Aihe: Putkietusista idioottimaista kyselyä!
1
eastwood
29.01.2007 21:55:08
Noniin!

Onko kukaan koskaan kokeillut mitä tapahtuu jos kaksi putkietusta kytketään peräkkäin? Oisko "putkisempi soundi", ajan takaa siis sellasta että soittais ekalla etusella puhtaat soundit ja tokalla säröttäis..

Siis räjähtääkö maailma vai mitä?

Mistä/miten sais tietää kuinka lujaa uskaltaa ajella siihen järjestyksessä toiseen etusen inputtiin, ilman että rikkoo sen? Onks mahdollisesti joku stantardi vola inputteihin?

että semmosta tällä erää pohditaan! ;)
pekurides
29.01.2007 22:50:40

Mulla oli kaksi etusta sarjassa peräkkäin tosin trankkuja molemmat, sillä ni väliä ole:)

Kyllä se tarkkaa puuhaa on saada ne toimimaan, lähinnä toinen etunen hoiteli ns. säröpedaalin virkaa... ja toinen piti sitten olla melkein kliini asetuksilla ,pirun hankalaa löytää toimivat vola asutukset ja sitten häiriöitäkin saattaa ilmaantua ihan tarpeeksi.

Kyllä niiden kombinaatioilla aika persoonallisia saundeja loihtii:)

Ei siin mitään hajoamisvaaraa ole, vaikeaa vaan löytää sopivat volatasot ettei mee yli.
Tunteella päin vittua.
ReBeat
29.01.2007 23:28:57

Ajelin joskus Rocktron Vooduvalvea Peavey Classic 30:n inputtiin. Hain isogainisia ja selkeitä lead-säröjä ja muistaakseni olin positiivisesti yllättynyt miten kivaa soundia siitä yhdistelmästä irtosi kotivolumella. Sustainia riitti. Liian isolla ulostulolla kohinaa oli luonnollisesti liikaa ja meni muutenkin puuroksi ja pumppaamiseksi, mutta sopivilla säädöillä selkeys säilyi ja harjottelin iloissani jotain wannabe Iron Maidenia ja Totoa. Tosin se highgaini oli ainoa hyödyllinen soundi mitä siitä irtosi. Ei hyviä pikkurosoja.
hannlain
30.01.2007 10:25:47
H&K Tubemania oon käyttäny välillä (enemmän tai vähemmän säännöllisesti) Peavey Classic30:n edessä. Tarkoituksena oli monipuolistaa Classicin omaa särövalikoimaa ja mahdollistaa Classicin oman clean-kanavan käyttö. Aikaisemmin ohitin C30:n etuasteen kokonaan ja yhdistin Tubemanin suoraan efektiloopin paluuseen. Kun Tubeman oli kytketty C30:n inputtiin, käytännössä otin Tuubimiehen 3-kanavasta high-gain säröt ja Classicista miedommat säröt, mutten koskaan käyttänyt molempien etuasteiden särökanavia samanaikaisesti. Tubemanin outputin tasojen kanssa sai kyllä olla tarkkana, jottei soundi menny pelkäks pörinäks. Tosin tuo Tubemanin output taitaa olla hieman (kuulopuhetta, ei varmaa tietoa) matalatasoisempi kuin monet muut etuasteet.

Lopputuloksena oli se että tuo Classicin etuaste hieman värittää soundia verrattuna siihen että Tubeman olis suoraan kytketty fx-loopin paluuseen. Mulla on JJ:t C30:n etuasteputkina, joten lopputulos oli hieman tummempi. Cleaneilla hyvä, mut high-gain säröt meni vähän mössömmäks.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)