi. Treenannutkin olen joka päivä vähintään sen puolisen tuntia sähkösetillä + akustisella pari kertaa viikossa pari-kolme tuntia. Uusi setti sisuunnuttaa entisestään...
"Nyt lähdetään Karalahdelle soittamaan rumpuja ja bassoa" -Jussi 69 houkutteli matkaansa Tavastialla.
Tindrum
13.02.2007 23:35:31 (muokattu 13.02.2007 23:37:48)
Avot. Ja perkeleen hyvä!

Hehkutusta tai ei, pakko se on jo puolestakin em. tekstistä uskoa että nyt on kyseessä todella vakavasti otettava setti.

Ja kiitokset Rocsterille uraauurtavasta työstä. Harvempi hemmo lähtee uskaliaasti kokeilemaan uutta vierasta merkkiä. Kun vanhoihin varmoihin on niin helppo mennä.
Nyt varmaan sun pitää jo kääntää nämä postit tonne Soundstoren suuntaan, ja kysellä sponsseja... ; )

Veikkaukseni on, että et tule olemaan ainoa Oderyjen omistaja tällä palstalla...

Edit:
Ketään kiinnostuneita Milestoneista? ( ; ) )
Nyt laitetaan kyllä padat viivalle!
m© Tiina Lymi on ihana.
Tindrum
13.02.2007 23:58:16
Ja koska Rockster tullee hehkuttamaan lisää uusia pannujaan, alla linkki neuvoja tarvitseville (siis uusien Oderyjen ostajille) rumpuveljille:

http://www.lakiopas.com/lakitietoa/avioero/

; )
m© Tiina Lymi on ihana.
Rockster
14.02.2007 12:04:13
Ja kiitokset Rocsterille uraauurtavasta työstä. Harvempi hemmo lähtee uskaliaasti kokeilemaan uutta vierasta merkkiä. Kun vanhoihin varmoihin on niin helppo mennä.
Nyt varmaan sun pitää jo kääntää nämä postit tonne Soundstoren suuntaan, ja kysellä sponsseja... ; )

Veikkaukseni on, että et tule olemaan ainoa Oderyjen omistaja tällä palstalla...

Edit:
Ketään kiinnostuneita Milestoneista? ( ; ) )
Nyt laitetaan kyllä padat viivalle!

Kiitoksia vaan, pienen riskinhän siinä otin kun ne tilasin, mutta tulipa kuitenkin testattua setti ennen tilausta ja se vakuutti itse itsensä.

Olen kehunut settiä Soundstoreen ja kertonut, että hehkutettua on tullut, mutta ei vielä Sponsorisopimusta olla saatu aikaiseksi. Ehkä bänditouhut eivät ole siinä luokassa tällä hetkellä, että tuollaisesta voisi edes haaveilla. Ehkä vähän myöhemmin.

Ja toisaalta olisi kiva olla ainoa Odery-mies, mutta kun vertaa rumpuja keskenään vaikka samanhintaisten Starclassicien kanssa, niin eipä siinä ole järkeä Tamaa ostaa, kun samaan rahaan saa todella paljon paremmin soivan setin. Anteeksi Lars...

Milestonet kyllä kiinnostavat ainakin meikää. Soittelutalkoot on järjestettävä jossain vaiheessa.
Rockster
14.02.2007 12:53:05
Ja omakuvassa kuvia Oderyista. Salamalla otettuja ja paskalla kameralla, mutta menköön paremman puutteessa.

Tässä suora linkki yhteen kuvaan: http://muusikoiden.net/dyn/users/17463.jpg

Lisää siis omakuvassa...
Nolte
14.02.2007 16:09:22
Onhan siinä hekutustakin, mutta en minä turhia hirveästi hehkuttele. Ja se basarihomma on kyllä täysin käsittämätön. Luulin, että Genista on parhautta, mutta toisin kävi. Tämä on siis tietysti subjektiivinen mielipide.

Ja kiitoksia.

Jees, hehkutus onkin hieno juttu. Sitä pitää tehdäkin, kun on aihetta.
Hyvät kamat - huono soittaja!
Veksi
14.02.2007 22:44:28
Todella rohkea teko, ja hyvät pelit , onnea vaan uusille rummuille.
Maaliskuussa tulee Hellasmusiikkiin Orion symbaalit , odotan, että
sitten myös Brasiliaiset symbaali sarjat ovat myös todella uutta
symbaali rintamalla, hintaluokka on n.1/3 Ziljianin hinnoista.
Minä ainakin käyn tutustumassa pelteihin!!
Rockster
15.02.2007 10:37:16
Todella rohkea teko, ja hyvät pelit , onnea vaan uusille rummuille.
Maaliskuussa tulee Hellasmusiikkiin Orion symbaalit , odotan, että
sitten myös Brasiliaiset symbaali sarjat ovat myös todella uutta
symbaali rintamalla, hintaluokka on n.1/3 Ziljianin hinnoista.
Minä ainakin käyn tutustumassa pelteihin!!

Rohkea veto tuokin. Katselin jossain vaiheessa noita Orioneita netistä. Ihan symbaaleilta vaikuttivat. Kerro sitten miten Orionit soivat...
wavelength
15.02.2007 17:35:22

-Man, did your deodorant just fail you?
-Nah, it's just my drums that are Odery.
Rockster
15.02.2007 17:46:01
-Man, did your deodorant just fail you?
-Nah, it's just my drums that are Odery.

Sopii vielä meikäläiselle hyvin...
miän vain
16.02.2007 15:06:13

Nyt oli wave niin huono juttu, että saat plussan. Pahkasika forever.
wavelength
17.02.2007 13:36:27

Nyt oli wave niin huono juttu, että saat plussan. Pahkasika forever.

Teeman variaatio:

-What do you like best about Odery drums?
-Well, they do cover up my own foul stench!
kumpo
27.02.2007 13:28:07

Mun täytyy nyt tulla tukemaan tätä Rocksterin hehkutusta tosta basarista. Mä kun kävin sikamaisena hiplaamassa tuota Rocksterin settiä hieman treeniksellä :) (hellästi ja varoen) Se basari ON todellakin jotain ihan spektaakkelimaista! Ensimmäisellä polkasulla tuntuu et lämmin aalto lyö läpi kropan ja betonikellarin seinät muuttuu pehmeeks pumpuliksi. Lattiatomarit myös jytisee niin prkl!

Eli tuohon hintaan noin paljon rumpua on kyl aikas pirun hyvä kauppa. Alkaa melkoisesti houkuttaa.
kun rima on matala on helpompi päästä yli
Rockster
27.02.2007 13:42:21 (muokattu 27.02.2007 13:43:03)
Mun täytyy nyt tulla tukemaan tätä Rocksterin hehkutusta tosta basarista. Mä kun kävin sikamaisena hiplaamassa tuota Rocksterin settiä hieman treeniksellä :) (hellästi ja varoen) Se basari ON todellakin jotain ihan spektaakkelimaista! Ensimmäisellä polkasulla tuntuu et lämmin aalto lyö läpi kropan ja betonikellarin seinät muuttuu pehmeeks pumpuliksi. Lattiatomarit myös jytisee niin prkl!

Eli tuohon hintaan noin paljon rumpua on kyl aikas pirun hyvä kauppa. Alkaa melkoisesti houkuttaa.

Jaaha. Senkin sika :) No ei vaan. Nyt sain ne etutomitkin viritettyä kunnolla, niin kokeilla passaa koko settiä. Se basari on kyllä jotain ihan uskomattoman hienoa. Ei meinaa treeniksen PA:sta kuulua enää mitään kun on aika äänekkäät pöntöt. Laitoin siihen basariinkin vähän demppiä, kun soi niin juudaksen kovaa...

Ja ei kun kauppaan vaan, niin saadaan treenis täyteen Oderya. Eri väriset vaan kannattaa ottaa, ettei mene setit sekaisin.
Matjardo
13.03.2008 15:44:37 (muokattu 13.03.2008 15:46:24)
Pakko nostaa tämä ketju, vaikka tämä onkin ollut jo yli vuoden unholassa.

Mitenkäs, onko täällä yhtään ihmisiä jotka ovat ja menneet ostamaan oderyja?
Millaisia kokemuksia muilla kyseisestä merkistä?

Itsehän osittain tämän ketjun rohkaisemana päätin tuossa vuosi sitten, että kesällä paiskitaan duunia niin että tulee Oderyt taloon. Ja tulihan ne. Tuossa loppuvuodesta sain ne. Natural finishillä, 20" basarilla ja 13" virpalla.

Tilasin ihan uuden setin tehtaalta, mutta sitten paria kuukautta ennen, kuin tilauksen oli määrä tulla perille, Soundstoresta ilmoitettiin, että heillä olis setti, jossa on vanhan malliset (100% cobaiba runkoiset) tomit ja basari ja virppa uusia. Ostin ne, säästin vähän rahaa ja sain rummut heti.
Olin haltioissani, etenkin basari, kuten täällä on aiemminkin tullut ilmi, teki vaikutuksen. Olin todella tyytyväinen hankintaani, kunnes jotain kävi..
Tuossa joku kuukausi pari sitten kalvojen vaihdon yhteydessä löysin 10 ja 12 tomien viisteistä ja toisesta basarin vanteesta viilukerrosten halkeilua/rakoilua. Paikoitellen aika pahaakin sellaista.
Noh, onneksi sain tomit vaihdettua uusiin, ja basarin vanne korjattiin.
Kuin uskomatonta se onkaan, löytyi uudesta 12" tomistakin tuota samaa halkeilua heti, kun otin tehdaskalvot pois ja kävin viisteet läpi.
Onko tämmöinen kovin yleistä? Ainakaan kosteuden/lämpötilan vaihteluista ei voi moinen johtua, kun setti on ollut koko omistukseni ajan hyvin ilmastoidulla reeniksellä. Ehkä sitten lähetyksen aikana on paketti ollut tuolle rungolle haitallisissa lämpötila/kosteusoloissa.

Noh, tehtaalta sitten ilmoitettiin, että pistetään koko setti vaihtoon.
Nyt sitten odottelen, että brasiliasta saapuu uusi setti Soundstoreen, ja sitten vaihdetaan setit päikseen. Aika hyvin, olen enemmänkin kuin tyytyväinen tällaiseen toimintaan ja palveluun. Ainakin Soundstoresta voin sanoa, että hemmetin jämptiä ja luotettavaa toimintaa.

Uudet pöntöt ovatkin sitten ulkonäöltään tyystin erinäköiset kuin nämä nykyiset "natural finishillä" olevat. Ovat nakanneet tiikkiviilua näemmä päälle! Hienoa. Mielestäni tuo tiikkipinta on rutosti komeampi vähän villimmällä syykuviollaan, kuin tuo vanhempi, cobaiban luonnollinen väri ja kuvio.
Katotaan sitten parin kuukauden päästä, kuinka tuo uusi setti toimii :)

Tässä vähän viteota tämän vuoden NAMM messuilta, missä muunmuassa tuota uutta Privilege settiä mainostetaan:
http://www.revver.com/video/687181/ … mcom-odery-drums-at-2008-namm-show/

Josko tänne sais taas vähän keskustelua aiheesta :)
Two beers or not two beers?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)