Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Media ja viihde »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Twin Peaks - Uusintakierroksen tahtiin katsoville
1 2 3 4 5 655 56 57 58 59
Artist
05.02.2007 13:19:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvä jakso taas eilen!
 
"Words are very unnecessary, they can only do harm"
Deino
05.02.2007 14:03:07
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Paras jakso tähän mennessä.
 
MV
05.02.2007 14:04:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saa nähdä mitä Cooper tekee:)
 
Bonesaw
05.02.2007 17:39:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Audrey Horne < 3
 
Joo'o
MV
05.02.2007 17:47:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Audrey Horne < 3
 
Mun suosikkihahmo Cooperin ja Lucyn ohella. Pistin hymyilemään kun se tunki itsensä sinne parfyymi-osastolle väkisin. Ei mahtanut äijä mitään, heh.
 
Jag
05.02.2007 18:23:08
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Audrey Horne < 3
 
joo ihana :)... samoin Shelly Johnson elikkäs Mädchen Amick......
 
"Tärkeintä ei ole se, miten sormien pitäisi olla, vaan se, mitä sieltä kuuluu." - P.Walli
RocknRoll
05.02.2007 18:23:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Audrey Horne < 3
 
Agentti Cooperilla ei ollut yhtään hullumpi tilanne jakson lopussa..
 
Laura on myös näpsäkkä tyttö.
 
w the greatest
05.02.2007 21:09:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Paskempaan suuntaan jakso jaksolta. Kuitenkin välillä ihan jees.
 
Aamen
Bonesaw
05.02.2007 21:28:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Paskempaan suuntaan jakso jaksolta. Kuitenkin välillä ihan jees.
 
Musta taas nyt näyttää siltä,että tästä voisi tulla jotain. Nää tähän mennessä tulleet jaksot on ollu kyllä ihan muuta,kuin mitä se hirveä hypetys on antanut ymmärtää.
 
Joo'o
jra
05.02.2007 22:28:10 (muokattu 05.02.2007 22:29:30)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-----
Paskempaan suuntaan jakso jaksolta. Kuitenkin välillä ihan jees.
-----
Musta taas nyt näyttää siltä,että tästä voisi tulla jotain. Nää tähän mennessä tulleet jaksot on ollu kyllä ihan muuta,kuin mitä se hirveä hypetys on antanut ymmärtää.
-----
 
Kiinnostaisi tarkemmat perustelut miksi ei ole iskenyt ja mitä hypen tai muun perusteella odotitte sarjalta. Mikä on olllut erityiset hyvää tai huonoa odotuksiin nähden? Ei niin että Twin Peaksista pitäisi kaikkien pitää, mutta kiinnostaisi kuulla mikä siinä erityisesti tökkii.
 
Itselle oikeastaan ainoa tärkeät sarjat joiden jokaisen jakson aikoinaan olen pyrkinyt katsomaan on juuri TP, ja sitten Villi Pohjola, sekä uudemmista Sopranos. Jossain välissä myös Simpsonit tuli katsottua lähes aina, mutta viime vuosina harvemmin.
 
Uudemman laatusarjat (tai muuten hypetetyt), kuten Lost, Carnivale, Rome, Prison Break, 24 ym. eivät ole iskeneet ollenkaan. Pääasiassa siitä syystä että niistä on puuttunut itselle tärkeä tunnelma ja päähenkilöt ovat vaikuttaneet suhteelliset karismattomilta tai yhdentekeviltä.
 
Mullan alla ja West Wing ovat jostain syystä jääneet tarkemmin seuraamatta, vaikka niissä mielenkiintoisia henkilöitä piisaa.
 
Mtv:n Twin Peaksin kuva on muuten aika kuraa esim. 1. kauden dvd:hen verrattuna. Heikko esitys kyllä käyttää vanhaa kopiota, jossa on onneton tekstitys ja kulahtanut kuva. Eräs TP:n tunnelman olennaisista tekijäistä on omanlaisensa värimaailma, joka kärsii pahasti MTV3:n suttuisesta kopiosta.
 
Itselle Twin Peaksin olennaisin tekijä on täysin ainutlaatuinen tunnelma ja Dale Cooperin hahmon kehittyminen (tai muuttuminen) sarjan edetessä. Pienet yksityiskohdat, harittavat sivujuonet, vinot sivuhenkilöt, mystiset elementit ja murha-case ovat sitten sopassa mukavana lisänä.
 
Bonesaw
05.02.2007 22:33:53 (muokattu 05.02.2007 22:42:34)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiinnostaisi tarkemmat perustelut miksi ei ole iskenyt ja mitä hypen tai muun perusteella odotitte sarjalta. Ei niin että Twin Peaksista pitäisi kaikkien pitää, mutta kiinnostaisi kuulla mikä siinä erityisesti tökkii.
 
Nosiis. Musta tää on ihan jees sarja,mutta ei oikeastaan enempää. Aika laiha maku jäänny suuhun näitten jaksojen jälkeen. Ihan kivaa katottavaa,mutta ei mitään mullistavaa.
 
Niin...ja siis ton hypen perusteella luulin,että tää olisi joku _todella_ jännittävä ja selkäpiitä karvmiva pläjäys. Nyt kaikki jännistys on lähinnä tiivistynyt loistavaan musiikkiin ja niihin pariin silmille hyökkäävään kuvaan. Onhan tässä mystinen ote,mutta se jonkin jä uupumaan.
 
Mutta kyllä silti aion tän sarjan seurata loppuun. Kiinnostaa sen verran ne Cooperin uneen liittyvät jutut. Mikä muuten oli hieno kohtaus.
 
Joo'o
-Cale
05.02.2007 22:41:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mutta kyllä silti aion tän sarjan seurata loppuun. Kiinnostaa sen verran ne Cooperin uneen liittyvät jutut. Mikä muuten oli hieno kohtaus.
 
Ainut asia tähän mennessä mikä on saanut mut epäilemään sarjan loistavuutta oli juuri tuo unikohtaus. En ymmärrä mikä siinä muka oli niin hienoa, muutenhan sarja on ollut todella hyvä.
 
Bonesaw
05.02.2007 22:43:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ainut asia tähän mennessä mikä on saanut mut epäilemään sarjan loistavuutta oli juuri tuo unikohtaus. En ymmärrä mikä siinä muka oli niin hienoa, muutenhan sarja on ollut todella hyvä.
 
Musta varsinkin se kääpiön steppauskohta sen jazzibiisin tahdissa oli siisti.
 
Joo'o
-Cale
05.02.2007 22:53:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Musta varsinkin se kääpiön steppauskohta sen jazzibiisin tahdissa oli siisti.
 
Jaa, mä kun meinasin jo vaihtaa kanavaa silloin :)
 
Jani The Rock
05.02.2007 23:05:16
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaa, mä kun meinasin jo vaihtaa kanavaa silloin :)
 
Hoh, toi oli justiin se kohta jossa meidän mutsin mielenkiinto Twin Peaksiin lopahti sillon kun TP oli uusi juttu ja kuuminta hottia.
 
"Vittu mää kattele sen saatanan kääpiön hytkymistä", sanoi äitee. Mä taas tsiigasin ihan innoissani että mitä hittoa, täähän on ihan toista kuin Miami Vice ja McGyver.
 
Your funeral, my trial.
-Cale
05.02.2007 23:45:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hoh, toi oli justiin se kohta jossa meidän mutsin mielenkiinto Twin Peaksiin lopahti sillon kun TP oli uusi juttu ja kuuminta hottia.
 
"Vittu mää kattele sen saatanan kääpiön hytkymistä", sanoi äitee. Mä taas tsiigasin ihan innoissani että mitä hittoa, täähän on ihan toista kuin Miami Vice ja McGyver.

 
Hoho! Asialinjoilla sun mutsis :) Tosin onneksi jatkoin katsomista, olisi varmasti kannattanut sun äitinkin, tai mistäs mä tiedän jatkoiko vai ei...? :)
 
Jani The Rock
06.02.2007 00:03:09 (muokattu 06.02.2007 00:07:50)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hoho! Asialinjoilla sun mutsis :) Tosin onneksi jatkoin katsomista, olisi varmasti kannattanut sun äitinkin, tai mistäs mä tiedän jatkoiko vai ei...? :)
 
Jatkoihan se sitten parin jakson jälkeen. Ja mutsin kanssa tsiigattiin myöhemmin X-Filesit ja Millenniumitkin, aina siihen asti kun mä muutin himasta pois.
 
Edit: Ai niin joo. Kun Dale Cooperin hahmo on muodostunut suosikiksi niin monelle, niin kandee sitten uusintakierroksen päättymisen jälkeen etsiä näppeihin Scott Frostin kirjoittama opus nimeltä "Dale Cooperin omaelämäkerta". Veikkaan että kolisee.
 
Your funeral, my trial.
Flow
06.02.2007 00:26:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Edit: Ai niin joo. Kun Dale Cooperin hahmo on muodostunut suosikiksi niin monelle, niin kandee sitten uusintakierroksen päättymisen jälkeen etsiä näppeihin Scott Frostin kirjoittama opus nimeltä "Dale Cooperin omaelämäkerta". Veikkaan että kolisee.
 
Pistinpä juuri tilaukseen. Suomenkielistä versiota en löytänyt mutta samahan tuo on lukea englanniksikin...Kerkiän juuri parahultaisesti katsoa kakkoskauden loppuun ennen kirjan saapumista...
 
When you reach the end of your rope, tie a knot in it and hang on. -Thomas Jefferson
NHR
06.02.2007 13:56:37
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulle ei oo oikeen lähteny putoomaan, vaikka muistelin tän sarjan sillon joskus aikoinaan olleen ihan "hurrrrjanhyvä". Jompi kumpi, maailma tai minä (tai ehkä molemmatkin) on vissiin muuttunu tässä vuosien varrella liikaa. Edellistä jaksoo en jaksanu enää seurata paljo yhtään...
 
The only good thing ever to come out of religion was the music. ~ George Carlin
sellisti
06.02.2007 21:10:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin, miksi kolahtaa?
 
Itse olin yläasteella kun sarja tuli telkkarista ensimmäisen kerran. Yllätyin kun jossain vaiheessa äidinkielen opettaja kysyi tunnilla onko joku joka ei ole katsonut yhtään jaksoa, ja minä olin ainoa joka viittasi. En arvannut että sarja nautti silloin jo sellaista suosiota. Uusintakierros tuli sitten vuosia myöhemmin, ja silloinkin sarjan katsominen jäi jostain syystä väliin, vaikka se piti muka aloittaa. Tosin kakkoskauden päätösjaksosta näin silloin pätkän, ja se kyllä herätti uteliaisuuden. Sittemmin olen lukenut täältä ja muualtakin keskustelua "maailman parhaasta tv-sarjasta", ja uteliaisuus luonnollisesti on noussut entisestään, joten suurella mielenkiinnolla ryhdyin katsomaan kolmatta kierrosta kun se vihdoin taas töllöstä tulee.
 
Jotenkin kaiken hehkutuksen perusteella helposti jää itselle sellainen olo että sarjasta haluaa "väkisin" tykätä, kun niin monet sitä kehuvat. Olen tällaisen fanipoikamentaliteetin yrittänyt lykätä sivuun ja keskittyä niin kuin mihin tahansa sarjaan. Toistaiseksi en ole valmis antamaan lopullisen ylistävää tai lyttäävää tuomiota kun sarja on vasta niin aluillaan, mutta kuten olen tainnut jo mainita niin sarjan kummallinen yhdistelmä absurdia huumoria, lievästi sanoen persoonallisia henkilöhahmoja, painostavan jännitteistä tunnelmaa, omituisia viittauksia johonkin yliluonnolliseen ja mahtava musiikki (!) tuntuvat toimivan meikäläiseen. Vaikkei joka jaksossa aina paljon tapahtuisikaan, niin katsominen on edellä mainituista syistä silti jotenkin vangitseva elämys. En nyt ihan kaikkia saippuaoopperakuvioita pidä erityisen mielenkiintoisina, mutta mistäs sitä vielä tässä vaiheessa tietää mihin mikäkin asia liittyy. Jotenkin on sellainen odottava tunnelma, että saapa nähdä milloin alkaa rytistä.
 
Eli toistaiseksi olen tykännyt. En ota kantaa "maailman paras" -vääntöön mutta olen varmaan paljon huonompiakin nähnyt. Omassa lajissaan laadukkaan tuntuinen sarja, joka houkuttaa aina uudestaan tv:n ääreen.
 
Jossain Lost-keskustelussa tuli aikanaan esille monen mielipide siitä, että sarja toimii parhaiten kun jaksot katsoo putkeen dvd:ltä eikä viikon välein telkkarista. Melkein tekis mieli tehdä samoin tämän sarjan kohdalla saatuani jaksot talteen. Jotenkin tuntuu että intensiivinen tunnelma vaatii katkotonta seuraamista toimiakseen parhaiten.
 
"Vähän mä oon pettynykkin. Olis ollu paljo mukavampaa ku sellisti olis ollu kaunis nainen. Jalat harallaan herkällä otteella sulosäveliä loihtimassa. Tälläiselle olis voinu sanoa suurella sydämellä että: yhdyn edelliseen puhujaan." -Jami
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 655 56 57 58 59

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «